Да обично преносот е смислен за да е во согласност со моторот. Обично. Но, не секогаш. Секој пренос кој не овозможува возилото при 120кмч да е под 2500Rpm е лош пренос. Многу лош пренос. И лошо осмислен пред се.
Но, нели ти дојде чудно - колку многу се слични моторите? А конструкцијата комплетно различна.
Зошто е лош?
Затоа што не е добар. Непотребно возилото стои во опсег од вртежи. Прави галама, троши гориво, се прави освен тоа што треба.
На пример во мојата Фиеста 1.4 ТДЦИ 120кмч е на околу 3200 вртежи, ако не и повеќе. Крајно непотребна галама внатре, урлање, потрошња. Тој мотор ќе се справи со 120кмч без проблем при 2300 втрежи. Му фали една цела брзина над оваа 5та која е последна.
На пример поновите ТДи се решени да имаат 5та брзина повисоко и да се на 2500вртежи при 120 што е многу по пристојна бројка.
2.0ТДи е веќе на 2200 мислам во 6та. Што е уште подобро.
320CDi е на 1750 во 7ма.
3.0ТДи е на 1750 во 8ма.
Тоа е веќе културно.
Да е атмосферец, па да речеш треба да врти повисоко за да развие сила. Но, ако е турбаш и има сила и долу, зошто да го вртиш на автопат по 2-3-4 саати константно на 4000rpm на 140. Само галама ќе прави.
1.4тси е исто околу 2500рпм.
Кола со таков менувач уште еднаш не би купил. И би препорачал никој да не купи.