Автор Тема: HP vs Torque  (Прочитано 83827 пати)

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20107
Одг: HP vs Torque
« Одговори #135 на: 19 Јануари 2014, 22:14:11 pm »
Зошто тогаш Ветеците се толку брзи, а имаат малку сила?

Присутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43651
  • Il Moderatore
Одг: HP vs Torque
« Одговори #136 на: 19 Јануари 2014, 22:26:03 pm »
Уау Симо не очекував од тебе да ми кажеш да гледам споредби при 70 и 150кмч.

Извини, не мислев дека отпорот на воздухот може да „утепа“ дупло повеќе коњи.  Ќе снимам во втора, тогаш ќе стигнеме до истиот заклучок. само отпорите кои ти пречат ќе бидат далеку помали, па можеби ќе може да ги занемариш.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54953
  • Махер
Одг: HP vs Torque
« Одговори #137 на: 19 Јануари 2014, 22:28:20 pm »
Ајде вака да ја разложиме силата која се добива правилно преку енергијата од еден мотор.


Aко земеме дека T e константно со 100Nm,

За 2000Rpm:
P=100*2000/7043=28KW

Za 8000Rpm:
P=100*8000/7043=113KW

Toa e моќност во киловати на моторот при одредена брзина на ротација. Кога ги имаме овие бројки смееме да продложиме со пресметката:

Ако имаме сад со вода кој ќе го грееме со 28KW, и со 113КW мислам дека вториот ќе се загрее побрзо. Затоа што ослободува поголема енергија.

Сила дадена на тркалата во F1=P1/V1 F2=P2/V2, за да може да ги споредиме брзините ќе треба да ставиме редуктор на V2 за да го изедначиме со V1, a тоа е 0,25. Значи тогаш F1=28/V1 F2=113/V1 oдносно 28*F2=113*F1 => F2=4*F1 oдносно силата е еднакво поголема со вртежите во кои се работело. Ова истово го кажа дечкото од тој форумот на Vasil.

Но, ако ја „потрошиме“ моќноста за да стигнеме и одржуваме повисока брзина (без редукторот) и оставиме дека V1 и V2 се еднакви тогаш силата ќе е еднаква со онаа која е дадена од моторот. Ова би било сценариото со останување во една брзина. F1=P1/V1 F2=P2/V2, бидејќи знаеме дека V2=4*V1 и P2=4*V1 => F1=F2. Силата на тркалата е еднаква, бидејќи се потрошила дигнувајќи повисока брзина.
(F=m*a, aма зошто m=const F~a)

Равенката која ни е потребна е P=F*V.

Дали е во ред?

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: HP vs Torque
« Одговори #138 на: 19 Јануари 2014, 22:56:05 pm »
P=F*V. Ова веќе веше објаснето. Графикот на оваа функција е хипербола и ја дава максималната сила која може да се пренесе до тркалата при одредена брзина.

Еве како изгледаше тоа на график.


Со зелена боја ја исцртав хиперболата добиена од горната функција за максималната моќност, а со црвената силата на воздушниот отпор.

Затоа што забрзувањето е правопропорционално зависно од силата која ќе ни остане, откако ќе ја одземеме закочната сила на воздушниот отпор, графикот со забрзувањето треба да биде во некаков размер со тој на силата што ни останала, но со ист облик.

Еве го тој график


Што е уште нејасно?

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54953
  • Махер
Одг: HP vs Torque
« Одговори #139 на: 19 Јануари 2014, 22:59:09 pm »
Јасно е, да. :)

Присутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43651
  • Il Moderatore
Одг: HP vs Torque
« Одговори #140 на: 19 Јануари 2014, 23:00:33 pm »
Не се разбирам многу во готвење, обично готвам на рингли од 2-3KW кои претвараат електрична во топлинска енергија.


Благодарение на Њутн, знаеме дека F=ma. Во случајов имаме константна маса, па може да сметаме дека силата е линеарна на забрзувањето. Двојно поголема сила е двојно поголемо забрзување. Со константна големина на тркалата (и преносот), силата е линеарна на торкот на тркала (F*r=torque), па од таму, торкот е  линеарен со забрзувањето. Ако останеш во иста брзина, торкот на тркалата е линеарен на торкот на мотороот (помножен со некој однос на менувачот), па забрзувањето ќе биде линеарно со торкот на моторот. Фрикцијата и драг коефициентот играат улога, но воглавно физиката е оваа. Или забрзувањето ќе се зголемува се` додека се расте кривата на торк. Потоа, забрзувањето ќе се намалува (ќе забрзува со помал рејт колата). Уствари ќе ја прати линијата на торк, во денешно време може да биде таа права линија во ранг на вртежи.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: HP vs Torque
« Одговори #141 на: 19 Јануари 2014, 23:01:16 pm »
Мило ми е :D

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54953
  • Махер
Одг: HP vs Torque
« Одговори #142 на: 19 Јануари 2014, 23:01:26 pm »
Точно така Симо. :) И мене Vasil. :)

Отсутен bramovsk

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3862
Одг: HP vs Torque
« Одговори #143 на: 19 Јануари 2014, 23:55:49 pm »
Зошто тогаш Ветеците се толку брзи, а имаат малку сила?

Токму така!  Сега исчитај ги убаво постовите  се е фино објаснето :)

Отсутен Bicikle

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10409
Одг: HP vs Torque
« Одговори #144 на: 20 Јануари 2014, 05:08:15 am »
sve naucnici sme nek sibit.. a zs nikade i nikoj ne gi zema otporite na fluidi vo predvid ? na 8k rpm pogolem del od energijata ke se trosi za sovladuvanje na inercijata na klipovite, za dvizenje na masloto itn itn nego li shto ek se prenese na tockovite. Ili da recime mnogu poveke nego na 2k obrtai. i na kraj shto ispadna shto e pobitno ?

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: HP vs Torque
« Одговори #145 на: 20 Јануари 2014, 09:08:40 am »
Сето тоа е неважно кога имаш бројки добиени по експериментален пат на динамометар. Веројатно има влијание во потрошувачката на гориво, но тоа е за друга тема.

Максималниот вртежен момент сам по себе не ни кажува ништо за силата на моторот, затоа што како што беше покажано, можеш да имаш мотор со двојно поголем максимален вртежен момент, но идентични перформанси.

Максималната моќност пак сама по себе ни ја кажува максималната брзина и максималната теоретска сила на моторот. За да ја видиме реалната сила која ќе ја добиеме, потребни ни се информации за распределбата на вртежниот момент низ вртежите, типот и должината на преносите.

И без сите детали, максималната моќност е вредност која најмногу кажува за перформансите за еден мотор и затоа се користи секаде каде што со само една бројка треба тие да се опишат. Доколку го знаеме типот на моторот и карактеристичната торк крива за тој тип на мотори, само од максималната моќност се добива многу убава слика за неговите перформанси.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54953
  • Махер
Одг: HP vs Torque
« Одговори #146 на: 20 Јануари 2014, 10:52:00 am »
Досега заклучивме дека при иста моќност, два мотори кои се со слична конструкција, оној мотор со поголемиот вртежен момент пониско се однесува драстично подобро. Всушност како да е посилен мотор.

Да видиме два мотори со различна конструкција а слична максимална моќност:


Што ќе покажат графиците овој пат?

Мотор(kw/Nm/rpm*) 1        2           3(motor 2 so reduktor 6.5/4.5)

2000:   75/380      60/270     76/390/2888
2500:   92/380      71/265     100/382/3600
3000:   120/380    82/265     115/375/4333
3500:   130/360    95/265     134/361/5000
4000:   130/320    110/260    136/332/5770
4500:   130/285    123/260    132/288/6500

Значи првиот мотор и вториот мотор доколку се возат без редуктор, односно се држат во исто подрачје првиот е значително посилен.

Доколку на вториот ставиме редуктор (пониска брзина на пример) ќе се добие еквивалентната 3та колона. Во овој случај моторите се многу слични (едниот има малку поголема максимална моќност, немаше баш иста), но може да се забележи дека се многу слични. Исто така може да забележиме дека во вториов случај моќноста и вртежниот момент се многу слични, дури премногу. Тие се подеднакви. Едниот мотор ќе треба да вврти повисоко и да користи понизок пренос.

Уште да можеше да ставиме и понисок пренос на пумпата за гориво 6.5/4.5 и возилата ќе беа комплетно исти, но бидејќи неможе, останува потрошувачката без редуктор. За подеднакво исти перформанси.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: HP vs Torque
« Одговори #147 на: 20 Јануари 2014, 13:19:11 pm »
Разликата што ти ја дава редукторот обично е вградена во диференцијалот. Мотори со различен вртежен опсег и иста сила, обично имаат различен коефициент на диференцијалот и исти преноси на менувачот.

Затоа треба да се набљудуваат колоната 1 и 3, затоа што таков сооднос среќаваме во реалноста. Дури и без да пресметуваме, од изгледот на кривите и фактот дека имаат иста максимална моќност се гледа дека во горниот дел се исти, додека во долниот вториот мотор има многу мала предност.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54953
  • Махер
Одг: HP vs Torque
« Одговори #148 на: 20 Јануари 2014, 13:23:59 pm »
Да обично преносот е смислен за да е во согласност со моторот. Обично. Но, не секогаш. Секој пренос кој не овозможува возилото при 120кмч да е под 2500Rpm е лош пренос. Многу лош пренос. И лошо осмислен пред се.

Но, нели ти дојде чудно - колку многу се слични моторите? А конструкцијата комплетно различна.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: HP vs Torque
« Одговори #149 на: 20 Јануари 2014, 13:35:32 pm »
Чудно ми беше пред некоја година кога првпат видов торк крива на модерен градски турбобензинец. До тогаш бев навикнат на оние од EVO со 300KW од 2 литра и огромна турбо дупка во првата половина од вртежниот опсег. Торк кривите на новите турбо бензинци изгледаат многу слично како оние на турбодизелите.