Автор Тема: Намалување на потрошувачката.  (Прочитано 265122 пати)

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29719
    • CARclub.mk
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #795 на: 24 Октомври 2014, 11:28:33 am »
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency

"Engine efficiency peaks in most applications at around 75% of rated engine power, which is also the range of greatest engine torque"

Ова ми е зборено и со инженери од BMW, Германци, кога беа во Скопје. На пик торк се добива највеќе моќ во однос на вложеното гориво. Над тоа се добива повеќе моќ (и побрзо забрзување, итн) ама се троши значително повеќе гориво. Испод тоа, не се движиш доволно брзо за горивото што го трошиш. Можеби трошиш помалку гориво, ама не го искористуваш целосно.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #796 на: 24 Октомври 2014, 11:28:50 am »
(пардон за даблпост, да не јаде после некој пак гом... бабури дека сум правел суштински измени во постот)

Специфичната потрошувачка на гориво не занима кога за минимално гориво сакаме да извлечеме максимална снага. Она што го заборавате дека при возење не ни треба максималната снага, а ни треба многу помалку од тоа. Така да, брејс спесифик фјуел консампшн е скоро небитно за прашањето „како максимално км со минимално литри“.

Во оваа статија многу убаво си пишува тоа шо сакам да го кажам:

http://en.wikipedia.org/wiki/Energy-efficient_driving

"Engine efficiency varies with speed and torque. For driving at a steady speed one cannot choose any operating point for the engine—rather there is a specific amount of power needed to maintain the chosen speed. A manual transmission lets the driver choose between several points along the powerband. For a turbo diesel too low a gear will move the engine into a high-rpm, low-torque region in which the efficiency drops off rapidly, and thus best efficiency is achieved near the higher gear.[17] In a gasoline engine, efficiency typically drops off more rapidly than in a diesel because of throttling losses, and the trend discussed here is even more dramatic.[18] Because cruising at an efficient speed uses much less than the maximum power of the engine, the optimum operating point for cruising at low power is typically at very low engine speed, around or below 1000 rpm. This is far lower than the above mentioned 1750 rpm. This explains the usefulness of very high "overdrive" gears for highway cruising. For instance, a small car might need only 10–15 horsepower (7.5–11.2 kW) to cruise at 60 mph (97 km/h). It is likely to be geared for 2500 rpm or so at that speed, yet for maximum economy the engine should be running at about 1000 rpm to generate that power as efficiently as possible for that engine (although the actual figures will vary by engine and vehicle)."

На пик торк се добива највеќе моќ во однос на вложеното гориво.

Да, но за крузинг нас не ни треба ни оддалеку највеќе моќ.

Ја не викам дека не е тачно тоа што го збориш. Викам дека е не е многу важно за прашањето „како со најмалку литри да поминеш најмногу километри“.

"Engine efficiency peaks in most applications at around 75% of rated engine power, which is also the range of greatest engine torque"

Eве глеј вака: возиш кола со 100 коња. Најефикасна е околу 75 коња. Ама што ќе ти се 75 коња за тркалање по аутопут?! Помалку гориво ќе потрошиш доколку ја симнеш снагата на 10-20 коња - колку што ти требаат за крузинг. Иако специфичната потрошувачка ќе порасне, фактичката потрошувачка ќе се намали - со малку намалена ефикасност продуцираш многу помалку снага, колку што ти треба.

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29719
    • CARclub.mk
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #797 на: 24 Октомври 2014, 11:32:43 am »
Ај да ја прошириме таа дефиниција и да ја направиме „како со најмалку литри да поминеш најмногу километри во најкратко време“.

Хипотетички, ако лимитот е 120, ти ќе возиш 90 за помалку да потрошиш?

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #798 на: 24 Октомври 2014, 11:35:41 am »
Ај да ја прошириме таа дефиниција и да ја направиме „како со најмалку литри да поминеш најмногу километри во најкратко време“.

Toa e веќе сменета теза. Ја цело време зборам како да поминеш со најмалку литри и ќе повторам: AKO гледаме макс км за мин литри, ТОГАШ е е небитен графикот за специфична потрошуивачка или торк кривата. Времето секако дека ќе страда (но не толку многу, пошто си има некој минимум рпм во кој може да работи моторот, а има и законски ограничувања за минимална брзина на автопат итн итн)

Иначе, оваа равенка која ја предлагаш има три варијабли, што многу ја компликува математиката: како ќе одредиме колку литри плус вредат да се потрошат за колку минути минус од патувањето?! Треба значи и индекси некакви да инкоропорираме, чуда...

Затоа, да претпоставиме како услов - возење по знаци, значи со фиксна, однапред утврдена брзина. При такво возење, најмалку ќе трошиш ако моторот го држиш на најмалку вртежи, без оглед колкава била специфичната потрошувачка на колку вртежи, без оглед кај бил макс торк, без оглед на ништо од тоа.

Прочита тоа од википедија што ти пратив? Или не е точно тоа што пишува?

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29719
    • CARclub.mk
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #799 на: 24 Октомври 2014, 11:37:52 am »
Се слагам, нормално дека на автопат сум во највисокот степен на пренос, најмалку 30 над дозволено. Ако се погоди на таа брзина да е пик торк (не сум проверил, треба), ондак још боље.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #800 на: 24 Октомври 2014, 11:38:27 am »
Се слагам, нормално дека на автопат сум во највисокот степен на пренос

phew! тенќу!

Ако се погоди на таа брзина да е пик торк (не сум проверил, треба), ондак још боље.

Да, ќе имаш подобар риспонс на папучата за гас. Но е неповрзано со потрошувачката.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #801 на: 24 Октомври 2014, 12:51:01 pm »
Ако се погоди на таа брзина да е пик торк (не сум проверил, треба), ондак још боље.

Да, ќе имаш подобар риспонс на папучата за гас. Но е неповрзано со потрошувачката.

Нема да имаш. Ако си во највисок степен на пренос ќе имаш најслаб одговор, затоа што тој торк се дели со поголем коефициент.

Најдобар одговор (најдобро забрзување) ќе имаш ако моторот се наоѓа во вртежниот опсег каде што развива максимална моќност, а за тоа ти треба понизок степен на пренос.

И веќе ги правевме муабетиве на долго и широко во другата тема за потрошувачка. Кај сите мотори не се 1000 вртежи најекономичната опција.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #802 на: 24 Октомври 2014, 12:55:53 pm »
Да, ќе имаш подобар риспонс на папучата за гас. Но е неповрзано со потрошувачката.

Нема да имаш. Ако си во највисок степен на пренос ќе имаш најслаб одговор, затоа што тој торк се дели со поголем коефициент.

Полека мајсторе. Збориме за „мотор кој има пик торк ниско“ вс „мотор кој има пик торк високо“, све друго исто (вклучително и степенот на пренос)

Прочитај го претходниот муабет внимателно, вака опонираш на тврдења кои никој не ги изнел :-) Полека.

Најдобар одговор (најдобро забрзување) ќе имаш ако моторот се наоѓа во вртежниот опсег каде што развива максимална моќност, а за тоа ти треба понизок степен на пренос.

Полека мајсторе. Прво, горе не вика „најдобар риспонс“ туку „подобар риспонс“. Второ, види претходно што ти пишав.

И веќе ги правевме муабетиве на долго и широко во другата тема за потрошувачка. Кај сите мотори не се 1000 вртежи најекономичната опција.

Да, но ти - и покрај моето инсистирање - не успеа да продуцираш експериментално сценарио во ке ќе можеме тоа да го провериме. Треба да ти веруваме на збор.

Еве уште еднаш: имам да речеме астра 1.4 атм. бензинец. Патот е рамен, крузање. Те молам опиши ми сценарио во кое на повеќе вртежи ќе трошам помалку гориво. Колку вртежи се тоа? Со која брзина да возам?

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #803 на: 24 Октомври 2014, 13:02:05 pm »
Полека мајсторе. Збориме за „мотор кој има пик торк ниско“ вс „мотор кој има пик торк високо“, све друго исто (вклучително и степенот на пренос)

Ирелевантно мајсторе. Тоа што моторот во некој степен на пренос е во опсегот со најголем торк не ти гарантира максимално забрзување при таа брзина на движење. Ако се наоѓа во опсегот со најголема моќност пак, ти гарантира најголемо забрзување.

Да, но ти - и покрај моето инсистирање - не успеа да продуцираш експериментално сценарио во ке ќе можеме тоа да го провериме. Треба да ти веруваме на збор.

Не требаше на мојот збор да веруваш, туку на оние кои по експериментален пат ги добиле тие 3D графици.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55019
  • Махер
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #804 на: 24 Октомври 2014, 13:05:27 pm »
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency

"Engine efficiency peaks in most applications at around 75% of rated engine power, which is also the range of greatest engine torque"

Ова ми е зборено и со инженери од BMW, Германци, кога беа во Скопје. На пик торк се добива највеќе моќ во однос на вложеното гориво. Над тоа се добива повеќе моќ (и побрзо забрзување, итн) ама се троши значително повеќе гориво. Испод тоа, не се движиш доволно брзо за горивото што го трошиш. Можеби трошиш помалку гориво, ама не го искористуваш целосно.
Дали е зборувано или не е ирелевантно. Зошто имаме точен график на кој може да ја прочитаме ефикасноста. Не ни треба песвдонаука и рекла-казала со некој инжињер. Графикот го кажува токму тоа.

Односот вложено/добиено е најдобар на peak torque. Можеби не е најекономично, али да го наречеме најефикасно.

Не. Не е, барем не нужно. Таму е, просто, најголема ставката „добиено“ и толку. Односот „вложено“/„добиено“ е друга приказна.

Понекогаш за мала добивка во момент е нужно големо зголемување на потрошувачката. Па така, при пик торк (т.е. при најмногу „добиено“) односот „вложено/добиено“ никако не е најдобриот.

Стално ги заборавате загубите унутра у моторот! Замисли дека некој мотор ќе произведе 80% од максималниот торк со 50% од горивото потребно за максимален торк. Па така, при 80% од макс торк, торкот не е макс, ама односот торк/потрошња е подобар отколку при макс. торк.

И сето ова ако моторот е изваден од колата и приклучен на мерни инструменти, што се граничи со нерелевантност. Вие глејте ја колата што прави, а не моторот сам упален на постамент.

Kia Ceed 1.4 е ефикасна на 5000рпм? Поминала покрај ефикасна, да. Таа е најефикасна на 3300 вртежи. За секој мотор си има график за ефикасност.

...a на помалку од 3300 вртежи ќе троши уште помалце. Не го гледај моторот сам по себе, изваден на маса, глеј го турен у кола:

Кia Ceed 1.4 во петта при 3300 вртежи ќе иде со (тропам на памет) 120 км/ч
Kia Ceed 1.4 во петта при 2000 вртежи ќе иде со (тропам на памет) 80 км/ч

Што мислиш, кога Kia Ceed 1.4 ќе троши помалце литри на 100 км? При 3300/120 или 2000/80?

Ако ги смениш параметрите на мерење како на пример намалување на брзината, ќе се смени и исходот на равенката. Логично е да зборуваме за иста брзина. Помалку ќе потроши во вториот случај, меѓутоа ќе работи подолго. А бидејќи времето е пари, автоматски ќе потроши повеќе пари вториот случај. Последнава реченица е по истата логика за менување на условите на работа.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #805 на: 24 Октомври 2014, 13:13:14 pm »
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency

"Engine efficiency peaks in most applications at around 75% of rated engine power, which is also the range of greatest engine torque"

Ова ми е зборено и со инженери од BMW, Германци, кога беа во Скопје. На пик торк се добива највеќе моќ во однос на вложеното гориво. Над тоа се добива повеќе моќ (и побрзо забрзување, итн) ама се троши значително повеќе гориво. Испод тоа, не се движиш доволно брзо за горивото што го трошиш. Можеби трошиш помалку гориво, ама не го искористуваш целосно.
Дали е зборувано или не е ирелевантно. Зошто имаме точен график на кој може да ја прочитаме ефикасноста. Не ни треба песвдонаука и рекла-казала со некој инжињер. Графикот го кажува токму тоа.

Тоа што го кажува зеро и графиците никој не го оспори, ниту на кој било начин противречи на ова што го дробам јас.

Кia Ceed 1.4 во петта при 3300 вртежи ќе иде со (тропам на памет) 120 км/ч
Kia Ceed 1.4 во петта при 2000 вртежи ќе иде со (тропам на памет) 80 км/ч

Што мислиш, кога Kia Ceed 1.4 ќе троши помалце литри на 100 км? При 3300/120 или 2000/80?[/b]
Ако ги смениш параметрите на мерење како на пример намалување на брзината, ќе се смени и исходот на равенката. Логично е да зборуваме за иста брзина. Помалку ќе потроши во вториот случај, меѓутоа ќе работи подолго. А бидејќи времето е пари, автоматски ќе потроши повеќе пари вториот случај.

ОК, важно се согласи дека вкупната потрошувачка на гориво, ќе биде помала.

Полека мајсторе. Збориме за „мотор кој има пик торк ниско“ вс „мотор кој има пик торк високо“, све друго исто (вклучително и степенот на пренос)

Ирелевантно мајсторе. Тоа што моторот во некој степен на пренос е во опсегот со најголем торк не ти гарантира максимално забрзување при таа брзина на движење. Ако се наоѓа во опсегот со најголема моќност пак, ти гарантира најголемо забрзување.

Ние воопшто не правевме муабет за ова. За друго праевме муабет. Затоа, ти реков, прочитај ги внимателно претходните постови.

Не требаше на мојот збор да веруваш, туку на оние кои по експериментален пат ги добиле тие 3D графици.

Ти реков и тогаш, ќе ти речам пак: јас не се сомневам во точноста на графиците, туку во твојата интерпретација на истите. За да провериме дали добро ги толкуваш, треба да ми кажеш како да крузам со астрата при што со повеќе вртежи ќе потрошам помалку гориво од А до Б. Значи, не се графиците доведени во прашање, туку твојата интерпретација на истите.

Мојата теза е едноставна: не постои сценарио при која колата од А до Б ќе потроши помалку гориво при повеќе вртежи. Ако добро те разбирам, ти сметаш дека такво сценарио постои. Те молам опиши ми го. Искористи ги графиците и дај конкретни параметри: при толку-и-толку вртежи во таа-и-таа брзина колата икс ќе потроши помалку гориво за еден ист пат од А до Б, отколку при толку-и-толку вртежи во таа-и-таа брзина, при што првите вртежи ќе бидат поголеми од вторите.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #806 на: 24 Октомври 2014, 13:34:48 pm »
Фаланга мислам дека пиша за такво сценарио. Ако памтам добро, Твингото, при 65км/ч троши повеќе во 4-та отколку во 3-та.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #807 на: 24 Октомври 2014, 13:39:55 pm »
Фаланга мислам дека пиша за такво сценарио. Ако памтам добро, Твингото, при 65км/ч троши повеќе во 4-та отколку во 3-та.

Да, но и тогаш забележав дека нема запазени експериментални услови. Не прочита?

Ако се потрудиме да биде се исто и разликата да е само степенот на пренос (што не е воопшто наивна задача, но не е невозможно!), јас велам ќе потроши повеќе во трета.

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6635
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #808 на: 24 Октомври 2014, 13:46:12 pm »
Ако ги смениш параметрите на мерење како на пример намалување на брзината, ќе се смени и исходот на равенката. Логично е да зборуваме за иста брзина. Помалку ќе потроши во вториот случај, меѓутоа ќе работи подолго. А бидејќи времето е пари, автоматски ќе потроши повеќе пари вториот случај. Последнава реченица е по истата логика за менување на условите на работа.

Мене па мојата логика ми вели дека моторот од точка А до точка Б ке направи ист број на вртежи во највисокиот степен на пренос, и тој што ке вози 120 и тој што ке вози 80, без разлика тоа што вториот ке стигне до точка Б подоцна него првиот.
« Последно менување: 24 Октомври 2014, 14:14:23 pm FiLo »

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43792
  • Il Moderatore
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #809 на: 24 Октомври 2014, 13:53:21 pm »
Ако истрчаш 100 метри, ќе се умориш повеќе отколку да изодиш 100 метри. Исто чекори си направил.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.