Пред неколку резервари со Поло 1.2 70PS поминав од полн резервоар до светнување 5.5 литри, низ Скопје. Признавам вложени беа напори да се постигне што е можно помала потрошувачка. Возење во град Скопје, наутро на работа низ центар, поручек назад низ центар и навечер излегување, други чести дестинации карпош-бутел и карпош-влае. 0 километри на отворено. Значи едно реално возење, и нормална секојдневна употреба на возилото.
Следниот резервар го возев без толкава резерва (заморување за ниска потрошувачка) и испадна близу 6.7 литри. Ова е истата кола, која со несовесно возење троши 10 литри во град, мерено на цел резервоар со истите возени дестинации. Соодветно сите бројки се без клима, зошто не беше потребна во тоа време.
Најголем придонес при намалувањето на потрошувачката, од мое лично тестирање имаат следниве работи: (Десет заповеди)1. Инерција, забрзување до 60-70кмч и пуштање на гасот сосема, за обртомерот да стигне до 1000 обртаи точно пред семафорот. Или нагодување на брзината за да поминеш на зелено, па ако треба и возење 20-30кмч. Идејата е што помалку да се користи кочница, и да се зачува моментот на автомобилот.
2. Оставање повеќе место до колата пред вас. Кога ќе почне да кочи, за некоја дупка, пробај да не кочиш туку само да отпуштиш гас. Се избегнува користење на кочницата што ја претвора кинетичката енергија во топлинска. За да има кинетичка енергија колата троши бензин, па според тоа колку повеќе се користи кочница непотребно, толку повеќе гориво се фрла во ѓубре.
3. Предвидување и гледање понапред од колата пред тебе. Да се промени лента на време за да се избегне било каков застој, или било каква употреба на кочница.
4. Да не се крева обртомерот над 2500. Од очигледни причини, и да се корити повисок степен на пренос.
5. Да не се забрзува на угорница. На угорница треба само да се одржува брзината или да се намалува. Соодветно пред брдото ако има услови треба да се забрза до 70кмч и до врвот на брдото да се намали до 55кмч. Потрошувачката нагло расте кога се работи за искачување на нагорнина.
6. Гумите да се напумпани, колку што треба и да се проверуваат секој месец. Подиздишани гуми се лоша работа. И малку препуани не е лошо.
7. Ако се вози со брзини поголеми од 60кмч, да се затворат прозорците. За да се зголеми аеродинамиката. Во ова спаѓа и додавање на циркуз елементи на автомобилот, како спојлери, прагови и слично. Не се потребни и треба да се извадат веднаш.
8. Да не се користи клима туку обична вентилација, или ако мора клима, тогаш на најслабо ниво. Убаво е да се инвестира во најсветли фолии со малку затемнување (нема ни да се приметуваат).
9. Во кривини да се влегува со 20-30% поголема брзина кога има услови. Да не се кочи претерано пред кривината, за после кривината да не треба да се забрзува непотребно.
10. Замислете дека има јајце помеѓу вашето стапало и педалата за гас. Пробајте да не го скршите.
Ако има некој нешто да дополни, би сакал да слушнам.
Значи ова се мои лични пробани работи и разликата е многу повеќе од огромна. Сум се потрудил да ми станат како полу-навика, па и да стиснеш, просекот по резервоар пак доаѓа под нормалата.
_______________________________________________________________
Дополнителни правила:11. Паркирањето да е секогаш со газ, за излегувањето да е што полесно и побрзо. Целото трткање-врткање да се врши при паркирање, со загреан мотор. А не при излегување со ладен.
12. Кога се оди на неколку места да се оди на најдалечното прво, па на враќање да се застанува. Најпрво да се загрее моторот што повеќе.