1. Дали ти FilipV тврдиш дека моторот троши повеќе енергија за да се врти самиот себеси отколку да одржува брзина од 80кмч на возило од 1500 килограми по нагорнина од 2%?
"Modern gasoline engines have a maximum thermal efficiency of about 25% to 30% when used to power a car. In other words, even when the engine is operating at its point of maximum thermal efficiency, of the total heat energy released by the gasoline consumed, about
70-75% is rejected as heat without being turned into useful work"
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_efficiency#Internal_combustion_enginesДа ти преведам: доколку колата во твојот пример троши 10 литра на 100 километри, само околу 3 литра ќе ја гураат колата нагоре, а 7 литра ќе ја греат атмосферата.
2. Дали сметаш дека разликата во паразитски загуби меѓу 1750 и 2500 вртежи е доволно голема за воопшто да се спомне?
Да. Кога ќе ја видиш разликата во потрошувачка, при иста брзина, еднаш у трета на 2500 и еднаш у петта на 1750, таа разлика
не е ништо друго освен разлика во паразитските загуби.
3. Дали „гледаш“ на бензинец?
Да. Потрошувачката ми е омилена занимација не пропуштам прилика. Службено возев долги години бензинец со покажувач на потрошувачката. Иста приказна.
Процентот на гориво што се троши за моторот да се врти сам себе веројатно се мери во промили од вкупното потрошеното гориво за движење на возилото. Или пак во најмала рака се брои во едноцифрена бројка проценти, таму долу окулу 1-2-3%
Ајде еден мисловен експеримент: Угасена кола, оставена на рамно. Треба да ја бутнеш со руки. Еднаш е у лер, еднаш убацена у брзина.
Дали разликата во потребната сила на мускули да ја бутнеш помеѓу лер и у брзина би ја опишал како промили? или како 1-2-3%?
Дали треба 1-2-3 посто посилно да ја подбутнеш ако е во брзина отколку ако е во лер? Или 2-3 ПАТИ посилно?
Целата разлика е што во лер само ја придвижуваш колата, а во брзина - го придвижуваш освен колата и моторот (сосе менувачот).
Мене ми е јасно каде се буните: замишљате мотор како се врти сам себе на 700 рпм у лер (не ја вози колата) вс мотор кој тера тешка кола на угорница и споредувате и доаѓате до тие 1-2-3 посто. Треба да гледате ПЕР ЦИКЛУС што се дешава и само да ги изброите циклусите.