ЕГолф е електричен. ГТЕ е хибрид.
Немам, ама кога бев преклани имаше огромен број по улиците. Еве и КимиР може да потврди за холандија сега тазе.
Еве некои ретро статистики:
https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicles_in_Norwayand the segment's market penetration passed 3% in December 2015.[9][10]
Also, Norway was the first country in the world to have all-electric cars topping the new car sales monthly ranking
А целата работа е заради ова:
all-electric cars and vans are exempt in Norway from all non-recurring vehicle fees, including purchase taxes, and 25% VAT on purchase
Никаков данок ни ДДВ нема на нив. Тоа како и бенефициите за ленти и паркинзи, како и бесплатно полнење ги прават премногу привлечни за било кој купувач. Поготово што се салам коли Тесла и Еголф па затоа и ги купуваат. Чат пат има и некој Лиф ама многу ретко, другото скоро ич.
the tax exemptions on the purchase of an electric car are worth almost US$11,000 in comparison to the fully taxed price of a regular internal combustion engine car, which is equivalent to US$1,400 a year over a car's lifetime (8 years). The value of the toll exemption for driving into Oslo are worth US$1,400 per year, the free parking is worth US$5,000per year, and electric cars avoid other charges worth US$400 a year. Without adding value to the benefit of driving in bus lanes, the annual benefit of owning an electric car in Oslo is estimated at US$8,200 per car, per year.
Бенефитот е дека еколата ти е бајаги поефтина од нормална кола, и плус имаш паркинзи и ленти за користење вишак.