У сусштина, се` освен автоматски класичен со вискозни ламели (torque converter), е "мануелен" менувач.
Основната маана на класичните автоматски менувачи е што без разлика колку торк да даваш преку моторот, они пренесуваат на тркалата само оноклу за колку е торк конвертерот предвиден.
Воглавно сите компании ставија некоја роботика во мануелните менувачи секој производител со своја технологија.
VW го направи DSG (direct shift gearbox), кој има систем со две ламели и две осовини (на едната се 1, 3 и 5 а на другата се 2, 4 и 6 брзина), и истовремено се вклучени 2 брзини. Со изборот на која ламела е во моментот е во работа, таа брзина е вклучена, а автоматиката менува погорна брзина на другата ламела, па штом се постигнат соодветни услови, ја вклучува таа брзина. на пример, селектирани се втора и трета брзина, ти возиш во град, стигнуваш до 4000 обртаи во 2 брзина и автоматиката ги менува ламелите и ти возиш со трета, а во меѓувреме на другата осовина ја уклучува 4 брзина и таа е спремна, за пак кога ќе дојдеш до 4.000 обртаи, автоматиката да ги смени ламелите итн...
Selespeed кај фиат и алфа е класичен мануелен менувач со роботика за менување брзини (замисли го склопот за менување роботизиран со 2-3 хидро-серво мотори, кои менуваат и хидропумпа која ја одвојува ламелата по потреба). Доста едноставно и ефтино решение, кое праи доста ќејф - бидејќи има големи сличности со роботизираните менувачи во тркачките возила (ако возел некој алфа со ваков мењач, downshift-от со автоматско додавање гас е фантастично ложачки момент).
BMW, Mercedes и сл. имаат свои роботизирани, каде типтроник, каде Г6, Г7, каде мануматик итн...
Има и варијанта која се нарекува CVT (continuously variable transmission), која користи принцип на вариабилен дијаметар на преносот (конуси) во својот основен принцип на работа. Нормално, технолошки со многу поусовршени системи.
Овие менувачи овозможуваат моторите секогаш да работат во нивниот оптимален режим, и интересно е на пример ако е тоа 3000 вртежи во минута, кога моторот ќе ги постигне нив, колата може да продолжи да забрзува, а вртежите си стојат на 3000
Овакви системи имаат сите на понуда, Ауди мултитроник, Фиат спидгиар, субару ленеартоник итн.
Ова се најчесто системите користени кај нормалните аута, може некој да надополни ако има, а повеќе за овие системи имаш на wikipedia