Еве еден пост со кој се согласувам во целост и целиот го пренесувам тука. Long story short, работење во лер-гас е најмалото зло за моторот:
Presuming that the engine and all of it's supporting systems (e.g. radiator, fan, fuel/air delivery, ignition, exhaust, etc) are in proper working order, what is the basis for your claims (oil volume and engine cooling)?
With a motor (gas or diesel) at idle rpm, the engine is making its least horsepower and torque and therefore heat. At idle, just enough air and fuel are deliverd to overcome the engine friction and generate the necessary idle for coolant flow and oil pressure. At the low rpm you shouldn't need as much oil volume in the bottom and top end of the engine. There is negligable deflection in the crackshaft, rods, cams, and valves to warrant high oil volume.
Hundred of thousands (probably millions) of diesel trucks are idled for hours on end between hauls. Corporations and independents are very cost concious and if engine damage at idle was 'real' vs the costs of warmup time, they would be shutting them down.
I submit for arguements sake that from top to bottom the worst things that can be done to an operating engine are:
- Max throttle cold
- Max throttle warm
- short haul(less than 15'-30'between start and shutdown)
- stop and go
- highway
- idle
Looking forward to you sharing your thoughts with us.<br>
Sincerely,
J.R. Brown
друже, збориме за палење ладна кола и оставање ладна у лер. не збориме за оставање у лер воопшто. Загреан мотор нема гајле ако брмчи во лер.
Инаку, на мое големо изненадување, праша што е проблемот со работа на незагреан мотор: димензиите на деловите кај ладниот мотор не се тие што треба да бидат. Затоа треба
што побрзо да се загрее. Клипот што помалку пати да иде горе-доле ладен. Ако више мора да иде 10.000 пати горе-доле, боље после тие 10.000 пати да биде повеќе отколку помалку загреан.
И јас никаде не реков дека „ладна у лер е најлошото нешто“, па сеа ти да ми вадиш листа на најлоши ствати и - ете - ладно у лер не е во тој список. Реков дека нема никаква корист (за моторот! не за тебе!) а има мала штета.
Инаку, аргументот дека е побезбедно да возиш загреана отколку ладна кола апсолутно држи вода и така е! Цело време зборам дека ЗА МОТОРОТ не чини ладен у лер, не за возачот!
Ама, и јас како возач сакам што побрзо да се згреам. Зошто да мрзнам 1-2 минути дур колата работи у лер? Тргам одма и за 1-2 минути топло, наместо за 1-2 минути ладно накај млако.