Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 165289 пати)

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Еве еден пост со кој се согласувам во целост и целиот го пренесувам тука. Long story short, работење во лер-гас е најмалото зло за моторот:
Цитат
Presuming that the engine and all of it's supporting systems (e.g. radiator, fan, fuel/air delivery, ignition, exhaust, etc) are in proper working order, what is the basis for your claims (oil volume and engine cooling)?
With a motor (gas or diesel) at idle rpm, the engine is making its least horsepower and torque and therefore heat. At idle, just enough air and fuel are deliverd to overcome the engine friction and generate the necessary idle for coolant flow and oil pressure. At the low rpm you shouldn't need as much oil volume in the bottom and top end of the engine. There is negligable deflection in the crackshaft, rods, cams, and valves to warrant high oil volume.

Hundred of thousands (probably millions) of diesel trucks are idled for hours on end between hauls. Corporations and independents are very cost concious and if engine damage at idle was 'real' vs the costs of warmup time, they would be shutting them down.

I submit for arguements sake that from top to bottom the worst things that can be done to an operating engine are:
- Max throttle cold
- Max throttle warm
- short haul(less than 15'-30'between start and shutdown)
- stop and go
- highway
- idle

Looking forward to you sharing your thoughts with us.<br>

Sincerely,
J.R. Brown


друже, збориме за палење ладна кола и оставање ладна у лер. не збориме за оставање у лер воопшто. Загреан мотор нема гајле ако брмчи во лер.

Инаку, на мое големо изненадување, праша што е проблемот со работа на незагреан мотор: димензиите на деловите кај ладниот мотор не се тие што треба да бидат. Затоа треба што побрзо да се загрее. Клипот што помалку пати да иде горе-доле ладен. Ако више мора да иде 10.000 пати горе-доле, боље после тие 10.000 пати да биде повеќе отколку помалку загреан.

И јас никаде не реков дека „ладна у лер е најлошото нешто“, па сеа ти да ми вадиш листа на најлоши ствати и - ете - ладно у лер не е во тој список. Реков дека нема никаква корист (за моторот! не за тебе!) а има мала штета.

Инаку, аргументот дека е побезбедно да возиш загреана отколку ладна кола апсолутно држи вода и така е! Цело време зборам дека ЗА МОТОРОТ не чини ладен у лер, не за возачот!

Ама, и јас како возач сакам што побрзо да се згреам. Зошто да мрзнам 1-2 минути дур колата работи у лер? Тргам одма и за 1-2 минути топло, наместо за 1-2 минути ладно накај млако.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore

друже, збориме за палење ладна кола и оставање ладна у лер. не збориме за оставање у лер воопшто. Загреан мотор нема гајле ако брмчи во лер.

Инаку, на мое големо изненадување, праша што е проблемот со работа на незагреан мотор: димензиите на деловите кај ладниот мотор не се тие што треба да бидат. Затоа треба што побрзо да се загрее. Клипот што помалку пати да иде горе-доле ладен. Ако више мора да иде 10.000 пати горе-доле, боље после тие 10.000 пати да биде повеќе отколку помалку загреан.

И јас никаде не реков дека „ладна у лер е најлошото нешто“, па сеа ти да ми вадиш листа на најлоши ствати и - ете - ладно у лер не е во тој список. Реков дека нема никаква корист (за моторот! не за тебе!) а има мала штета.

Инаку, аргументот дека е побезбедно да возиш загреана отколку ладна кола апсолутно држи вода и така е! Цело време зборам дека ЗА МОТОРОТ не чини ладен у лер, не за возачот!

Ама, и јас како возач сакам што побрзо да се згреам. Зошто да мрзнам 1-2 минути дур колата работи у лер? Тргам одма и за 1-2 минути топло, наместо за 1-2 минути ладно накај млако.
Идемо опет...... 1000 пати горе доле со максимална брзина на клипот која е на 8500-1000 вртежи (зависно од конструкцијата на моторот, пред се` од ходот на клипот, различна е максималната брзина) во лер, ќе резултира со помалку абење отколку 1000 пати горе доле со брзини на клипот на 2000 вртежи во минута при движење. Води сметка дека моите, а и сите други бензинци, не се возат нормално со под 1500-1800 вртежи во минута а 2000 е нормално полека возење.

Пак ќе ти кажам, за принципот „тргни веднаш“ немам против, но не сметам дека загревањето (на бензински и турбо мотори) му штети толку многу. Единствено, математички, бидејќи потрошувачката е 0mpg, и нема никакво движење, моторот во својот работен век ќе помине помалку километри, отколку мотор кој се загрева во движење.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.


Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore
http://www.makealeap.org/idling_myth
Маршер, 90% од сајтовите се „зелени“, а не технички, што викаат дека треба да се запали и тргне :) И техничките се согласуваат (делумно) со тоа мислење. Во Германија ако ја запалиш колата и си влезеш дома (за да се загрее) може да те казнат со 10е еколошка казна. Се` е тоа во ред. Но нема да ни` цркнат моторите од 30 секунди до 1 минута (па и 3 нека се) загревање во зима :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Аман више со темава. Деловите кои најмногу страдаат од незагреан мотор се клиповите, кариките и вентилите/брегастата. Клиповите и кариките достигнуваат 100-150 степени во рок од 30 секунди. Брегастата бавно се загрева и се загрева претежно од загреаното масло. Јебига, за кариките да се загреат доволно е 20-30 секунди idle а за брегастата јебига, мора да помине време. Менувачот е правен да биде јак и траен така да не верувам дека многу му штетиладно освен ако не го вози некоја плавуша што ќе ја малтретира рачката.

Филип, пиво не бевме да пиеме па да поправиме муабет, јебига, јас  битно те поканив. Заеби тоа пали и вози. Не е ни многу не е ни малку да се почека 30 секунди густото масло да се крене до највисоката точка односно брегастата. Толку време е доста. Рака ме заболе од отворање на темава и читање ништо ново...

Отсутен Bugar

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5710
  • Почесен кинез.
denes se gleda na ekologija. Toa znaci minimum gasovi i od toj aspekt nekoi zemji ne dozvoluvaat kolata da raboti vo mesto. Inace kazna. Svajcarija na primer e takva. No zelenoto ne znaci i tehnicki dobro. Ama vo belite zemji na Evropa so visok standard ne im e problem da menuvaat kola na 3 godini max.
Toa e napraveno so cel sopstvenicite pocesto da gi menuvaat kolite. T.e. potrosuvacko opstestvo.
Da se trosat kolite. Zatoa kako pominuvaat godinite taka i kolite stanuvaat so se povekje plastika i elektronika. I sekoj proizvoditel na vakov ili onakov nacin Ve tera da menuvate kola na sekoi 3-5 godini.
Toa e duri i povrzano so marketingot i se ostanato. Se vrezuva vo glavite na lugjeto.
Sepak za nekoi koi sakaat da se rasfrlaat so pari, nema problem a onie koi sakaat da stedat e drugo.
Lugje sve e krug i sve se vrti i toa e eden dobro osmislen proces. Koj saka da mu trae kolata i da si ja vozi povekje godini (a veruvam deka povekjeto i da imaat 1000000 USD na smetka) bi pretpocitale kola da im vrsi rabota, i TIE se prvite koi nema da ja menuvaat na 5-6 godini.

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
http://www.makealeap.org/idling_myth
Маршер, 90% од сајтовите се „зелени“, а не технички, што викаат дека треба да се запали и тргне :) И техничките се согласуваат (делумно) со тоа мислење. Во Германија ако ја запалиш колата и си влезеш дома (за да се загрее) може да те казнат со 10е еколошка казна. Се` е тоа во ред. Но нема да ни` цркнат моторите од 30 секунди до 1 минута (па и 3 нека се) загревање во зима :)
Oва случајно го најдов и тоа што можеби е зелен или жолт сајт не мора apriori да не е точно.Бидеќи ова и пред 15 години го имав читано некаде во некоја книга, само што тогаш книгите не беа ни зелени ни жолти.
А уште во ДДР(источна германија) беше забрането да го работиш моторот во место повеќе од една минута.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
denes se gleda na ekologija. Toa znaci minimum gasovi
Си ебало мајката. Една германија не можеше да го принуди VAG да потпише меморандум и да прифати мерки донесени од целиот свет за намалување на емисијата на штетни гасови...

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8953
denes se gleda na ekologija. Toa znaci minimum gasovi
Си ебало мајката. Една германија не можеше да го принуди VAG да потпише меморандум и да прифати мерки донесени од целиот свет за намалување на емисијата на штетни гасови...

VAG носи пари во германија, мноооогу пари носи

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29665
    • CARclub.mk
Фаланга, одамна го збориш ова, имаш некој линк?

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
denes se gleda na ekologija. Toa znaci minimum gasovi
Си ебало мајката. Една германија не можеше да го принуди VAG да потпише меморандум и да прифати мерки донесени од целиот свет за намалување на емисијата на штетни гасови...

VAG носи пари во германија, мноооогу пари носи
VAG е црна арапина во германија, заедно со мерцедес. Германија си носи закончиња по барање на големите компании како VAG, Mercedes, Siemens itn itn

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8953
denes se gleda na ekologija. Toa znaci minimum gasovi
Си ебало мајката. Една германија не можеше да го принуди VAG да потпише меморандум и да прифати мерки донесени од целиот свет за намалување на емисијата на штетни гасови...

VAG носи пари во германија, мноооогу пари носи
VAG е црна арапина во германија, заедно со мерцедес. Германија си носи закончиња по барање на големите компании како VAG, Mercedes, Siemens itn itn
незнам ама мене ми е тоа многу разбирливо и нормално :) тие ја прават гермаманија тоа што е

наравоучение:
учете деца германски дури е време ;D

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига
Фаланга, одамна го збориш ова, имаш некој линк?
Имам друже цела семинарска пишувано, во врска со Архуската (Aarhus convention) конвенција за давање на информации во врска со животната средина и намалувањето на емисијата на CO2 на ниво накомпании и држави. Користев книга, не користев интернет, ама верувам дека може да се најдат. Сега ќе побарам.

EDIT: http://www.scribd.com/doc/58812790/Volkswagen-The-Dark-Side-Greenpeace

Еве нешто што ми звучи познато, прочитајте.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54985
  • Махер
denes se gleda na ekologija. Toa znaci minimum gasovi
Си ебало мајката. Една германија не можеше да го принуди VAG да потпише меморандум и да прифати мерки донесени од целиот свет за намалување на емисијата на штетни гасови...

VAG носи пари во германија, мноооогу пари носи
VAG е црна арапина во германија, заедно со мерцедес. Германија си носи закончиња по барање на големите компании како VAG, Mercedes, Siemens itn itn
незнам ама мене ми е тоа многу разбирливо и нормално :) тие ја прават гермаманија тоа што е

наравоучение:
учете деца германски дури е време ;D
Тачно.

Отсутен Bugar

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5710
  • Почесен кинез.
A be lugje ziveeme vo zemja od 2 milioni. Kakvo zagaduvanje moze da dojde od kaj nas. Nie sme samo edna troska od Evropa. Za da se praktikuva ekologija treba prvo mnogu raboti da se pravat. Ne znam na ovoj standard kako ke pocituvame ekologija. Ama kolku znam eden od uslovite za vo EU spored novite pravila e i ekologijata taka da ne znam kako rabotite ke se odvivaat ponataka.