Што друго да се каже за филтерот за масло, освен дека неговата улога е важна исто како и улогата на маслото.
Во автомобилите, филтерот за масло постои во две главни верзии.
1. навртен филтер (се е во лимена кутија, и така се навртува (обично на блокот на моторот)
2. вметнувачки филтер (филтерот има свои куќиште на моторот, обично интегрирано со хладњакот за масло и тука се вметнува само кертриџ за филтрирање)
Филтерот има повеќе улоги:
-мора да ги отстранат тврдите честички од маслото (обично во денешните филтер се работи за честички од 50mikrona
-Мора да има постојан проток на масло без разлика на температурата
-Мора да се одржи постојан притисок на маслото со минимален пад низ него (освен филтерот тука е важен и неповратниот вентили и вентилот за притисок Првиот помага за одржување на притисок и да се избегне создавање на воздушни меури -. пена, а другиот се користи во случај филтерот да се запуши да го пропушти маслото да дојде до моторот, барем нема да дојде до зарибување на моторот, иако не постои филтрирање).Вентилот за притиок се вградува во филтрите за масло како превентива за заштита на моторот од причина што кај повекето филтри по изминати 3000-5000км доага до запушување на делот за филтрирање.
Како материјал за изработка на филтрирачкиот дел, денес во 80% од случаите се користи целулоза хартија засилен со стаклени влакна. Во модерните мотори се појавија филтри од синтетички материал (синтетичка ткаенина) тие се првенствено изградена затоа што синтетичката ткаенина е по отпорна од хартијата и може да се достигне многу подолг период на замена ,што го бараат модерните мотори. Филтрите обично се тестираат со повеќе тестови на ISO 4548 кои ги формираа техничките информации за некој филтер.
Еве еден тест на филтер - Ман HU 719/7x (кој се користи во сите VW TDI мотори од 2005 година наваму, а и во некои бензинци пример, VR6, итд.
1. A Filter type (Mann+Hummel Part No.) HU 719/7 X
Main data
2. Nominal flow rate 41 l/min
3. Direction of flow out-in
4. Operating pressure kPa
Dimensions & mechanical stability
5. A Shape of filter cartridge
B Dimensions of the filter (diameter) 70.5 mm
C Dimensions of the filter (width) 95 mm
6. Thread-none
7. Hydraulic pulse durability test pulse
Filter medium
8. Filtering area (minimum) 2050
9. Pleat number (minimum) 77
10. Pleat depth (minimum) 16 mm
11. Pleat width (minimum) 85 mm
12. Medium type 5018
13. A Bubble point first (minimum), MFE-T/21 0.9 kpa
B Bubble point many (minimum), MFE-T/21 0.136 kPa
Filtration data
14 A Pressure difference of new Filter, ISO 4548-1 <10.0 kPa
B Test fluid viscosity 21
C Test fluid nominal flow rate 41.0 l/min
15. Overall particle retention efficiency, ISO 4548-12 , dp50% 15
16. Overall particle retention efficiency, ISO 4548-12 , dp99% 38
17. Filter life, ISO 4548-12 26 g
Овде гледаме дека номиналниот проток на филтерот е 41 л / мин. Овде не е напоменато дека номиналната вредност мора да се одржи и на 160*С
Исто така она на што често пагаат евтините "no name" филтер е големината на материјалот за филтрирање. Тоа е директно поврзан со својствата и животниот век на филтерот и тука паѓаат 90%, бидејќи со цел да заштедат не ставаат доволна површина на филтрирачки материјал. Покрај тоа што предизвикуваат проблеми околу протокот, како материјал брзо се заситени и и повеќе не филтрираат правилно или воопшто не филтрираат . Во подобар случај, ќе почне да работи вентилот за притисок и маслото без филтрирање ќе кружи во моторот (во полош моторот останува без потребниот притисок на маслото и подмачкување).
Конкретниот филтер за кој станува збор филтрира 99% од честичките со гочемина од 38 микрони и 50% од 15 микрони, што значи дека спаѓа во "подобри" филтери.
Кои филтер ке го одберете? би рекол дека прв избор е секогаш О.Е филтер. Некој по искусни избираат филтри од производителите на ОЕМ (прва инсталација) филтри и заштедуваат 30% од цената (во 99% од случаите) идентични се со OE).
Едни од попознатите производители се Ман-Хумел, Mahle (вклучувајќи ги Knecht и Hengst) и Sogeffi division (Purflux, Fiamm и Fram).