Автор Тема: што е правилно? временски менување на уље или по број на изминати км?  (Прочитано 46589 пати)

Отсутен MartinAlfista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17792
  • Alfa Romeo Corruption 1.4 Turbo
леле педер мотор несакам да видам кога купувам кола на старо, одма сумљам дека нешо му е

ХАХАХАХАХАХА!!!!

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9246
леле педер мотор несакам да видам кога купувам кола на старо, одма сумљам дека нешо му е

ХАХАХАХАХАХА!!!!

ХАХАХА леле сеа го видов, го сменив ;D

Отсутен stig

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 933
леле перен мотор несакам да видам кога купувам кола на старо, одма сумљам дека нешо му е

Јас па земам кола и одма палам машината на 90 степени го перам моторот, сакам да е чист моторот и сеа значи тоа дека не е исправен ако е чист?

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9246
абе не значи дека не е исправен, ама така ја си имам у глава увртено

Отсутен stig

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 933
Не е тоа правило дека ако е валкан моторот е исправен или пак обратно, мене ме загрижува ако видам испран мотор и после тест вожњата да видам дека поти од некаде масло тоа веќе се знае дека од таму тече доста масло па за кратко време праи јок има други параметри што се гледаат на моторот освен тоа дали е миен или не.
Што се однесува до интервалот на менување на маслото не сум возел масло повеќе од 15 000 до сега тоа зборам за масло со лонг лајф интервал на смена а со обичното не претерувам 10 000 некако не ми дава душата да возам 20, 30 000 не дека не може ама како што кажа зеро не е ќарот во 50 или 100 евра годишно ако знам дека му го скратувам векот на моторот.

Отсутен daniel111

  • Почетник
  • *
  • Пораки: 35
ova za uljeto gore dole site go znaeme ,zavisno od uljeto na 5000km,10000km ili 15000km -minus 30% dokolku sakas daja zacuvas kolata vo dobra sostojba , no site pravime greska koga zaedno so uleto go menuvame i filterot za ulje, greskata e vo toa sto 99% od filterite za ulje se predvideni dobro da filtriraat  maximalno do 3000km pominati  poradi toa sto posle 3000km doaga do postepeno zapusuvanje na filterot . a najeftina inveticija (200-400den) e da se menuva filter za ulje na 3000km.

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9246
E ova prv pat go slusam...

Отсутен Prcot

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3466
Па ако е така зошто не кажуваат ни во овластен сервис ни кај некој мастор дека филтерот треба да се мења на 3000 км?

Отсутен stig

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 933
Таман работа ако се менува филтер на 3000 километри, еден мој пријател летово беше на патување низ европа со кола и направи некаде 8000 километри на тоа патување што значи скоро три пати требаше да менува филтер за масло, значи тие што користат Long Life масло за 20 000 па и 30 000 км по твојава теорија во тие мотори од 10 000 километри па натаму ги возат без маслото да циркулира пошто нели филтерот е 99% запушен.
Си има тоа фабриката оставено толеранција и да намали притисокот на маслото во моторот за некој мал процент тоа да е во границата на нормалата така да јас мислам тоа е претеризам.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34300
  • Таков е животот... јебига
ova za uljeto gore dole site go znaeme ,zavisno od uljeto na 5000km,10000km ili 15000km -minus 30% dokolku sakas daja zacuvas kolata vo dobra sostojba , no site pravime greska koga zaedno so uleto go menuvame i filterot za ulje, greskata e vo toa sto 99% od filterite za ulje se predvideni dobro da filtriraat  maximalno do 3000km pominati  poradi toa sto posle 3000km doaga do postepeno zapusuvanje na filterot . a najeftina inveticija (200-400den) e da se menuva filter za ulje na 3000km.

како тоа да се менува филтер на 3000 км а маслото да не се менува? Ај пробај па кажи ни.

Отсутен nefer

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 643
na vremeto so starite avtomobili koristevme 15/40, nekoj i 20/50 letno vreme, a filter se menuvaše sekoj vtor pat.. sega menuvam ulje i filter na 5000km, na 6-8 meseci, podobro ke kupam ulje od 250-300mkd/litar i filter od 250mkd i redovno ke menuvam... možebi grešam, no veke ne veruvame ni vo  poskapite raboti... vo petok pominav na benzinska, 100 oktanskiot benzin e ista cena so 98 oktanskiot...dali promotivno ili što, ama ista e.. a nemaše 98 oktanski...

Отсутен Branko

  • Почетник
  • *
  • Пораки: 3


                Eve i jas da vi kazam nesto vo vrska so maslata.Tuka nema mesto za mnogu analizi.Koga se odbira tipot na masloto i periodot na zamena nemoze da se opfatat site faktori koi vlijaat na odlukata na kolku km. da se smeni.Ami sto praime sto Skopje i Gevgelija imaat razlicna prosecna temperatura,zarem i toa da go zememe vo obzir?Hahaha,sakam da vi kazam deka odenje vo detali moze da ne odvede nadvor od temata.
                Eve jas kako go resavam toa cel moj zivot):Masloto treba da se menuva vo razumni intervali ili generalno na 10.000km.Isto taka togas se menuva i filterot za maslo.Za nasava MK se koristi viskoznost 5W40.Koristete sintetsko maslo i vnimavajte na markite da ne e fals!Jas sega koristam masla od LUKOIL.
                Ako samo ednas se pregree motorot na nekoja ugornina se pravi steta koja nemoze nikaka da se nadomesti.Sakam da kazam deka ova prasanje okolu masloto ne edinstveno vazno za dolg vek na masinata.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34300
  • Таков е животот... јебига
Ako samo ednas se pregree motorot na nekoja ugornina se pravi steta koja nemoze nikaka da se nadomesti.

На какво прегревање мислиш? На температура на маслото на 130 степени или температура на водата на 100 степени? И каква врска има тоа со промената на маслото?

Отсутен Tommy

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7573
И дваа начина од насловот се точни ..

Барем од тоа што гледам кај мене у фирма, јасно пишува за сервисирање на колите ....

Еве на пример Тојотата што ја возиме, пишува или 3-ти Март, или 20 000 км, кое год дојде попрво ...

Отсутен daniel111

  • Почетник
  • *
  • Пораки: 35
Што друго да се каже за филтерот за масло, освен дека неговата улога е важна исто како и улогата на  маслото.

Во автомобилите, филтерот за масло постои во две главни верзии.
1. навртен филтер (се е во лимена кутија, и така се навртува  (обично на блокот на моторот)
2. вметнувачки филтер (филтерот има свои куќиште на моторот, обично интегрирано со хладњакот за масло и тука се вметнува само кертриџ за филтрирање)

Филтерот има повеќе улоги:
-мора да ги отстранат тврдите честички од маслото (обично во денешните филтер се работи за честички од 50mikrona
-Мора да има постојан проток на масло без разлика на температурата
-Мора да се одржи постојан притисок на маслото со минимален пад низ него (освен филтерот тука е важен и неповратниот вентили и вентилот за притисок  Првиот помага за одржување на притисок и да се избегне создавање на воздушни меури -. пена, а другиот се користи во случај филтерот да се запуши да го пропушти маслото да дојде до моторот,  барем нема да дојде до зарибување на моторот, иако не постои филтрирање).Вентилот за притиок се вградува во филтрите за масло како превентива за заштита на моторот од причина што кај повекето филтри по изминати 3000-5000км доага до запушување на делот за филтрирање.
Како материјал за изработка на филтрирачкиот дел, денес во 80% од случаите се користи  целулоза хартија засилен со стаклени влакна. Во модерните мотори се појавија филтри од синтетички материал (синтетичка ткаенина) тие се првенствено изградена затоа што синтетичката ткаенина е по отпорна од хартијата и може да се достигне многу подолг период на замена ,што го бараат модерните мотори. Филтрите обично се тестираат со повеќе тестови на ISO 4548  кои ги формираа техничките информации за некој филтер.
Еве еден тест на филтер - Ман HU 719/7x (кој се користи во сите VW TDI мотори од 2005 година наваму, а и во некои бензинци  пример, VR6, итд.


1. A Filter type (Mann+Hummel Part No.) HU 719/7 X
Main data
2. Nominal flow rate 41 l/min
3. Direction of flow out-in
4. Operating pressure kPa
Dimensions & mechanical stability
5. A Shape of filter cartridge
B Dimensions of the filter (diameter) 70.5 mm
C Dimensions of the filter (width) 95 mm
6. Thread-none
7. Hydraulic pulse durability test pulse
Filter medium
8. Filtering area (minimum) 2050
9. Pleat number (minimum) 77
10. Pleat depth (minimum) 16 mm
11. Pleat width (minimum) 85 mm
12. Medium type 5018
13. A Bubble point first (minimum), MFE-T/21 0.9 kpa
B Bubble point many (minimum), MFE-T/21 0.136 kPa
Filtration data
14 A Pressure difference of new Filter, ISO 4548-1 <10.0 kPa
B Test fluid viscosity 21
C Test fluid nominal flow rate 41.0 l/min
15. Overall particle retention efficiency, ISO 4548-12 , dp50% 15
16. Overall particle retention efficiency, ISO 4548-12 , dp99% 38
17. Filter life, ISO 4548-12 26 g

Овде гледаме дека номиналниот проток на филтерот е 41 л / мин. Овде не е напоменато дека номиналната вредност мора да се одржи и на 160*С

Исто така она на што често пагаат евтините "no name" филтер е големината на  материјалот за филтрирање. Тоа е директно поврзан со својствата и животниот век на филтерот и тука паѓаат 90%, бидејќи со цел да заштедат не ставаат доволна површина на филтрирачки материјал. Покрај тоа што предизвикуваат проблеми околу протокот, како материјал брзо се заситени и и повеќе не филтрираат  правилно или воопшто не филтрираат . Во подобар случај, ќе почне да работи вентилот за притисок  и маслото без филтрирање ќе кружи во моторот (во полош моторот останува без потребниот притисок на маслото и подмачкување).
Конкретниот филтер за кој станува збор филтрира 99% од честичките со гочемина од 38 микрони и 50% од 15 микрони, што значи дека спаѓа во "подобри" филтери.

Кои филтер ке го одберете?  би рекол дека прв избор е секогаш О.Е филтер. Некој по искусни избираат филтри од производителите на  ОЕМ (прва инсталација) филтри и заштедуваат 30% од цената  (во 99% од случаите) идентични се со OE).

Едни од попознатите производители се  Ман-Хумел, Mahle (вклучувајќи ги Knecht и Hengst) и Sogeffi division (Purflux, Fiamm и Fram).