Автор Тема: што е правилно? временски менување на уље или по број на изминати км?  (Прочитано 42161 пати)

Отсутен daniel111

  • Почетник
  • *
  • Пораки: 35
Согорувањето, се разбира, несовршено (делумно се должи на горивото, делумно поради ситен прав, честички кои поминуваат низ филтерот за воздухот), пробивањето на дел од истите тие гасови преку клиповите и ѕидовите на цилиндрите , продукти од триењето (железо, бакар, алуминиум, олово), температура, притисок , остаток од наслаги, саѓи во дизел мотори ... Е доста Напорна работа за филтерот за масло.
А улогата му е само една ,да се продолжи векот на моторот.
Имајќи во предвид дека во денешните моторни зазорот помеѓу коленестото вратило и клипњачата во  лежишта е помеѓу 15 и 50 микрони и дебелината маслениот филм на подвижните делови е помеѓу 5 и 80 микрони во мирување, а помали кога моторот е под оптоварување, може да констатираме дека филтерот за масло треба да го задржат честичките кои се во опсег на тие вредности.

Да биде јасно, нема честички, и да е 5 микрони, кои не ќе предизвикаат некој вид абење. Се разбира, поради различни толеранции во моторот, овие честички немаат исти ефект во сите делови на моторот.
Помалите честички ќе имаат посилено дејство (abrazivnо) во горниот дел на моторот (прстените на клипот, цилиндри), и поголемите во долниот дел (лежеќи и летечи лагери).
Честички кои се во опсег помеѓу 10 и 25 микрони се "нај опасни" за моторот.

На нашиот пазар (ги разгледуваме само званичните малопродажби) е претставена со неколку производители, главно познати од претходните: Ман, Purflux, Knecht, шампион, чисто, Unico, Filtrona ...

Сите од нив делуваат доста правилно во визуелен "оценка". Самата суштина се крие во нив внатре, а тоа е многу тешко да се разбере, дури и ако ги отворите лименките (што јас го правев).
Единствената информација кои може да ги добиете, е дали филтерот има by-pass вентил, дали филтрирачката хартија е залепен на базата (традиционален метод), дебелина на хартија, деформација, како и ориентацијоно големина(површина) на хартијата.

Најважното од сè е фактот дека структурата на хартијата е невозможно да се открие со голо око, а тоа претставува "сила" на филтерот. Вообичаено е на кутијата да се наведе дека на хартија кое се користи е 350-400 г/м2, но тоа е само маргинален податок, и немојте да се раководите од него. Ова би значело дека секоја 80gr А4 хартија е иста, и не е така. Дури и  дебелината не е толку важна како мин и макс големина на порите, а тоа  никаде не е наведено. Ова, се разбира, не може да се утврди, барем не на лице место.

 Спомнав за by-pass вентил. Неговата улога е доколку дојде до запушување блокирање на филтрирачките елементи во филтерот  (нечистотии) или многу тежок протокот на маслото (што може да се случи со поголеми градации на маслото во текот на зимата, минерални) за да обезбеди непречено подмачкување, т.е. протокот на маслото по цена и тоа да не е филтрирано. На дното на филтерот се наога федер со вентил кој во случај на  големи разлики на притисок, ќе му овозможи на маслото  "заобиколување" на хартијаниот филтер .