Сакаш да кажеш дека Selenia и останатите производители ги зачувале ознаките на маслата пред 16 години а го смениле составот ?
Незнам кај го прочита ова???
Ако се менува составот, соодветно се менува и буквата која има значење, а тоа значење е фино протолкувано...
API-стандард...
http://www.ihs.com/products/industry-standards/organizations/api/index.aspxЕве уште еднаш:
На секое масло си има ознаки односно АПИ ознаки...Пример (SL/CF)
Првите бројки означуваат дали маслото е за дизел или е за бензинец.
Sx = Се користи за бензински мотори - [S - Spark Plugs]
Cx = Се користи за дизел мотори - [C compression/diesel engine]
x= верзија на последниот апгрејд по азбучен ред
Ознаките покрај градацијата го означуваат и типот на маслото по генерации соодветно на генерациите на моторите...
Секоја нова генерација на масла, под дифолт ги поддржува и претходните генерации на мотори, но тоа не мора да биде секогаш случај...
Значи маслата во бензиската група, вкључувајќи ја и застарената SH група, заради стандарди, им е наметнато намалување на фосфорите заради нивната отровност, посебно кај оние масла со градација ЅАЕ(XW-20, XW-30). Секоја нова АPI група на масла има сукцесивно намалување на фосфорите а и заради тоа се ствара контраверзост со подршка на моторите од постара генерација, кај кои е потребно друго масло за подмачкување.
Според API и ILSAC комплетно компатибилен тип на масла со новите и старите мотори може да се рече дека е онаа група со ознака GF-4.
И еве еден извадок за тоа каква разлика имаат маслата со различни API ознаки...
Да не преведувам, претпоставувам сите ке го разберете овој текст од неколку реченици, а и неговата суштина...
Not everyone is in agreement with backwards compatibility, and in addition, there are special situations, such as "performance" engines or fully race built engines, where the engine protection requirements are above and beyond API/ILSAC requirements. Because of this, there are specialty oils out in the market place with higher than API allowed phosphorus levels. Most engines built before 1985 have the flat/cleave bearing style systems of construction, which is sensitive to reducing zinc and phosphorus. Example; in API SG rated oils, this was at the 1200-1300 ppm level for zinc and phosphorus, where the current SM is under 600 ppm. This reduction in anti-wear chemicals in oil has caused premature failures of camshafts and other high pressure bearings in many older automobiles and has been blamed for pre-mature failure of the oil pump drive/cam position sensor gear that is meshed with camshaft gear in some modern engines.