Автор Тема: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО  (Прочитано 39321 пати)

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7687
  • Хорска Секција
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #135 на: 18 Ноември 2011, 19:12:04 pm »
Члинк, читај внимателно, децидно ти има објаснето Филип уште пред 4 страни во постот #88:
Цитат
Никаде не вика дека брзо возење со педала до под е штедливо возење, таман работа. Вика дека брзо забрзување со педала до под e штедливо возење.

Никаде не вели возење со пуна гас, уште помалку возење со пуна гас цело време, а ти упорно го повторуваш тоа. Дебилно е да го цитирам и објаснувам она што убаво го објаснил во блогот така што дете од основно училиште може да го свати: http://filipv.blog.mk/:
- ја одредуваме брзината на крстарење која не очекува после тргнувањето (зелено светло, патарина и сл.) – претпоставуваме дека таа е, да речеме, 60 км/ч. (или 80 или 100 или 30, зависи од ситуацијата).
- гледаме за што пократко време да ја постигнеме таргетната брзина која претходно ја утвдривме
- се со крајна цел што побрзо да стигнеме до крајниот можен степен на преност при зададената таргетна брзина (која е константна!)
-не викам да се вози брзо (брзото возење секогаш ја зголемува потрошувачката). Викам брзо да се постигне брзината на крстарење која претходно е одредена

Кој дел од цитираново од блогот ти е нејасен?
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8519
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #136 на: 18 Ноември 2011, 19:13:44 pm »
И сега веќе се сваќаме. Има логика, јас иначе така возам, може не до доле по папучата но стискам убаво до посакуваната брзина ама сепак мислам дека разликата е занемарлива...

Извини филип ако те испозамарав .

Члинк, читај внимателно, децидно ти има објаснето Филип уште пред 4 страни во постот #88:
Цитат
Никаде не вика дека брзо возење со педала до под е штедливо возење, таман работа. Вика дека брзо забрзување со педала до под e штедливо возење.

Никаде не вели возење со пуна гас, уште помалку возење со пуна гас цело време, а ти упорно го повторуваш тоа. Дебилно е да го цитирам и објаснувам она што убаво го објаснил во блогот така што дете од основно училиште може да го свати: http://filipv.blog.mk/:
- ја одредуваме брзината на крстарење која не очекува после тргнувањето (зелено светло, патарина и сл.) – претпоставуваме дека таа е, да речеме, 60 км/ч. (или 80 или 100 или 30, зависи од ситуацијата).
- гледаме за што пократко време да ја постигнеме таргетната брзина која претходно ја утвдривме
- се со крајна цел што побрзо да стигнеме до крајниот можен степен на преност при зададената таргетна брзина (која е константна!)
-не викам да се вози брзо (брзото возење секогаш ја зголемува потрошувачката). Викам брзо да се постигне брзината на крстарење која претходно е одредена

Кој дел од цитираново од блогот ти е нејасен?

Ок ок. Видов сега убаво.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7687
  • Хорска Секција
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #137 на: 18 Ноември 2011, 19:22:11 pm »
Јеее! :D Члинк да частиш кригла бензин!

Инаку, јас мислам дека со газење до црвена линија при забрзување дека не е економично возење, поготово не градска.

Според мене, забрзувањето треба да се одвива околу максималниот вртежен момент. На пример кај мене максималниот вртжен момент е на 4300 вртежи. Преносните односи на брзините се разликувааат од прилика за 20%. Според тоа кај мене најекономично би било да забрзувам во опсег од 3800 до 4700 вртежи. Проблем е што ако ја натепам гаста во прва и втора шкрипат гуми, па морам малку поцивилно да ја распукам. Прва до 3500вртежи, па потоа ставам втора до 4700 вртежи и тогаш веќе возам околу 70km/h. Трета ако сакам да забрзувам уште и кога ќе ја постигнам посакуваната брзина ставам четврта. Пета во град НЕ!

Е сега, супер ќе беше ова да живеев негде по периферија низ Скопје, ама живеам во Центар каде семафор има на секои 200 метри. Па така таман сум ставил во трета треба да кочам. Додуша баш и така си возам, не-пензионерски кога сум сам во кола. Економичност од 13l плин / 100km па нагоре.

Да се вратиме на дискусијата околу стискање на гас до даска. Тој дел мене ми е нејасен, зошто да е така поекономично наместо постепено притискање на папучата. Значи не зборам тргање со амбиција да застанам, туку за агилно тргнување, но не гас до крај туку постепено притискање. Некако го чувствувам моторот како прима и така му задавам гас. Ко поубаво да прима и да работи кога постепено ја притискам педалата.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #138 на: 18 Ноември 2011, 19:29:58 pm »
И сега веќе се сваќаме. Има логика, јас иначе така возам, може не до доле по папучата но стискам убаво до посакуваната брзина ама сепак мислам дека разликата е занемарлива...

Епа не е занемарлива и тоа е целата поента. Со вакво возење редовно штедам БАРЕМ еден литар на 100 километри. Тоа е, всушност, најголемото можно штедење што можеш да го направиш (заедно со моторно кочење, а не тркалање у лер до застанување - и ова ем иритира ем троши џабе гориво),

Ти викам, брат ми со нисанот вози пензионерски, ги нервира тие позади, убеден е дека шеди гориво и испод 7 просек никако да спушти. Мене не ми е ни 6. Тоа не е мала разлика. Тоа се, на 100.000 километри поминати, повеќе од илјада евра заштеда. Ако возиш многу (како мене, околу 50.000 годишно) секоја година ќе штедиш барем 500 евра (ако не и повеќе!), што не е малце - таман некаде за нова година да се прошеташ.

Извини филип ако те испозамарав .

Ејјј, таман работа! Напротив, се радувам што конечно најдов форум на македонски јазик на кој што можам да се распишам за вакви автомобилско-теоретски теми, а да не се мачам со јазични бариери.

Отсутен doktor

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 371
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #139 на: 18 Ноември 2011, 19:34:45 pm »
Така бе гОЈДО, 13л и над, ќе гледам пуна гас, непуна гас, обртаи... штедливо возење на 101-от 13л/100км, деновиве нешто го чепкав кецот, ми трокираше( од кондензаторот беше на крај) за време на тест вожњата, 16-17л/100км! Е тоа е ШТЕДЕЊЕ СО ПОЛН ГАС!

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7687
  • Хорска Секција
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #140 на: 18 Ноември 2011, 19:36:35 pm »
1475kg e маздата празна. :D А Кецот?
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен doktor

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 371
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #141 на: 18 Ноември 2011, 19:37:25 pm »
840кг, ама земи во обзир дека Застава е класа за себе!

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10925
  • 430i
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #142 на: 18 Ноември 2011, 21:56:06 pm »
Јас само не се согласувам дека треба забрзувањето да биде под полн гас, затоа што сметам дека нема потреба. Самото притискање на папучата до крај е сигнал кој ЕЦУ-то го препознава како побарување максимум што може да се извади од моторот. Смешата за таа цел се прави по „мрсна“, одстапува од стехеометриската, се впрскува повеќе гориво. За разлика од да речеме полу-до 3/4 притисната папуча за гас. И онака нема потреба за менување во црвено подрачје, целта се постигнува безмалку истовремено.
Го практикувам овој начин секогаш кога сум во можност, а како што наведе Гојдо во неколку наврати, кај Т. бензинците и тоа како  се разликува, јас менувам на 2300-2500, брзините се кратко пресметани, посебно првата а ги има 6. И мислам дека она под полна гас некој погрешно го сфати. Не е тоа тргање со шлајфување и секое тргање да малтретираш TC, туку тргаш нормално па гас па менуваш. „Пензионерско“ зголемување на брзината/бр.врт. е дефинитивно не економично.

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29523
    • CARclub.mk
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #143 на: 19 Ноември 2011, 10:10:33 am »
Истиот муабет ни го правеа експерти од BMW по економично возење, и они самите рекоа дека не треба да се кљанкори моторот и да се шалта на 2000 вртежи, туку да се стисне папучата 3/4 (не 100%) и да се врти не до црвена линија, али до нешто над точката на најголем вртежен момент. Со некои совети кои ни ги кажаа, со BMW 320D со 175 коња, од МакКар, преку пластичарската улица, до Петровец и назад во ~4:30-5:00 попладне успеавме да извадиме просек од 4.7 литри на 100 километри со просечна брзина од ~62 на саат и стискање до 120-130 на автопат.

Како и да е, факт е дека возилото троши многу повеќе кога забрзува околку кога одржува одредена брзина. По некоја логика, би требало да го скратиме времето на забрзување, за да возиме поекономично.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54920
  • Махер
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #144 на: 19 Ноември 2011, 10:12:47 am »
Истиот муабет ни го правеа експерти од BMW по економично возење, и они самите рекоа дека не треба да се кљанкори моторот и да се шалта на 2000 вртежи, туку да се стисне папучата 3/4 (не 100%) и да се врти не до црвена линија, али до нешто над точката на најголем вртежен момент. Со некои совети кои ни ги кажаа, со BMW 320D со 175 коња, од МакКар, преку пластичарската улица, до Петровец и назад во ~4:30-5:00 попладне успеавме да извадиме просек од 4.7 литри на 100 километри со просечна брзина од ~62 на саат и стискање до 120-130 на автопат.

Како и да е, факт е дека возилото троши многу повеќе кога забрзува околку кога одржува одредена брзина. По некоја логика, би требало да го скратиме времето на забрзување, за да возиме поекономично.
Mногу јасно и логично. И тоа со истата кола го имам проверено. :)

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #145 на: 19 Ноември 2011, 10:25:47 am »
Да дадеш гас за да го достигнеш побрзо потребно забрзување и број на обртаи потребни за одржување на некоја констатна брзина, да...тоа го разбирам дека е така и е сигурно поштедливо одколку полека да додаваш гас мачејќи ја колата додека ја постигне потребната брзина и број на вртежи.

На ниеден друг начин не можам да го сватам ова?

Значи јас не сум јадел бобонки за џабе...!

;D

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #146 на: 19 Ноември 2011, 10:52:23 am »
Јас само не се согласувам дека треба забрзувањето да биде под полн гас, затоа што сметам дека нема потреба.

Има. Така го скратуваме времето во кое забрзуваме.

Самото притискање на папучата до крај е сигнал кој ЕЦУ-то го препознава како побарување максимум што може да се извади од моторот.

Точно тоа и се бара: со секое поединечно патување на клипот надоле овој најсилно можно да стиска на радилицата. Се бара максималниот момент можен при моменталните вртежи. ECU-то ќе се грижи да не влезе никогаш повеќе гориво отколку што може да постигне моторот.

Кај модерните коли папуча до доле значи „дај максимален можен момент при вртежите во кои си“ или „зголемувај ги вртежите најбргу што можеш во ситуацијата во која си“. Токму максималната акцелерација ни треба за максимални заштеди. Ако не е максимална акцелерацијата (т.е. моментот за моменталните вртежи) тогаш и заштедата не е максимална.

Не е тоа тргање со шлајфување

Никако шлајфување. Ако има шлајфување тоа значи дека горивото се троши за пропулзија + паразитски загуби + греење и љуштење на гумата. Ова последново бара не-малку енергија.

Бидејќи многу од работите кои намеравав да ги пишувам во посебни постови веќе се расчистија низ дискусијата, имам само неколку точки да дополнам:

1. Прашање за дискусија е дали најекономичното можно возење е и најздравото можно возење за колата. Нагли стартови секако го оптоваруваат моторот и комплетниот пренос повеќе од пензионерско возење. Ништо чудно ова ултра-економичново возење забрзано да ја абе колата.... а можеби и не? Не знам. Пензионерот можеби ќе дава повеќе пари на гориво, ама може колата повеќе ќе му трае? За оваа дилема не сум сигурен кој е точниот одговор.

2. Ова со експерсни забрзувања со папучата до под важи само кај модерни мотори со ECU! Кај стари мотори со карбуратор не важи. Ако стиснеш до под - фрчи гориво у моторот. Дали ќе се искористи целото или не - никој не контролира. За стари коли поекономично е со помалку стискање на гас. Ова е, чинам, историската позадина за митот „пензионерско возење = економично возење“. Ова порано важело, но денес не.

3. Знам дека сеа пак ќе ми рипнете со графици за дистрибуција на момент и sfc низ вртежите, aма не е толку важно на кои вртежи ќе се менува брзината при нашето нагло забрзување. У принцип прва, втора па цедење до блокада па одма шкљоп петта ќе донесе уште поголеми заштеди него прописно шалтање 1-2-3-4-5 и менување веднаш чим се напушти max torque зоната, но тоа не е (ваљда?) препорачливо ради точка 1. Сепак, при забрзувањето бараме максимум коњи за забрзувањето да биде најбрзо т.е. најкратко можно.

Гледав на телевизија на времето една емисија за некој hypermiling натпревар. Победникот (тој што натепал највише километри со зададено фиксно количество гориво) возеше на следниов начин: трга у прва, одма убацува у втора, втората ја цеди до максимум рпм и после одма експресно у петта.

Инспириран, кога пред неколку години возев до Анталија и назад со Кордоба SDI ја применив истата тактика: прва-втора цедење-петта. У просек потрошив не повеќе од 4, а цело време држев темпо со братучед ми со королата (значи, не сум возел поспоро од другите).

Значи, заборавете ги обртаите, кога како се шалтало. Битно е, ама не толку колку што e важно за што пократко време во крузинг.

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10925
  • 430i
Одг: Re: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #147 на: 19 Ноември 2011, 11:25:17 am »
И полека со папучата за гас на ладен мотор :)

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8519
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #148 на: 19 Ноември 2011, 14:57:46 pm »
Јас вака секогаш сум возел. Сам сепак мислам дека занемарлива разлика се вади. Имали некој правено вакво нешто, мерено, да видиме точно колку би можел да заштеди.

Отсутен Jove

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3129
Одг: Штедење со полн гас - НЕВЕРОЈАТНО, НО ВИСТИНИТО
« Одговори #149 на: 19 Ноември 2011, 15:03:13 pm »
Само Дени може да измери вака........
По читањето по форумов гледам,може да штеди гориво а и пресметките му одат од рака ;D
Losers always whine about their best, winners go home and fuck the prom queen :)