Да ја затвориме темава

Prodaja italijanske marke opala je na Starom kontinentu u oktobru za 20,2%.
Evropljanima je tokom prethodnog meseca ukupno isporučeno samo 3.418 automobila sa značkom Alfe Romeo, a ovakvi rezultati mogu se nazvati samo tragičnim. Alfa je u oktobru imala tržišni udeo od veoma malih 0,3% u Evropi. U prvih deset meseci ove godine, italijanski brend isporučio je na našem kontinentu 27.911 automobila, što je pad od 39% naspram prošle godine odnosno oko 18.000 jedinica lošiji rezultat nego lane…
O kakvom se zapravo dramatičnom neuspehu radi najbolje se da objasniti kroz jedan primer. Dakle, Mercedesova A klasa prodata je u Evropi u septembru u 20.430 primeraka, a kada se tome doda i broj dostavljenih jedinica u avgustu, ispada da je nemačka marka ostvarila veću prodaju samo sa jednim modelom u dva meseca, nego Alfa Romeo za deset meseci. Jasno je da je ovakvo poslovanje neodrživo i da je trenutno jedini spas za Alfu dolazak kompletno novog rukovodstva.
Kada je reč o prodaji, Alfa je naravno najpopularnija na domaćem tržištu. Tako je gotovo polovina isporučenih jedinica u oktobru završila u Italiji, njih 1.598. I to je pad od 15,85% naspram oktobra 2019. godine. Alfa je u Italiji prodala nešto više od 13.000 vozila od početka godine.
U Nemačkoj je brend sa Apeninskog poluostrva indeksirao 359 registracija tokom pređašnjeg meseca, a ukupno 2.503 zaključno sa oktobrom ove godine (-27%). Slično je i u Francuskoj, gde je Alfa dostavila 283 automobila u oktobru, a 1.660 u prvih deset meseci 2020. godine (-44%).
Loši izveštaji stižu i iz Španije. Ovde je italijanska marka prodala 227 četvorotočkaša tokom prethodnog meseca, a u dosadašnjem delu godine skromnih 1.929 (-42%). Prodaja je na lošem nivou i u Velikoj Britaniji, tamo je Alfa ubeležila 142 registracije u oktobru, dok je zaključno sa prošlim mesecom indeksirala ukupno 1.675 (-44%).
Dakle, oštar pad na svim velikim evropskim tržištima. Ono što je tužno je činjenica da proizvođač iz Italije gotovo i nema načina da oporavi prodaju u narednih nekoliko meseci. Pravi, ko zna koji po redu, preporod ove marke očekuje se tek 2022. godine, kada bi trebalo da počne prodaja dugoočekivanog SUV-a Tonale, s tim da će se tada osetiti i efekti odluka novonastalog Stellantisa.