Vo vrska so freon kaj klimite i eventualna dopolna.
Kaj domasnite klimi barem se znae i pisuva na etiketata sto freon e, obicno R410a. Dali moze bilo koj freon koj e R410a od bilo koj proizvoditel da se dopolni? Ima li razlika od eden do drug freon iako se R410a? Dali ne e podobro da se smeni celiot freon ako ima potreba od dopolna (neznam kolku kosta kg freon)?
Kaj kolite, valjda isto ima nekoja lepenka kaj sto pisuva koj tip na freon koristi klimata vo kolata. Mnogu pomalku se spomnuva toj podatok kaj kolite, pa ne mi e poznato koi freoni se koristat kaj avtoklimi. Gledam mnogu reklami za proverki i dopolna na freon kaj avto klimi, e sega dali site si ja znaat rabotata kako sto treba. I povtorno, dali ima razlika od eden do drug proizvoditel na istiot tip freon i kolku toa moze da igra uloga vo rabota na klimata?
за климите за домаќинство, користат фреон R410 или R22. и двата се во овој момент подеднакво застапени, иако 22-ката е првиот фреон.
кај колите нај често е R134a, да не речам 95% од колите се со тој фреон, односно колите што имаат класичен клима уред а тоа е компресорот од климата е ротационен на каиш, како погон го користи моторот од автомобилот. кај апаратите за домаќинство, и клима уредите во автомобили кои се со ЕЛЕКТРИЧЕН компресор, нај често се употребува R134 или R131.
по прашање квалитет на фреон и мешање на истиот. технологијата на добивање на фреонот е таква каква што едноставно неможе поинаку и нема разлика во квалитетот од производител до производител. ако почнам да објашњавам како се добива фреон, ќе потрае, побарајте по нетов има објаснувања. сепак, и кај нив има лошо и добри фреони, затоа што не ретко во минатото се случуваше да се појави лош фреон, кој е заппалив, а поентата беше дека тураа во фреонот одредена количина на бутан кој е пак многу поевтин од фреонот. за компарација, кило фреон (1,9 литри) да го купиш на големо, во боца е околу 10-тина евра, а килограм бутан (1,7 литри) е околу само 9 денери. мајсторите што го купуваат, би требало тоа да го прават само од сертифицирани продавачи. конкретно јас фреон набавував од неколку сертифицирани, меѓу кои и месер во скопје, кои точат фреон во боца и даваат одредени гаранции за квалитет. како што гледам и овие неколку фирми што се бават со сервисирање на авто клими (дог секјурити, аце авто клима, цеко, ауто македонија итн итн), исто од месер набавуваат фреон.
фреон кој е измешан со бутан, значително ја намалува моќноста на климата, а не ретко знае и да го закочи компресорот, бидејки бутанот двојно повеќе го шири својот волумен на притисок, во однос на фреонот. исто така, бутанот не се меша со маслото кое циркулира низ системот на топлинската пумпа, па и тоа прави оштетувања на движечките елементи во компресорот и секако го скратува рокот на траење-користење.
кога се дополнува фреон, нема потреба од испуштање на истиот, туку само надополнување, бидејки, како што пишав погоре, начинот на добивање на истиот не дозволува да има разлика во квалитетот на истиот.