Ги следам дискусиите во темава и морам да се вклучам заради тоа што мислам дека работите треба да ги споредите од една поинаква перспектива која мислам дека е далеку порационална од тоа што досега е искажано од сите.
За да ги објаснам моите ставови ќе го користам Голф 7 во 1,4 ТСИ и 2,0 ТДИ изведба. Претходно @marjanot веќе ги имаше употребено во една споредба, па да ги искористиме и тука. За да имаме полесно разбирање двата модели на Голф ќе ги именувам како “дизелот” и “бензинот"
На сликите е прикажано тоа што никој од нас несака или не го гледа, односно енергетската ефикасност или искористеност на двата мотори споредена со параметри како: тежина на возилото, потрошувачка и сл.
Дизелот тежи 1522кг, бензинецот тежи 1376кг. Бензинецот победува има помала инертна маса што треба моторот да ја задвижува.
Дизелот дава 163НМ по кубен литар на моторот, бензинецот дава 179НМ. Бензинецот победува, затоа што има подобра енергетска искористливост од зафатнинтата на моторот.
Дизелот има 10,1 кило тежина по коњска сила, бензинецот има 9,2 кила по коњска сила. Бензинецот победува затоа што една коњска сила на моторот влече помалку тежина споредено со дизелот.
Дизелот има 210НМ по тон влечна снага, бензинецот има 182 НМ влечна снага по тон. (Бројките се добиени со делење на Torque со Weight (EU). Дизелот победува затоа што има повеќе Њутн Метри по тон. НО оваа математика важи само до осовината пред влез во менувач, затоа што овој Torque е испеглан, сменет со помош на менувачот.
Бензинецот може да сврти максимално до 6500 вртежи, дизелот до 5000 вртежи, пред да смениш во следен степен на пренос.
Еве табела колку вртежи испорачува бензинот и дизелот во секој од преносните преноси на менувачот на излезот од менувачот на погонската осовина.
На кратко само ќе објаснам, кога во прва брзина ќе ги свртиме двата мотири до крајниот број на вртежи (6500 бензин, 5000 дизел), преминуваме во втор степен на пренос, односно бензинецот ќе продолжи да работи во втора бризина со са.3700 вртежи, дизелот со са.2650. Тоа е така затоа што погонската осовина (тркалата) веќе вртат со 1720 вртежи, и кога ќе префрлиме во втора брзина моторот продолжува да врти со 3700 вртежи затоа што во тој момент тркалата вртат со 1720 вртежи. Поточно излезната осовина веќе го залетала моторот до 3700 вртежи бидејќи во втора брзина излезнта осовина врти со 1720 вртежи кога моторот врти на 3700 заради различниот преносен однос на првата и втората брзина.
Според тоа што можеме да го заклучиме од табелата, бензинецот далеку подобро ги искористува вртежите на моторот од дизелот, односно во секој степен на пренос дава повеќе вртежи на погонската, излезна осовина споредено со дизелот.
Што значи ова во секојдневна употреба на двете возила?
Ситуација 1. Старт од место со и шалтање во наредна брзина од 1 до 6 степен на пренос на 3000 вртежи за секој преносен однос. Намерно одбрав 3000 вртежи зашто во тој опсег двата мотори тегнат со максималниот Torque или испорачуваат најмногу Њутн Метри.
Во сите ситуации на дизелот тегне, пред бензинецот.
Ситуација 2. Старт од место и шалтање во наредна брзина од 1 до 6 степен на пренос при максимален број на вртежи. Бензин 6500, дизел 5000 вртежи. И двата мотори ги “цедиме” до даска, односно правиме Drag Race.
Во сите ситуации во споредбата, бензинецот го шамара дизелот без проблем.
Ајде да ги уфрлиме толку посакуваните Њутн Метри во игра.
1. Возилото со Дизелот тежи 1522кг, бензинецот тежи 1376кг. Од старт дизелот е губитник затоа што има поголема тежина од 146кг на погонската оска заради потешкиот мотор, соодветно на тоа поголеми отпори на триење и оптоварувања на погонската осовина. Тоа значи дека и покрај поголемиот број на Њутн Метри, на моторот ќе му треба повеќе време да ги совлада тие оптоварувања за да го задвижи возилото. Со прост речник кажано дизелот побавно ќе врти од 0 до 5000 вртежи затоа што моторот треба да совлада поголеми отпори. Во исто време бензинецот ќе сврти до 5000 вртежи побргу, соодветно на тоа побрзо ќе ги менува брзините и побрзо ќе стигне до било која брзина.
2. Дизелот има 10,1 кило тежина по коњска сила, бензинецот има 9,2 кила по коњска сила. Бензинецот победува затоа што една коњска сила на моторот влече помалку тежина споредено со дизелот.
Заклучок:
1. Кај две возила при споредба на перформанси, битни се: Преносните односи на менувачот, и специфичната тежина што една коњска сила треба да ја повлече.
Возилото што има помала тежина во сооднос со њутн метрите е подобро, побрзо. Во случајот што го анализирав, тоа е бензинецот.
Aко некој сака да дискутраме на темава на долго и на широко и да збориме аргументирано, со примена на наука, и практични тестови нека каже јас сум расположен за дискусија. Може да седнеме некаде на пиво, пивото јас ќе го платам.
До тогаш останете ми поздравени и сакајте си ги колите што ги имате, затоа што вашето возило е секогаш најубаво и најбрзо.