Другари,
Максимална можна сила (каталошки податок „коњажа“) = колку снага моторот би можел да развие. Оваа бројка е фиксна, не се менува и е декларирана од произведувачот. И кога оди и кога стои колата, таа бројка не се менува.
Реална снага = колку снага моторот навистина развива. Може да биде нула (кога стои), може да биде и горенаведената максимналбна снага. Ова бројка не е фиксна, се менува. Зависи од миљон фактори, од кои најзначаен е колку возачот ја притиска педалата за гас. Вртежите на кои работи моторот заедно со торк кривата НЕ СЕ ДОВОЛНИ за одредување на реалната снага, бидејќи не се зема во предивд најважното: колку возачот ја стиснал педалата за гас.
Повеќето коли на овој свет кои не се користат за тркање ќе го поминат својот животен век без НИКОГАШ максималната и реалната снага да се поклопат.
Замисли турбо-бензинец (со таа феноменалната, прекрасна рамна хоризонтална торк крива) кој има декларирана максимална снага од 150 коња кои ги развива на 7000 рпм при стисната педала до под. Сега замисли го истиот бензинец како на блага угорница треба да претекне шлепер при - да речеме - 3500 вртежи. Engine load = до даска! Крцка! Колку реална снага ќе развива моторот? 75 (седумдесет и пет) коња.
. . . .
Причината за голем дел од недоразбирањата во оваа тема ја наоѓам во премногу општото користење на термините „снага“, „перформанси“ итн. Доколку правилно почнеме да ја правиме дистинкцијата помеѓу „декларирана максимална“ и „реална“ коњажа, многу работи ќе бидат појасни.
Не може просто да се каже „бензинецот е појак пошто има 122 коња, а дизелашот само 105“ бидејќи се рабити за максималните коњи кои ретко или никогаш не се постигнуваат. Или може, ама од инат. Во реалноста, при нормални режими на возење, дизелашот од 105 коња ќе има потполно споредливи перформанси со бензинецот од 122 коња (нема исправно да кажам „за нијанса подобри“ само за да не го навлечам вашиот петролхедски гнев). Тоа му е јасно на секој кој имал прилика компаративно да анализира бензинци и дизелаши од слична класа (цена).
А таквите се изненадувачки ретки. Зошто? Затоа што е реткост некој да има два автомобили од иста класа. Тие што имаат два автомобили најчесто имаат еден поголем еден помал.
Се разбира дека ако споредуваш бензинец од 20.000 евра нов со AX дизелче од 12.000 евра ново - бензинецот ќе ти се чини во секој поглед супериорен.
Се разбира дека ако споредуваш дизелаш од 20.000 евра нов со корса бензинче од 12.000 евра нова - дизелашот ќе ти се чини во секој поглед супериорен.
Ама ниту едната ниту другата споредба немаат никаква смисла.