Автор Тема: Гуми - Општо  (Прочитано 1779800 пати)

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54990
  • Махер
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #60 на: 10 Март 2011, 17:43:55 pm »
Да да , тешки идиоти се... ама Сеат Купра е 250 коња... и ако стави 15ки, нема да тргне, а ние правиме муабет за количе од 100 кс :) :) :)
Кое има исто Нм влечен момент како хонда акорд 2.0. Чисто како илустрација.

I sto ako ima isto nm, da ne bidat isto brzi.
Да, ако ги газиш. А ако не ги газиш, Полото ќе е значително побрзо (под 4000 вртежи).

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8534
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #61 на: 10 Март 2011, 17:46:08 pm »
Idi vo merenja i zabrzuvanja i vidi go postot, kako go jade toj so poveke nm.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54990
  • Махер
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #62 на: 10 Март 2011, 17:48:57 pm »
Idi vo merenja i zabrzuvanja i vidi go postot, kako go jade toj so poveke nm.
Не е ни приближна споредбата. ТДИ-ТСи и ТСи-2.0 И гледам пак ТСИ е напред, а замисли што ќе му направи на атмосферец.

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8534
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #63 на: 10 Март 2011, 17:50:15 pm »
Izvini drugo sum te razbral jas, mislev deka sporeduvas so Seat cuprata

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54990
  • Махер
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #64 на: 10 Март 2011, 17:56:15 pm »
Izvini drugo sum te razbral jas, mislev deka sporeduvas so Seat cuprata
Охохооооо не, тоа е далеку и по моќност и по влеча...
« Последно менување: 10 Март 2011, 18:01:52 pm Deni »

Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20665
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #65 на: 10 Март 2011, 19:51:34 pm »

Па ке кажам уште еден мој пример, Пред 1 година имав Пежо 106 1.4 xsi, е сеа пежото иде со фабрички 165-65-13 а јас му ставив 185-55-14 и ако ми веруваш, умре количето... пред тоа прва, втора те лепи и чкрипат гумите и на шалтање и од 2-ра кон 3-та...

А со 14-ките само во прва ке чкрипне малце и тоа едвај и имаш тром старт, а од прва кон втора не чкрипеше...  Не знам што повеке да зборам за оваа тема...

А btw, поздрав до gOJDO и chlink бидејки гледам стварно ја разбираат оваа проблематика.

Абе Рики, ти некад у тие 300000-400000 километри, имаш тргнато онака, као што треба? :)

Поздрав и од мене до тие што стварно се разбираат во проблематиката... Си знаат кои се :)

А иначе, има да зеам Леон Купра Р, и ќе го турам на 13ки и тоа Michelin Energy Saver, да не ми троши многу ;D
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен RikiRulz

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10639
  • *** UNDERCOVER ***
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #66 на: 10 Март 2011, 20:03:16 pm »

Па ке кажам уште еден мој пример, Пред 1 година имав Пежо 106 1.4 xsi, е сеа пежото иде со фабрички 165-65-13 а јас му ставив 185-55-14 и ако ми веруваш, умре количето... пред тоа прва, втора те лепи и чкрипат гумите и на шалтање и од 2-ра кон 3-та...

А со 14-ките само во прва ке чкрипне малце и тоа едвај и имаш тром старт, а од прва кон втора не чкрипеше...  Не знам што повеке да зборам за оваа тема...

А btw, поздрав до gOJDO и chlink бидејки гледам стварно ја разбираат оваа проблематика.

Абе Рики, ти некад у тие 300000-400000 километри, имаш тргнато онака, као што треба? :)

Поздрав и од мене до тие што стварно се разбираат во проблематиката... Си знаат кои се :)

А иначе, има да зеам Леон Купра Р, и ќе го турам на 13ки и тоа Michelin Energy Saver, да не ми троши многу ;D


Сум тргнал како што треба само, неколку пати :)

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #67 на: 10 Март 2011, 23:01:47 pm »
А иначе, има да зеам Леон Купра Р, и ќе го турам на 13ки и тоа Michelin Energy Saver, да не ми троши многу ;D
Ах бре Веле, Веле. Чешит чоек си, секогаш мора да ме изнасмееш. :D Да и туриш и штедливи светилки и зимно време да не отвараш прозор.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Jove

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3129
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #68 на: 11 Март 2011, 00:12:55 am »
Не  исто ке повлекуваат :D
Losers always whine about their best, winners go home and fuck the prom queen :)

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10963
  • 430i
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #69 на: 11 Март 2011, 08:12:08 am »
Марјанот, не планирам да се карам и слично ама ти коа кажа дека не осеќаш разлика помеѓу 195-65-15 и 225-45-17 тоа е крај на муабетот...

Можеби и администраторите знаат но само на хартија, и затоа не се мешаат... А јас имам доволно искуство бидејки до сега сум сменил 7-8 коли, а патем и работам механика, дома имам сервис... и многу добро знам, што е добро и што не е...

Па ке кажам уште еден мој пример, Пред 1 година имав Пежо 106 1.4 xsi, е сеа пежото иде со фабрички 165-65-13 а јас му ставив 185-55-14 и ако ми веруваш, умре количето... пред тоа прва, втора те лепи и чкрипат гумите и на шалтање и од 2-ра кон 3-та...

А со 14-ките само во прва ке чкрипне малце и тоа едвај и имаш тром старт, а од прва кон втора не чкрипеше...  Не знам што повеке да зборам за оваа тема...

А btw, поздрав до gOJDO и chlink бидејки гледам стварно ја разбираат оваа проблематика.

Далеку од карање, јас ништо нема да добијам, може само да изгубам, а верувам и ти, ако свртам на карање.
Еве прочитај погоре самиот што напиша.
Чкрипење на гуми е сосема спротивно од забрзување. Со чкрипење снагата која што може моторот да ја пренесе на подлога се губи во чад, звук и остатоци од гуми на асфалт. И не се претвора во забрзување. А со другите гуми не си го имал чкрипењето затоа што имаш поголема нагазна површина за да ја пренесеш снагата на подлога. Мислам дека повеќе е до психата и „чкрипењето“ од колку до бројките.

Еве пошто јас не ја осеќам разликата:
Со 195-ките на старт колата се мачи, чкрипи, да и во прва и во втора и во трета и контролата против пролизгување мака мачи да извади максимум што може (може и да се исклучи и со фино дозирање да се извади солиден старт).
Со 225-ките на старт може и проба да се побуни, ама затоа старта и влече како од катапулт. Не е ни ГТИ ни Купра, ама на 125КС НЕМА толкава разлика за да речам дека губам со 225-45-17.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #70 на: 11 Март 2011, 09:13:03 am »
Еве прочитај погоре самиот што напиша.
Чкрипење на гуми е сосема спротивно од забрзување. Со чкрипење снагата која што може моторот да ја пренесе на подлога се губи во чад, звук и остатоци од гуми на асфалт. И не се претвора во забрзување. А со другите гуми не си го имал чкрипењето затоа што имаш поголема нагазна површина за да ја пренесеш снагата на подлога. Мислам дека повеќе е до психата и „чкрипењето“ од колку до бројките.

Еве пошто јас не ја осеќам разликата:
Со 195-ките на старт колата се мачи, чкрипи, да и во прва и во втора и во трета и контролата против пролизгување мака мачи да извади максимум што може (може и да се исклучи и со фино дозирање да се извади солиден старт).
Со 225-ките на старт може и проба да се побуни, ама затоа старта и влече како од катапулт. Не е ни ГТИ ни Купра, ама на 125КС НЕМА толкава разлика за да речам дека губам со 225-45-17.
Со чкрипењето не се губи снагата на моторот, туку тоа значи дека при таа брзина на ротација физички карактеристики на гумите не се соодветни за да можат да се залепат за асвалтот. Односно тоа значи дека шоферот во случајов е детиште или кретен кој се ку*чи и трга со улетан мотор, ѓомти е на трка.
 
Со пошироки гуми се зголемува допирната површина, но истовремено и се намалува притисокот кон нагазната подлога по единица површина. Во летно време коефициентите на триење на материјалите(гума и асфалт) е многу голем, па така ќе се добие големо триење поради поголемата допирна површина, а тежината по единица површина ќе игра помала улога (во одземање на триењето). Во тој случај за да ги зашкрипиш тие гуми ќе треба повеќе снага (т.е. повеќе да го улеташ моторот на старт). Поради поголемото триење ќе се добие поголема стабилност во возењето, но истовремено ќе се зголемат оптеретувањата на моторот, осовините, зглобови и т.н. Ќе се намали акслерацијата, крајната брзина и економичноста на возилото.

Зимно време пак, при снег или подмрзнат асфалт, коефициентите на триење на материјалите (гума и подмрзнат асфалт) се многу мали, па тука улога игра тежината по единица нагазна површина. Со зголемување на површината тој се намалува, па така е помало триењето со подлогата. Ефектот со пошироките гуми ќе биде обратен во овој случај, т.е. широките гуми полесно ќе пролизгуваат од потесните и стабилноста ќе биде помала. Токму затоа се ставаат потесни зимски гуми.

Во секој случај, производителите на автомобили избираат димензии соодветно на карактеристиките на возилото, така што прават компромис помеѓу стабилноста и економичноста. Притоа, се подразбира дека возилото е превозно средство чија намена е патниците безбедно да ги пренесе од точка А до точка Б, а не играчка за деца во пубертет која им ја купил и им ја одржува тато(мења гуми и ламели, пуни гориво и сл.).

Така да тоа со чкрипењето од прва до трета се приказни кога педалата ќе ти биде залепена за патос и тоа не е реално сценарио. Сепак на возилото кое го спомуваш, кое има декалрирана 125КС максимална моќност, нема теорија да ти шкрипат 195-ки освен ако се излижани до максимум или возиш летни гуми во зима. Но во таков случај ќе ти чкрипат и 225-ките.

Околу влечењето и забрзувањето со 225-ките, тоа е само твоја субјективна перцепција, т.е. си во заблуда. Тоа е спротивно од физичките закони и фактите од реалноста.
« Последно менување: 11 Март 2011, 09:14:54 am gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен RikiRulz

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10639
  • *** UNDERCOVER ***
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #71 на: 11 Март 2011, 10:36:20 am »
Така бе гојдо, баш и јас ова сакав да го напишам, фала што имаш разбирање во оваа проблематика.

Патем, објаснување за марјанот, не чкрипам буквално на старт, пуна гас, и пушти кумплунг... туку, зборам за тркачко тргање... значи некаде на 3000 вртежи и од после додавам гас....


Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8534
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #72 на: 11 Март 2011, 11:14:20 am »
Gojdo sto ti lezi na dusa da ti legne vo krevet, alal da ti e za postov, samo ako imas vreme objasni zasto nema da steti pomala guma ako stavi, edinstveno na kilometraza ke go laze i eventualno nekoj senzor da se remeti.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54990
  • Махер
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #73 на: 11 Март 2011, 11:34:41 am »
Гојдо спомна ширина на гума. А ние муабетиме за висина. Ако ставиш помала гума на колата освен што си скршил џам и си добил поголема дупка меѓу тркалото и гумата незнам што се добива. Со други зборови го снижуваш преносот на возилото.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Одг: Гуми - Општо
« Одговори #74 на: 11 Март 2011, 11:41:53 am »
Зависи во кој смисол се мисли помала и во кои услови. Ако се  мисли во ширина и летно време, тогаш ќе имаш подобро забрзување и помала потрошувачка поради помалото триење. Зглобови, јабучици, осовини и тн. помалку ќе ги замараш. Но истовремено ќе изгубиш и на стабилност, односно возилото помалку ќе се лепи за асфалт. Па така при возње во кривини, ако возиш брзо возилото повеќе ќе ти се клиза по патот. Исто така ќе изгубиш и од карактеристиките во кочење. И на старт, ако тргаш ко да си на трка ќе ти пролизгуваат гумите повеќе.

Значи ширината е пред се компромис помеѓу стабилноста и економичноста и акселерацијата. Токму затоа постојат различни димензии на гуми и се ставаат на различни возила. На пример на некое мало/лесно возилце со мало моторче ќе видите мали и тенки гуми, а на некој голем/тежок ѕвер големи и пошиоркои гуми.

Профилот исто така игра улога. Со помал профил се добива дополнително на стабилност бидејќи се помали релативните деформации на гумите при возење, но повеќе се оптеретуваат махенизмите за управување и вожњата е потврда. Со поголем профил се добива на мекост, но и се губи на стабилност.

На крај, кога се бира гума за одредено возило не треба да се отстапува од пропишаните димензии, или ако веќе тоа се прави да нема драстични разлики. И тоа со 3% максимална препорачана варијација од дијаметарот на тркалото не е измислено поради погрешното покажување на километражата туку поради тоа што се менуваат возните карактерситики.
На крај, тие инжинерите во автомобилските компании не земаат плата за бадијала.

Ум шо идит отпосле не јет ум!