Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 165297 пати)

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
А тука ни беа, зошто ги бркавме.... ;D

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34097
  • Таков е животот... јебига

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
А тука ни беа, зошто ги бркавме.... ;D

Си ја избркавме среќата ! ;D Сега сакаме да дојдат ама не не ебат ни 2%.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 54985
  • Махер
А тука ни беа, зошто ги бркавме.... ;D
Епа не стасаа до кај нас. Тоа е штетата, што не ги викнавме да ги засолниме.

Присутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29665
    • CARclub.mk

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8953
А тука ни беа, зошто ги бркавме.... ;D

Си ја избркавме среќата ! ;D Сега сакаме да дојдат ама не не ебат ни 2%.

а само толку ни треба 2% и топ ке бидеме ;D ;D ;D

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Идемо опет...... 1000 пати горе доле со максимална брзина на клипот која е на 8500-1000 вртежи (зависно од конструкцијата на моторот, пред се` од ходот на клипот, различна е максималната брзина) во лер, ќе резултира со помалку абење отколку 1000 пати горе доле со брзини на клипот на 2000 вртежи во минута при движење. Води сметка дека моите, а и сите други бензинци, не се возат нормално со под 1500-1800 вртежи во минута а 2000 е нормално полека возење.

Идемо опет:

1. Ладен мотор се абе возел-невозел. Затоа е подобро да се вози за да се загрее побрзо. При тие 1000 пати во лер моторот сигурно дека ќе се абе помалку него 1000 пати во вожња, НО, за сметка на тоа ќе се загрее, па така *следните* 1000 пати ќе има значително намалено абење. А ако тие 1000 пати пројдат во лер, ќе се загрее многу помалку, па така и следните 1000 пати горе-доле ќе има абење. Па така, во конечната сметка, при тргање веднаш вкупното (а не моменталното!) абење е помало. ЗАТОА и РАДИ НИШТО ДРУГО произведувачите препорачуваат тргање веднаш, а не после 1-2 минути.

2. Кога се вели да се тргне полека НЕ се мисли нужно на мали вртежи. Мотор може да биде и тоа како оптеретен и при мали вртежи. Пак не чини.

3. Еден куп делови во моторот подложни на абење не се оптеретени повеќе кога се вози во споредба со работа во лер. На пример, комплетната глава на моторот. Нив им е исто а возел а не возел. Затоа вози, за побрзо да се загреат.

Отсутен MarceCvarce

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8953
филип, у реду е. сваќам што сакаш да кажеш. Имавме дома Лада Самара од 97 до пред 4 месеци, до душа задните година дена седеше така на паркинг  ( и пак палеше од прва)
татко ми секогаш на кочан ладно ја палеше па после одредено време тргаше да вози, зимно време обавезно ја палеше и чистеше снег по дури и 15 минути.
Колата му ја продадов на познат човек го гледам секој ден и ништо ама баш ништо не и е има околу 150-170 илјади поминато, така да се абел не се абел моторот од 5 минути во место мислам дека не значи ама баш ништо.

Друго, кога ке го запалам она 1.9ТДИ наутро посебно на овие температури да слушнеш како работи ја со тоа не би тргнал ни по саат време работа во место ама тоа е тоа

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Идемо опет...... 1000 пати горе доле со максимална брзина на клипот која е на 8500-1000 вртежи (зависно од конструкцијата на моторот, пред се` од ходот на клипот, различна е максималната брзина) во лер, ќе резултира со помалку абење отколку 1000 пати горе доле со брзини на клипот на 2000 вртежи во минута при движење. Води сметка дека моите, а и сите други бензинци, не се возат нормално со под 1500-1800 вртежи во минута а 2000 е нормално полека возење.
Неточно Симо. Кога триењето се одвива со помала брзина повеќе се оштетуваат компонентите.
1) При помали брзини, триењето е поголемо, т.е. поголемо е взаемното влијание на металите. Една од причините за работата на моторите на повисок број на вртежи при лер-гас кога времето е ладно е токму таа. Проучи ги карактеристиките на триење на металите при мирување и при движење кога се подмачкани или кога не се подмачкани.

2) За моторот да направи 1000 ходови горе доле лер-гас (500-1000 вртежи) при помал број на вртежи е потребно повеќе време отколку при возење на 1500-2500 вртежи за онолку пати колку што просечниот број на вртежи при возењето е поголем вртежите при лер-гас. Но времето при кое компонентите се тријат и во двата случаи ќе биде исто, со тоа што при побавното движење триењето е поголемо.

Заклучок: 1) За истото време при лер гас материјалите повеќе ќе се истрошат одошто при работа на повисоки вртежи
2) При возење се скратува времето на работа на моторот кога не е загреан, а со тоа му се зголемува векот.

Цитат
Пак ќе ти кажам, за принципот „тргни веднаш“ немам против, но не сметам дека загревањето (на бензински и турбо мотори) му штети толку многу.
Му штети повеќе одошто да тргнеш веднаш и со умерено возење да го загрееш.

Цитат
Единствено, математички, бидејќи потрошувачката е 0mpg, и нема никакво движење, моторот во својот работен век ќе помине помалку километри, отколку мотор кој се загрева во движење.
Не е битно колку километри ќе помине, туку битно е како. Некој успева да го зариба моторот на 10000km, а друг истиот тој мотор ќе го вози 500000km без ремонт. До шоферот е пред се.
« Последно менување: 07 Февруари 2012, 12:24:18 pm gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
слично во онаа дискусијата за штедење гориво со папучата до под, повеќето како да мешаат „моментално абење“ со „вкупно абење“.

Гојдо, фала за постов, многу осамено се чувствував во оваа дискусија. :-)

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore
Идемо опет...... 1000 пати горе доле со максимална брзина на клипот која е на 8500-1000 вртежи (зависно од конструкцијата на моторот, пред се` од ходот на клипот, различна е максималната брзина) во лер, ќе резултира со помалку абење отколку 1000 пати горе доле со брзини на клипот на 2000 вртежи во минута при движење. Води сметка дека моите, а и сите други бензинци, не се возат нормално со под 1500-1800 вртежи во минута а 2000 е нормално полека возење.
Неточно Симо. Кога триењето се одвива со помала брзина повеќе се оштетуваат компонентите.
1) При помали брзини, вискозноста е поголема, т.е. поголемо е взаемното влијание на металите. Една од причините за работата на моторите наповисок број на вртежи при лер-гас кога времето е ладно е токму таа.
2) За моторот да направи 1000 ходови горе доле лер-гас (500-1000 вртежи) при помал број на вртежи е потребно повеќе време отколку при возење на 1500-2500 вртежи за онолку пати колку што просечниот број на вртежи при возењето е поголем вртежите при лер-гас.

Значи да резимираме, при ладен мотор, т.е. работа под саух вртежите секако се повисоки. Зошто да не го скратиш времето при кое триењето ќе се одвива на незагреен мотор со тоа што ќе го возиш автомобилот?

Цитат
Пак ќе ти кажам, за принципот „тргни веднаш“ немам против, но не сметам дека загревањето (на бензински и турбо мотори) му штети толку многу.
Му штети повеќе одошто да тргнеш веднаш и со умерено возење да го загрееш.

Цитат
Единствено, математички, бидејќи потрошувачката е 0mpg, и нема никакво движење, моторот во својот работен век ќе помине помалку километри, отколку мотор кој се загрева во движење.
Не е битно колку километри ќе помине, туку битно е како. Некој успева да го зариба моторот на 10000km, а друг истиот тој мотор ќе го вози 500000km без ремонт. До шоферот е пред се.

Ок, можеби триењето е помало при поголеми брзини, но импактот на клипот врз клипњаџата, и истата врз коленастото е поголем ;) Kmooon, можеме до бескрај (бесцелно) :)

Ова што го кажа за „колку вс како“ е најточната констатција во целиов муабет од 100 страни :)

Јас ете, неможам да излезам на главна улица и прописно да го загревам моторот во движење - претставува опасност по мене и сообраќајот што се движи од гостиварес и тетовес накај центар. Морам подинамично темпо во сообраќај да имам првите 3 минути ако тргнам. Затоа, претпочитам првите неколку (couple of) минути да ги „одлерам“ пред врата, so shoot me for that! Еколошкиот момент го задоволувам со помалата потрошувачка на бензин во текот на патувањето, на сметка на еколошкиот плин (бонус - загреани седишта и кабина и помалку смрзнати нокти од стругање пенџери).

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Ок, можеби триењето е помало при поголеми брзини, но импактот на клипот врз клипњаџата, и истата врз коленастото е поголем ;)
Импактот на клипот врз клипњачата? Што врска има тоа?

Цитат
Јас ете, неможам да излезам на главна улица и прописно да го загревам моторот во движење - претставува опасност по мене и сообраќајот што се движи од гостиварес и тетовес накај центар. Морам подинамично темпо во сообраќај да имам првите 3 минути ако тргнам. Затоа, претпочитам првите неколку (couple of) минути да ги „одлерам“ пред врата, so shoot me for that!
Тоа се субјективни причини, надвор од темата. Овде дискутираме за штетонот влијание на моторот не за шумахерите што ти врват пред куќи. На крај можеш постепено да убрзаш и да се движиш побрзо во 5-та брзина на пониски вртежи (до 2500).
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Ок, можеби триењето е помало при поголеми брзини, но импактот на клипот врз клипњаџата, и истата врз коленастото е поголем ;) Kmooon, можеме до бескрај (бесцелно) :)

hence тргнување нежно и полека.

Не е бесцелно. Целта е читателите теориски да го сфатат проблемот. Целта е да се урне митот за оставањето 1-2 минути на ладно у лер како нешто добро за моторот. Не е!

Иначе, кој како сака нека си праи, таман работа...

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43710
  • Il Moderatore
Не. Неточно. :D Провери ги коефициентите за триење.

Не мислев за триење, туку за импакт кога ќе настане експлозија поради согорување :) нели, ладна машина, поголеми се зазорите на лежиштата на клипњачата со клипот, кога ќе настане појака експлозија, ударот е поголем :D

Цитат
Тоа се субјективни причини, надвор од темата. Овде дискутираме за штетонот влијание на моторот не за шумахерите што ти врват пред куќи. На крај можеш постепено да убрзаш и да се движиш побрзо во 5-та брзина на пониски вртежи (до 2500).


Сообраќајот по ѓорчепетровска на сабајле е се` само не течен, така да 5-та не е опција :) Дури ни со (турбо) дизел :) Што се однесува до субјективните причини, еве уште една: Сите тркачки машини ги загреваат пред да ги пуштат на стаза, јас сакам да мислам дека  мојата е тркачка - па ете, shoot me for that again :D


Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7689
  • Хорска Секција
Не мислев за триење, туку за импакт кога ќе настане експлозија поради согорување :) нели, ладна машина, поголеми се зазорите на лежиштата на клипњачата со клипот, кога ќе настане појака експлозија, ударот е поголем :D
Да, сватив. Мислев прво дека повторно алудираш на триењето, кое и во тој слуачј ќе биде поголемо при помали брзини. За зазорите на лежиштата не сум сигурен дека се поголеми. На ладно металите се собираат, а на топло се шират. Дали ќе бидат поголеми зазорите зависи од тоа какви метали/легури се користат. Доколку металите/легурите на клипот и клипњачата се исти во тој случај зазорите ќе бидат помали. Доколку се различни тогаш ќе зависи од коефициентите на ширење на материјалите, може зазорот да биде поголем, а може и помал.

Како и да е, додека не се загрее моторот се препорачува умерено возење, т.е. возење на ниски вртежи каде и силите со кои ќе делува клипот на клипњачата се релативно мали, т.е. 20-30% од максимално предвидените сили кои делуваат при максималната моќност на моторот.


Цитат
Сообраќајот по ѓорчепетровска на сабајле е се` само не течен, така да 5-та не е опција :) Дури ни со (турбо) дизел :) Што се однесува до субјективните причини, еве уште една: Сите тркачки машини ги загреваат пред да ги пуштат на стаза, јас сакам да мислам дека  мојата е тркачка - па ете, shoot me for that again :D
ОК, не те убиваме за бојата на колата(и на кожата), можеш да најдеш уште катаљарда изговори зашто ќе ја загрееш колата пред да излезеш по Ѓорчешумахерска стаза. Поентата на дискусијава е да научиме нешто повеќе, т.е. некој да научи и нешто од нас.
Ум шо идит отпосле не јет ум!