Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 180891 пати)

Отсутен stig

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 933
Ако некој мене ме праша за совет за турбо мотори, и бензинци и дизел, би му препорачал обавезно барем минутка да ја поработи во место на вакви временски услови, пред се` заради правилна работа и подмачкување на турбината, без разлика на вискозитетот на маслото што го има во картер...

Многу точно потполно се слагам со погоре напишаниов муабет сепак не доаѓа така наеднаш масло до турбината.
Затоа 2 мин во место и после без гас и лагано дури да одлепи стрелката, не го оправдувам никогаш тоа тргнување на ладен мотор уште не затворена возачката врата.

ја не оправдувам љуштење на моторот у лер повеќе од 10 секунди. за тие 2 минути клипот ќе иде 2000 пати горе-доле и само ќе се љушти безвезе, а нема да се загрее. Боље тие 2000 пати горе-доле да се случат во блага вожња, па 2001-от пат да биде загреан отколку 2001-от пат и понатаму ладен.

2 минути у лер па после тргање = 4000 пати горе-доле на ладно. Тргање веднаш = 2000 пати горе-доле на ладно. Помалку е подобро.

Више не знам што повеќе да кажам на темава. Срце ми се кине кога ќе видам како некој си ја чисти колата од снег додека моторот му работи у лер, но ако некој баш сака безвезе да го љушти моторот - нека повели. Ја прво чистам снег па после палам, чекам 5-10 секунди (дур се врзам и наместам станица на радио) и тргам.

Верувај многу повеќе го љуштиш моторот ако треба барем еднаш да ја пипнеш гаста на ладен мотор на кој маслото уште не завртило насекаде таа една или две минути во место му значат многу на моторот.
 Ќе ти кажам еден пример сега деновиве кога беше -30 ме викнаа да ја запалам една Астра која многу тешко верглаше тоа се случуваше ради тоа што маслото во серво пумпата беше замрзнато, кога ја запалив со 2 акумулатори се јави зуење од пумпата кое траеше 5 до 8 минути и сега по твое јас требаше одма гас и вози таа и онака имаше малку подмачкување и јас уште толку да ја оптеретам.

Отсутен Bugar

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5710
  • Почесен кинез.
Zatoa se menuva tecnosta vo servoto na sekoi 2 godini ama koj go pravi toa.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Верувај многу повеќе го љуштиш моторот ако треба барем еднаш да ја пипнеш гаста на ладен мотор на кој маслото уште не завртило насекаде

1. Mаслото завртува секаде за помалку од 10 секунди. Искусните возачи тоа можат и по звукот на моторот да го приметат. Ама тоа е ирелевантно, затоа што

2. Клипот ќе оди нагоре-надоле ја возел - ја не возел. И во лер, и во вожња - тоа е тоа. Кога е веќе таа, боље при тоа нужно идење горе-доле на ладно да се грее побрзо отколку да се грее поспоро. И не заборавај,

3. Збориме за возење ПОЛЕКА, не за нормално возење. Овие твои забелешки важат доколку на ладен мотор се почне веднаш со нормално возење, но јас не го велам тоа. И уште нешто:

4. Разликата во триењето на клипот помеѓу работа во лер и работа во возење е мала. Исто и вентилите - во лер или во брзина, нивното оптоварување не е премногу различно. А деловите кај кои разликата во оптоварувањето при возење или лер е голема се подмачкуваат веднаш (радилица, лежишта, ово оно... тоа е све подмачкано у првите неколку секунди)

таа една или две минути во место му значат многу на моторот

Да, му значат помал век.

Отсутен Bugar

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5710
  • Почесен кинез.
Zaboravi deka viskozitetot na masloto ne e isto na laden i topol motor.
Zatoa nikako ne smee nezagrean motor da se vozi kako zagrean !

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Возење до 3000 вртежи на ладен мотор е во ред така? Или треба уште помалку? Зошто па под 2000 ќе се оптерети клипот повеќе?

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
Голем дел од горните делови од моторот не се подмачкуваат под притисок, туку по слободен пад. Ладно масло, тешко паѓа :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Bugar

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5710
  • Почесен кинез.
Deni nikako toa ako sakas da go skratis vekot na motorot napravi taka. Pogotovo na dizel i posle toa eden den ke treba osnoven remont :)

Simo da ama ne, vo pravo si do nekade ama ne sve. Masloto vo motorot cirkulira i ima odreden pritisok koj go pravi uljnata pumpa. Cirkulira vo motorot.
Pri pogusto maslo ne e ista cirkulacijata i pri razlicen viskozitet podmackuvanjeto e razlicno. Laden start - smrt na motorot !

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Zaboravi deka viskozitetot na masloto ne e isto na laden i topol motor.

Не сум заборавил.

Zatoa nikako ne smee nezagrean motor da se vozi kako zagrean !

Сигурно дека не смее.

Да резимирам:

Палење и чекање - НЕ
Палење и тргање нормално - НЕ
Палење и тргање полека - ДА

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Deni nikako toa ako sakas da go skratis vekot na motorot napravi taka. Pogotovo na dizel i posle toa eden den ke treba osnoven remont :)

Simo da ama ne, vo pravo si do nekade ama ne sve. Masloto vo motorot cirkulira i ima odreden pritisok koj go pravi uljnata pumpa. Cirkulira vo motorot.
Pri pogusto maslo ne e ista cirkulacijata i pri razlicen viskozitet podmackuvanjeto e razlicno. Laden start - smrt na motorot !
На бензинец зборувам.

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Па одете пешки на ладново, не ги пaлeте колите тие шо немате гаражи и ќе избегнете стартување на ладен мотор и ќе му го продолжите векот...ехехехех! ;D

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
А бе у суштина, сите збориме за загревање 30 секунди, 1 минута, две минути... никој не збори за 10 минути у место за да се загрее на работна температута, така да - што лаеме, кога сите тргнуваме (скоро) одма :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен nsx-r

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 9213
Tatko mi ima mnogu dobra finta za cold-start koga ke zapali neli deka star dizel pezo(306 1.9D) vekje e na pola ulica malce mi e udolnica 1va normalno 2ra do 2500 I ja drzi taka nekoj si 10sek posle 3ta do 2500-3000 dur ne zagree :D

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Tatko mi ima mnogu dobra finta za cold-start koga ke zapali neli deka star dizel pezo(306 1.9D) vekje e na pola ulica malce mi e udolnica 1va normalno 2ra do 2500 I ja drzi taka nekoj si 10sek posle 3ta do 2500-3000 dur ne zagree :D

Дизел до 3000 обртаја. Ја ко што гледам за нормална употреба од 2000 обртаја не ти требаат повеќе.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
А бе у суштина, сите збориме за загревање 30 секунди, 1 минута, две минути... никој не збори за 10 минути у место за да се загрее на работна температута, така да - што лаеме, кога сите тргнуваме (скоро) одма :)

aма зошто 1-2 минути? кој е бенефитот од тоа? Зошто 1-2 минути да се потрошат во лер, наместо во блага вожња? која е добивката од тоа?

Од тоа нема никаква корист. Има само (мала) штета... која се акумулира доколку при секое палење чекаш 1-2 минути. 30 дена * 2 палења * 2 минути = 120 минути = 2 СААТИ моторот работи ГРЧ ладен. Зашто? За кој к*р?

Ако потребниот број минути да се загрее моторот е x минути, зошто воопшто служи операцијата x=x+2?

конечно, зошто произведувачите на колите секогаш и без исклучок ЕКСПЛИЦИТНО советуваат да се тргне ВЕДНАШ? Зошто не напишат „остајте ја колата 1-2 минути во лер, па после тргнете, така е подобро“?

Глупи ли се инженерите во фабриките?

На ладно време е ОСОБЕНО штетна работата во лер, макар и 1-2 минути. Ако е надвор горештина +40 е помалку страшно, ама на -20 е ОСОБЕНО битно да се тргне веднаш (веднаш = не повеќе од 10 секунди дур да се подмачка све)

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Обртаите не се толку важни. Моторот може да го оптовариш бааги и на ниски вртежи - пак не чини. Битно е да не е оптоварен.