Вчера однесена на центрирање после монтирање на зимските гуми претходниот викенд. Нагиб подесен малку понеагресивен од фабричките препорачани, по препорака на повеќе форумџии по Bimmerpost за "spirited street driving".
Инаку, на муабетот зошто одам на центрирање после секое менување на гуми - колава беше центрирана до милиметар 2 недели пред да се монтираат зимските гуми, после монтирање на зимски гуми кои се само 10мм пошироки од претходните летни целата геометрија беше изместена:
(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)
не може camber и toe само на десната страна да се изместат со ставање на 4x 10мм пошироки гуми. притоа од лево речиси да нема отстапки. некој тебе те дрибла тука.
(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)
Секако дека може. Колата возеше поагресивен нагиб на летните гуми, и 2та се прилично изместени. Пошироки гуми + поголем дијаметар ги узурпира компонентите на суспензијата, им треба време да легнат во нормална позиција. Со тоа што колата не беше одма центрирана во истата гаража туку возена некои 10-15км измеѓу, по нерамни патишта, со различни леви и десни кривини, во комбинација со самите толеранции во движењето на целото повозје, скрос е реално да се измести различно на двете страни, особено на вака тврдо подвозје што е осетливо на дупки и нерамнини.
а кој ти гарантира за точноста на машините за центрирање или вниманието до детал на мајсторите во сервисите каде што одиш ?
веројатноста да се појави ваква отстапка само на едната страна по само 10-15км измеѓу по „нерамни патишта“ и различни „леви и десни кривини“ (има и друг тип?) е 0.0001%.
треба по off-road да ја возиш колата за да се појави такво отстапување за само 10-15км.
да не ја должам, моето мислење е следно: Немој да ја центрираш колата на секоја промена на гуми!
1. Правиш замор на материјалите при секое одвртување и завртување на секој штраф и мутер - затоа што и сам знаеш дека 99.99% не ги стегаат по пропис и момент клуч. На овој начин ја зголемуваш веројатноста колата да бара уште почесто центрирање од тоа што го правиш или не дај боже катастрофален failure во вожња.
2. Излези од еден сервис, и по најмазниот најправиот пат отиди до друг, ќе видиш дека ќе има мали отстапки бидејќи не се сите идеално калибрирани, а ти како клиент нема начин да провериш каде се најпрецизни.
3. Новчаникот ќе ти биде благодарен.
Јас мислам дека ние не се разбираме добро.
Одење на центрирање после секоја промена на гуми не е исто со корегирање после секоја промена на гуми. Ако отидам таму, ја намести колата, и отчитувањата испаднат дека се како што треба, односно дека нема потреба од корекција, ја вади опремата, пиеме кафе, правиме муабет, не ми наплаќа ништо и си одам.
А за тоа како работат, ќе си најдеш добар мајстор и ќе му седиш во гаража додека работи и ќе гледаш дали користи прописни алати.
За под 2, логично е дека минимални отстапувања од една до друга машина се океј. Али отстапување од 0.4-0.7 степени од претходно, е потребна корекција.
За под 3, центрирање е колку, 2000-2500 денари во Скопје за напред + назад. 2 пати годишно да треба да ги дадам, дури и да ми наплаќаат само за контрола, ако тоа ми е проблем тогаш не можам да си дозволам да ја поседувам колава.
Има логика и ова под бр.2, оди по некој километар провери пак во истиот сервис дали ке биди изместена пак, ако не е невервам да ти земи пари. Јас ко ги менвав горните рамена на алфата ја однесов на центрирање и тој гледа и ми вели шо проблем има колата? Нема му велам ништо менвав рамена па да ја центрирам сакав и вели оди нема ништо во границите се вредностите
Мене после секое центрирање ми вика „Вози ја 2 недели, извади ја убаво на отворено, и дојди пак да ја провериме“. Одам, ја проверува, сѐ е ко што треба, не ми наплаќа ништо.