Мал апдејт:
Вчера возејќи накај Скопје ми се запали coil light и колата влезе во limp mode. Ова се решава со гасење и палење на колата. Потоа може веднаш после некој километар пак да отиде во limp mode, некогаш и после 50km.
Скроз истите симптоми беа и пред да го променам EGR-от во декември, 2020-та година, имам пишувано на темава.
Ова е тогашниот скен (04.12.2020):
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [104] - Malfunction
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 12
Mileage: 189329 km
Date: 2020.11.13
Time: 00:07:06
Engine speed: 803.50 /min
Normed load value: 28.6 %
Vehicle speed: 2 km/h
Coolant temperature: 68 °C
Intake air temperature: 29 °C
Ambient air pressure: 990 mbar
Voltage terminal 30: 13.600 V
Unlearning counter according OBD: 34
Air mass: actual value (mg/stroke): 329.7 mg/stroke
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 15.00 %
EGR Solen.val.: actual value: 51.49 %
EGR valve: offset closed: 9.18 %
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 0
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 0
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 55
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 7
High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 2180.6 mV
Вчера ја закачивме на компјутер и го даде следново:
2 Faults Found:
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
5286 - Throttle Position Sensor (G69)
P0121 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 206508 km
Date: 2022.06.27
Time: 22:27:07
Engine speed: 547.00 /min
Normed load value: 100.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 45 °C
Intake air temperature: 4 °C
Ambient air pressure: 980 mbar
Voltage terminal 30: 13.660 V
Unlearning counter according OBD: 7
Air mass: actual value (mg/stroke): 482.9 mg/stroke
Throttle valve adapter: specified value: 0.00 %
Throttle valve adapter: actual value: 0.27 %
Throttle valve adapter: offset closed: -11.38 %
Throttle valve adapter: status-Bits 0-7: 55
Throttle valve adapter: status-Bits 0-7: 8
Throttle valve adapter: status-Bits 0-7: 2
Throttle valve adapter: status-Bits 0-7: 14
Throttle valve adapter: uncond voltage actual value: 924.4 mV
- Првата грешка е за EGR-от
- Втората грешка е за усисната клапна (anti-shudder valve), онаа што ја исчистивме пред 1 месец.
Е сега интересно е што скроз истите грешки се појавиле кога сум ја скенирал и на 7-ми април (тогаш ги исчистивме грешките, затоа знам дека вчерашниот скен е баш со најнови грешки), баш отприлика во периодот кога се појавија симптомите со сецкањето и варирањето на вртежите. Само што тогаш немав сијаличка на шалтабла и limp mode.
Дали е можно пак ЕГР-от да е расипан (година и пол е новиов) и дали е можно проблемиве да се поврзани (неисправен EGR со сецкањето при забрзување и варирањето на вртежите)
Овој пат ќе го гасам и до тука нека е. Може и јас сум крив што уште во 2020-та не го изгасив, сакав да биде „по фабрика“ и да го заменам со нов.
Само ме буни грешката и за усисната клапна (Throttle Position Sensor (G69), не знам дали и таа зафркава или двете грешки се поврзани само заради нефункционалниот EGR.
Мое лаичко мислење е дека клапната е ОК, немам гушење при палење (не останува затворена) и многу лесно/тивко се гаси колата oткако ја исчиствиме (се затвора лептирот, што значи сепак функционира).
===================================================================================================================
Од она што го прашав Нено (Авто-Клиник):
- Се гасело софтверски и ЕГР-от и усисната клапна (останува отворена). Или клапната не се гаси, се става нова/половна. Свесен сум дека со нејзино гасење се губи мазното гасење на колата и во ептен екстремен случај runaway. Не би сакал да ја гасам клапната, по можност само ЕГР-от.
- Со ДПФ немам проблеми и не би го гасел. Нено рече не се зависни ЕГР и ДПФ (во превод - гасење на ЕГР не значи и гасење на ДПФ).
========================================================================================================================
Многу ми се струпаа некако симптоми со колава и во бунило сум дали се е поврзано или се одделни два проблеми. Дали сепак не е до дизните - стварно не знам.
Ако може помош како да постапам и што да проверам/гасам софтверски - би ви бил благодарен, ме измачи првичниот проблем од април, фалеше уште limp mode.
А идат летни одмори, ме фаќа с'клет ако треба да патувам со делумно неисправна кола.