Еве еден извадок од елит секјурити мислам...
Za blokadu smetnji u kolima mozes primeniti sledeci savet. Deluje kad se lepo odradi.
Takozvana "blokada" koja se prodaje po radnjama sadrzi kondenzator od ~ 1uF koji se spaja na
stalni + bombine,,,,,,,,,, i kondenzator ~0,5uF koji se spaja na izlaz alternatora ( pa na masu).
To su kondezatori u specificnim kucistima,blok koji ima jedan izvod kao parce lima sa rupom za fixiranje na masu
i komad provodnika sa druge strane koji se kaci na bombinu ili alternator.
Blokada ima i caure sa otpornicima koji se igradjuju na visokonaponske kablove na svecicama i na centralnom izlazu iz razvodnika ,,,ali tu ne vidim neku logiku smanjivanja visokog napona na svecicama.
---Glavni ucinak je: Ako napajanje radija dovedes direktno sa akumulatora sa dva provodnika od 4 mm kvadratnih.
Naravno na + granu stavis osigurac ( odgovarajuce struje) odmah do akumulatora ( da ne zapalis auto ).
Hauba iznad motora mora biti dobro "na masi".
Antenski koaxialni kabl treba da ima dobru masu sa obe strane.
Antena mora biti montirana spolja ( van karoserije auta) a nikako neka elektronska zalepljena za staklo sa unutrasnje strane.
Na ovaj nacin smetnje koje poticu od "pucketanja visokog napona" trebale bi da ostanu unutar sasije
( Faradejev kavez i oklopljenost) a antena treba da prima cist signal van auta.
Kod starijih vozila ponekad je nemoguce "stvar profiltrirati" do te mere da moze i da se
uziva u muzici,na zalost rdja i losi spojevi su izvor pada napona i izvor smetnji koje radio dobija preko napajanja.