Јас имам возено различни големини на возила во различни класи и различни мотори (имам и други возила возено во семејна сопственост, но ова биле мои и сам сум ги бирал при купување).
5 врати хеч со атмо бензин/плин 103 кс, едвај опрема, купен со 120ккм оставен со 170ккм
- маани: недостаток на серво и клима ја прави лоша долгорочна варијанта,
- предности: ванила варијанта, евтино одржување, евтино возење, за прифатлив конфорт и перформанси
5 врати седан голем турбо дизел 150кс, многу опрема, купен со 34ккм оставен со 75ккм
- предност: долги релации, пријатно и лесно крузање, простор на задна клупа (кој за жал бил предност во само 1000 км извозени од целото имање на колата), товарен простор
- маани: маневрирање во урбани средини, скапо одржување и поправки, потрошувачка
Караван во средна класа мал турбо дизел 106 кс, прилично опремен, купен со 0км оставен со 95 ккм - предност: товарен простор, потрошувачка маани: мизерни возни особини кога има малце поголем предизвик на пат (товарен, угорнини со кривини), не така добри динамички возни својства заради малце товарен стил на суспезнија, накај поскапо редовно одржување
MVP со мал турбо бензинец 122 кс, прилично опремен, купен со 0км оставен со 40ккм
- предности: простор товарен и простор на задна клупа, добри возни својства заради широкопојасен тб, полесно се маневрира од караван
- маани: не така добри динамички својства како хеч или лимо, не се става плин па за оние кои не можат да се помират со 8л/100 град е тешко да го преболат.
3 врати хеч голем турбо дизел 140 кс, малку повеќе од само клима, купен со „крхко је знање“ ккм и извозени 50ккм
- предности: перформанси, динамички возни својства, маневрирање во урбан простор, одлична варијанта за мали деца кои би сакале да си играат со задни врати и прозори (кои ги нема)
-маани: ограничен багажен простор кој највеќе смета во случај на детски колички точак за во парк и слични реквизити кои мораат заедно со патниците да се најдат позади(ова со едно дете би прошло до некаде), скапо редовно одржување.
Сите коли одржувани според препораките на производителот во погледн на избор на потрошен материјал и интервали.
Имам и туле сандак кој го возам во сите варијанти на возила.
Како сум ги употребувал? 25-30ккм годишно - Град, град град... излет, град град, прошетка... одмор(1500+ км)... службени патувања од по 6-7 саати во тура 10-12 годишно (вкупно 24 релации по 600-800 км).
Што би одбрал да семнам кола а имам ограничен буџет?
5 врати хеч со најдобриот турбо мотор (повелкува при пониски вртежи и има повеќе кс/кг во максимални перформанси) кој можам да си го дозволам, со највеќе безбедносна опрема.
Да не се залажуваме, едно од најдобрите работи за удобно патување без стрес се токму добрите перформанси.
Што би одбрал ако сакам седан (веројатно ова би го направил само ако имам доста екстра пари за трошење и приватен паркинг)?
Не би купувал коли во класата на ford, vw, opel, peugeot, citroen евентуално би се загледал во mazda и honda и нагоре, при тоа перформанисте би ги држел барем на ниво на 10кg/кс и 9s 0-100.
Ако имам екстра паричка (10-15% од замислениот буџет)за ќеиф:
-Не би давал пари за: 5 зонски клими, панорамски кровови, паркинг сензори, фабричка навигација, темпомат..
-Би дал пари за: подобра вантрешност, ксенон, старт-стоп, подобри тркала/гуми, подобрена суспензија како опција. За автоматки менувач немам донесено пресудно мислење, уште сум на пола па веројатно би дошло после овие последниве.
При рака би чувал Туле сандак и багажник за велосипеди, евентуално додаток за скии ако ми треба за дневни тури иако и со сандакот добро одело бидејки монтажата трае 20 мин комплет.