Автор Тема: Авијација  (Прочитано 186233 пати)

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Air crash investigation
« Одговори #285 на: 26 Март 2015, 15:26:18 pm »
Компјутерот нема инстинкт на преживување

Од компјутерот не се бара никаков инстинкт, туку се бара да носи поправилни одлуки побрзо од човек. Човекот треба да биде со инстинкт за преживување. А како што гледаме од оваа тажна епизода на germanwings, да се биде човек не е гаранција за поседување на инстинкт за преживување.

Баш затоа што јас како човек имам инстинкт за преживување, преферирам компјутерот да ги стиска пакните на кочниците преку абс-от, наместо јас директно со мојата трапава, невешта, спора десна нога.

Далеку побезбедно се чувствувам во модерен FBW авион, каде што секоја команда на пилотот ја „филтрира“ компјутер.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Одг: Air crash investigation
« Одговори #286 на: 26 Март 2015, 18:16:10 pm »
Сега дали би се чуствувале побезбедно во авионот ако нема пилоти, туку целиот лет го прави одреден софтвер?
Апсолутно да!

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Van

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5346
  • VW Golf MK3 1.9 TDI
Одг: Air crash investigation
« Одговори #287 на: 26 Март 2015, 19:01:32 pm »


Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20212
Одг: Air crash investigation
« Одговори #288 на: 26 Март 2015, 19:16:09 pm »
Не можат компјутерите да прават ствари за кои што не се испрограмирани.

Отсутен Skywalker

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4020
Одг: Air crash investigation
« Одговори #289 на: 26 Март 2015, 19:21:31 pm »
НЕ
Компјутерот нема инстинкт на преживување туку прати одредени процедури кои имаат некои граници. Додека секој жив организам кога е во опасност праве работи што се на граница на возможното.

Ама нема ни емоции. Емоции кои влијаат на донесувањето на одлуки кај луѓето.
Lt. Commander Data: "I will always be puzzled by the human predilection for piloting vehicles at unsafe velocities"

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Одг: Air crash investigation
« Одговори #290 на: 26 Март 2015, 19:23:31 pm »
dali bi mu veruval na TCS ot da te iskaci po kallivo brdo so Mitsubishi Pajero ili bi odel po svoja logika so gas do daska? Ednoto ke te iskaci drugoto ne.

@skywalker zatoa zeni se izbegavaat za piloti.

Отсутен Ученик

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 525
Одг: Air crash investigation
« Одговори #291 на: 26 Март 2015, 19:36:33 pm »
Компјутер без пилот и обратно, не ми оди некако.Впрочем за оваа тематика двата најголеми производители на комерцијални авиони Ербас и Боинг имаат различна филозофија. Ербас акцент става на компјутеризацијата на леталата, а пилотот е тука како надгледувач на целиот процес, додека Боинг акцент става на инстинктот на пилотот, вештината на пилотирање и слободата на одлучување во даден момент во однос на компјутерот.

На авио-превозниците останува да одлучат која филозофија повеќе им се допаѓа :)

Присутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6831
Одг: Air crash investigation
« Одговори #292 на: 26 Март 2015, 19:41:45 pm »
А имате до толкаво поверење во таа електроника и компјутер дека се нерасипливи, дека во ниту еден случај неможе да затаат или откажат ?

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Air crash investigation
« Одговори #293 на: 26 Март 2015, 19:49:06 pm »
А имате до толкаво поверење во таа електроника и компјутер дека се нерасипливи, дека во ниту еден случај неможе да затаат или откажат ?

Компјутерите во леталата се типично четирикратно редундантни. Ако еден откаже - работата ја презема вториот... и така до четири. Работат со суперпроверени и суперпознати процесори како 80386 (да, повеќето авиони работат на 386-ки. Дури сеа пред некоја година Intel престана да ги произведува 386-ките, па за таа намена најновите авиони користат PowerPC или нешто слично, на релативно мал клок).

И тоа не е се: во секој од четирите компјутери работи софтвер напишан по исти спецификации, но од различни тимови од различни фирми. Така, дури и тој софтвер да има некој немогуч баг, нема шанси истиот да се повтори во некој од другите три.

Па така, попрво метеор ќе го погоди авионот отколку да дојде до отказ на компјутерите (обрни внимание на множина).

Не можат компјутерите да прават ствари за кои што не се испрограмирани.

Да, токму затоа им доверуваме многу одговорни задачи.

Компјутер без пилот и обратно, не ми оди некако.Впрочем за оваа тематика двата најголеми производители на комерцијални авиони Ербас и Боинг имаат различна филозофија. Ербас акцент става на компјутеризацијата на леталата, а пилотот е тука како надгледувач на целиот процес, додека Боинг акцент става на инстинктот на пилотот, вештината на пилотирање и слободата на одлучување во даден момент во однос на компјутерот.

Боинг повеќе им прави филм на пилотите дека летаат „класично“ со авионот со тоа што задржуваат изглед на контролните уреди, разните палки, команди итн. итн, инаку и тие се суперкомпјутеризирани. Боинг 777 или 747-800 немаат ни една единствена компонента која не ја мрда компјутер. Не се ништо помалку компјутеризирани од ербасите.

За разлика од нив, Ербас воопшто не ги „лаже“ пилотите дека тука нема компјутер. Палката е заменета со мало џојстиче од страна, а пред пилотот наместо инструменти и „волан“ и ма екрани и тастатура.

Boeing 777. Тука палката само изгледа дека е класична, уствари и таа е вржана за компјутер. Има систем на тегови кои симулираат физичка контрола на контролните површини, за на пилотот да му се чини дека лета класичен авион:




Airbus A380. Они не се заебаваат. „Бачко, компјутер ти го лета авионот, еве ти тастатура на извлекување, а ако баш ти треба имаш мало џојстиче од страна под прозорот“



На авио-превозниците останува да одлучат која филозофија повеќе им се допаѓа :)

Ербас веќе неколку години по ред ги шие Боинг во продажба на светско ниво, така да... :)
« Последно менување: 26 Март 2015, 20:01:41 pm filipv »

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Одг: Air crash investigation
« Одговори #294 на: 26 Март 2015, 21:58:28 pm »
Dali te vozel kompjuter ili ne ne e vazno. Stapkata na smrtnost vo svetov e 100% sekoja godina i nema aber da se namali.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Air crash investigation
« Одговори #295 на: 26 Март 2015, 22:45:03 pm »

Отсутен Power to the people

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6811
  • Медалист, Олимпијада за Сарказам Перу '98
Одг: Air crash investigation
« Одговори #296 на: 27 Март 2015, 07:49:54 am »
Цитат
Following the crash, discount European airline Norwegian Air Shuttle announced it would start requiring two people in the cockpit at all times.

решен проблемот, ноу мор камиказе, а ако некој проба и не успеј, да се каменува.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Air crash investigation
« Одговори #297 на: 27 Март 2015, 08:51:14 am »
Цитат
Following the crash, discount European airline Norwegian Air Shuttle announced it would start requiring two people in the cockpit at all times.

решен проблемот, ноу мор камиказе, а ако некој проба и не успеј, да се каменува.

Шознам колку е решен... еден од двајцата пилоти мора да иде да моча. Кој ќе биде вториот човек во кабината? Главната стјуардеса? Ако вториот пилот решил да го онади авионот - ќе ја онади прво неа па ќе ја заклучи вратата и ќе го онади авионот.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Одг: Air crash investigation
« Одговори #298 на: 27 Март 2015, 08:55:22 am »
Доволно е еден секјурити офицер да седи у кабина додека моча другиов пилот. Да не може да се заклучи и да ја превземе тотално контролата.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен ARMEX

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3616
Одг: Air crash investigation
« Одговори #299 на: 27 Март 2015, 09:14:50 am »
Веројатно такво нешто е имплементирано на летовите во САД.