Автор Тема: Авијација  (Прочитано 186203 пати)

Отсутен Ученик

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 525
Одг: Air crash investigation
« Одговори #150 на: 05 Февруари 2015, 03:24:14 am »
Прочитав на странскиве сајтови дека пилотот прогласил опасност т.е отказ на моторите. А дали јас само забележувам или ми се причинува да нагибот на лево не е стoл, туку обид на пилотот да не ги погоди зградите ?

Патем, исклучиво со соодветно образование можеш да си комерцијален пилот, или има и други начини ?

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20212
И крилата се под притисок т.е. цел труп. Полн е со азот. Но тоа е за да се примети ако попушти некој дел или се оштети при летање. По неколку милиметри се дебели крилата ништо посебно. Целата тежина ја носи главната греда.

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20212
Одг: Air crash investigation
« Одговори #152 на: 05 Февруари 2015, 03:44:13 am »
Како мислиш соодветно образование? Никаква филозофија не е да станеш комерацијален пилот. Зависи каде одиш, обуката е од 35к до 90к долари, зимаш часови полагаш и тоа е тоа. Соодветно образование се бара за воени пилоти, посебно тие на џет фајтери. Најмалце бачелор студии на технички факултет.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Air crash investigation
« Одговори #153 на: 05 Февруари 2015, 07:27:26 am »
А дали јас само забележувам или ми се причинува да нагибот на лево не е стoл, туку обид на пилотот да не ги погоди зградите ?

нагибот лево е стал на левото крило, додека десното се уште генерира подем (подем - така на времето го преведовме англисткото „lift“ т.е. српското „узгон“)

Отсутен miksi

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1538
Одг: Air crash investigation
« Одговори #154 на: 05 Февруари 2015, 09:49:21 am »
Прочитав на странскиве сајтови дека пилотот прогласил опасност т.е отказ на моторите. А дали јас само забележувам или ми се причинува да нагибот на лево не е стoл, туку обид на пилотот да не ги погоди зградите ?
Столинг е класика нема што. Него мене ми е чудно зашто ако имал отказ на мотори (итоа двата за да се доведе во оваа ситуација) не ги има поставено елисите на нож (feather) како би го намалил отпорот што го прават самите елиси, а не е мал воопшто, и така и да погине колку може ќе се спаси.

Патем, исклучиво со соодветно образование можеш да си комерцијален пилот, или има и други начини ?
Ме насмеа  ;D ;D ;D А лекар со соодветно или има и други начини???
Ако мислиш на некое пред образование или факултет, немора. Можеш и економист да си. Пари ти требаат за обука. Многу пари.
Мада кај нас се е можно нели, па може да има и други начини, шознам  ;)

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Air crash investigation
« Одговори #155 на: 05 Февруари 2015, 10:03:54 am »
Добра снимка од уривањето (кликни "HD"). Очигледно е дека авионот лета далеку поспоро отколку што би смеел, дека е на граница на стал, и дека пилотот со сите сили се труди да го пребаци аутопутот и некако да се докопа до реката. Се бори буквално за секој метар. Свака час, кузнај како се осеќале у кабината кога гледале како им се наближува бетонски аутопут.

Инаку, според interference pattern-ите, ми се чини дека двата пропелера се вртат на исто вртежи, што не мора да значи ништо бидејќи ATR72 има variable pitch пропелери.

https://www.facebook.com/video.php?v=1053519784674205

Отсутен DayWalker

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3063
  • Ќебапбрингер!
Одг: Air crash investigation
« Одговори #156 на: 05 Февруари 2015, 10:08:27 am »
31 загинати до сеа, 15 преживеани има

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Одг: Air crash investigation
« Одговори #157 на: 05 Февруари 2015, 10:16:48 am »
Море со сета сила се труди да не акне у зградите лево од автопатот.... како и да е, екипажот успеал да спаси доста патници. Не знам дали они се спасиле - секоја чест.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен DayWalker

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3063
  • Ќебапбрингер!
Одг: Air crash investigation
« Одговори #158 на: 05 Февруари 2015, 10:24:11 am »
Ова е сеа за сеа, уште бараат тела и преживеани :S

Отсутен Ученик

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 525
Одг: Air crash investigation
« Одговори #159 на: 05 Февруари 2015, 13:27:59 pm »
Прочитав на странскиве сајтови дека пилотот прогласил опасност т.е отказ на моторите. А дали јас само забележувам или ми се причинува да нагибот на лево не е стoл, туку обид на пилотот да не ги погоди зградите ?
Столинг е класика нема што. Него мене ми е чудно зашто ако имал отказ на мотори (итоа двата за да се доведе во оваа ситуација) не ги има поставено елисите на нож (feather) како би го намалил отпорот што го прават самите елиси, а не е мал воопшто, и така и да погине колку може ќе се спаси.

И да ги сетира елисите за поголем проток на воздух, незнам дали ке има голем бенефит. Јасно е дека ке има контрола над авионот, но премногу е густо населен просторот, вероватно едино низ глава му поминало само да не настрада некој плус, па барале чистина каде да удрат. Остај тоа, и многу се ниско, кратко после полетување се дешава ова. Многу кратко е времето за размислување.

Патем, исклучиво со соодветно образование можеш да си комерцијален пилот, или има и други начини ?
Ме насмеа  ;D ;D ;D А лекар со соодветно или има и други начини???
Ако мислиш на некое пред образование или факултет, немора. Можеш и економист да си. Пари ти требаат за обука. Многу пари.
Мада кај нас се е можно нели, па може да има и други начини, шознам  ;)

Токму тоа сакав да прашам, дали мора да имаш диплома од факултет за да си комерцијален пилот. Интересно, многу ме интересираат авиониве, и се околу нив, а никогаш не сум прогуглал како се станува пилот. Голем минус за мене.

Отсутен DayWalker

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3063
  • Ќебапбрингер!
Одг: Air crash investigation
« Одговори #160 на: 05 Февруари 2015, 13:48:28 pm »
Ова чисто информативно, столинг е уствари оној момент кога пилотот ке го зголеми аголот на крилата при полетување и ке дојде до преголемо зголемување што уствари не значи поолем успон, туку тука се јавува контраефект? Тоа ја намалува брзината така?
Е сеа ако влегол со ниска брзина ваљда ефектот е поголем.

Сум разбрал нешто?

Ако да ок, како што кажавте столингот е доста разработена материја во авијацијата (штом ја сум слушнал за тоа) :D Мене не ми е поентата каков бил падот и слично, него што довел до падот, пилотска грешка? Мислам столингот ваљда се рачуна у пилотски грешки

Ја врска неам, ама интересна тема на муабет ми е па ме интересира да поднаучам нешто :D

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Air crash investigation
« Одговори #161 на: 05 Февруари 2015, 14:04:01 pm »
Ова чисто информативно, столинг е уствари оној момент кога пилотот ке го зголеми аголот на крилата при полетување и ке дојде до преголемо зголемување што уствари не значи поолем успон, туку тука се јавува контраефект? Тоа ја намалува брзината така?
Е сеа ако влегол со ниска брзина ваљда ефектот е поголем.

Сум разбрал нешто?

Ако да ок, како што кажавте столингот е доста разработена материја во авијацијата (штом ја сум слушнал за тоа) :D Мене не ми е поентата каков бил падот и слично, него што довел до падот, пилотска грешка? Мислам столингот ваљда се рачуна у пилотски грешки

Ја врска неам, ама интересна тема на муабет ми е па ме интересира да поднаучам нешто :D

Стал или стол (анг. stall) е кога околу крилото не создава подем. Стал може да се случи од две причини:

1. Авионот е пре-спор, па околу  крилото просто не протекува доволно воздух во единица време за да го создава доволно подем.

2. Нападниот агол e преголем, па воздухот од горната страна крилото наместо да тече „мазно“, со добро дефиниран правец, туку тече „кашесто“, во најразлчни правци (турбулентно). Таквото „кашесто“ течење на воздухот не создава подем.

Во праксата, овие две причини се често поврзани: заради бр.1 доаѓа до бр. 2.

Стал може да настане заради пилотска грешка - доколку пилотот го зголеми нападниот агол премногу за зададена брзина. Тоа е првиот од  оние два клипа кои ги прати микси.

Стал може да настани и од немајкаде - на пример, откаже мотор, брзината паѓа, пилотот го зголемува нападниот агол трошејќи ја брзината, а со цел да не удри во зграда  и кога ќе ја потроши целата брзина - стал. Тоа е примерот со овој авионот кој удри во таксито.

Ова е ептен набзина пошто немам време, ако сакаш може после и поубаво да пробам да објаснам.

Отсутен ZokiPet

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 332
Одг: Air crash investigation
« Одговори #162 на: 05 Февруари 2015, 15:01:21 pm »
@DayWalker Да, делумно си разбрал...

Ефектот што се јавува кај сите тела што летаат во механика на флуиди е познат како „Стационарно струење“.
На помош идат Навиер-Стокс-овите равенки како и Рејнолдс-овиот број како граница при која струењето од ламинарно преминува во турбулентно.

Во реалност го дефинира поимот на ефектот на подигање што се јавува од долната страна на крилата заради разликата на притисок од долната и горната страна на истите.
А разликата на притисок се јавува заради разликата на брзината на флуидот (во случајов воздухот) од долната и горната страна. Имено, флуидот од горната страна на крилото се движи побрзо и има помал притисок и обратно, од долната страна се движи поспоро и има поголем притисок. Разликата на притисоците е сила усмерена нагоре - „узгон“ (поправете ме, ама во моментов незнам како е узгон на македонски) или лифтинг.

Не лета силата (брзината) туку формата - е основата.

Сталинг е всушност ненадејно намалување на ефектот на подигање и може да се јави заради:

- нагла промена на нападниот агол на крилата со што се пореметува струењето околу профилот на крилата. Кај фиксните крила, сталинг може да се јави при промена на нападниот агол над 15°.

- намалување на брзина што доведува и до прекинување на ефектот на подигање што во еден момент значи дека телото (во овој случај авионот) од аеродинамичка форма што лета преминува во „камен со брзина“, кој се движи аман нема „узгон“ .
Ако си патувал со авион можеби си приметил дека по полетување и пред слетување се вовлекуваат / издолжуваат додатоци на задниот дел од крилата (флапсови) кои ја подобруваат формата при ниски брзини за доволен „лифтинг“ да се јави и при мали брзини.

п.с. закаснив, Филип веќе објаснил скоро се што пишав
« Последно менување: 05 Февруари 2015, 15:10:46 pm ZokiPet »

Отсутен miksi

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1538
Одг: Air crash investigation
« Одговори #163 на: 05 Февруари 2015, 15:49:10 pm »
Појавата на сила на узгон најлесно се објаснува со Бернулиевиот принцип. Односно, статичкиот притисок на флуид што струи со поголема брзина е помал во однос на статичкиот притисок на флуид што струи со помала брзнина. Просто кажано. Заради обликот на крилата (аеропрофил) воздухот од горната страна струи побрзо него тој од долната (логично заради закривеноста на горната страна, мора да помине поголем пат за исто време). Така статичкиот притисок на горната страна е помал него на долната. Векторски кога ќе се соберат овие сили вклучувајки го отпорот и брзината, резултантната сила е нагоре, и се вика узгон или лифт или еве подемна сила. Нагоре е се додека односот на притисоците е таков и нормално векторот на брзината да е поголем од векторот на отпорот. (во исти правец се но во спротивна насока). Нарушување на насоката и правецот на резултантиот вектор (узгон) доаѓа кога од било која причина струењето на горната страна од ламинарно премине во турболентно и настане одвојување на струјниците од површината на крилото. Во кој момент ќе настане одвојување зависи од нападниот агол на крилото и брзината - соодветно отпорот. Сето ова преставено на график ја дава таканаречена ПОЛАРА на крило која што е различна за секој аеропрофил, односно ги дефинира неговите карактеристики.
Тоа е што се однесува до физиката
По прашањето на тајванскиов авион,
Веројатно изгубил снага на двата мотора!?!?!? не се знае ама очигледно е така...
-Без снага му се намалува брзината (што значи разликата помеѓу брзината и отпорот се намалува), отпорот станува се подоминантен
-Заради тоа се намалува узгонот и авионот сака да иде надоле/
-Пошто несмее да иде надоле, за да го зголеми узгонот му треба поголем нападен агол.
-Поголем нападен агол значи екстра поголем отпор и рапидно опаѓање на брзината. Како шкода рапид. ;)
-Доаѓа до критичниот нападен агол и почнува да се превлекува (полека почнуваат струјниците да се одвојуваат)
-Лек.. пуштање нос доле, ама така иде директива у мостот...
-Го задржа малку повеќе и се столираше.
-Да имаше малку повеќе висина 100фт. ќе можеше да изврши вон аеродромско слетање (незнам шо имаше после мостот али веројатно чист терен затоа и тргнал натака)
-Јеби га, се дешава свашта... пу пу пу....
« Последно менување: 06 Февруари 2015, 01:21:33 am miksi »

Отсутен miksi

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1538
Одг: Air crash investigation
« Одговори #164 на: 05 Февруари 2015, 15:53:05 pm »
И да, елисите поставени на нож и те како го намалуваат отпорот. Да не речам дека ако биле може и да го прелетал мостот.
Инаку пилотите треба да решат дека имаат отказ на мотор, да се помират со тоа и да ги стават на нож. Пошто после тоа нема стартање во воздух.