Фаланга, дај остави ги фрустрациите за друго место и кажи со свои зборови што сакаше да кажеш, ако воошто имаше нешто за кажување.
Практично не можам да согледам како во текстовите кои ги приложи во линкови е одговорено на твоите заблуди и нелогични прашања.
Кога ефикасноста на моторот е поголема? Кога е повеќе оптеретен или помалку оптеретен? Или пак ефикасноста е иста?
Оптеретување значи колкава е силата која делува спротивно на силата на ротирање на осовината на моторот. Тоа зависи од гравитационите сили на земјата кои делуваат на возилото, силата на воздушниот отпор кој се спротиставува на возилото, внатрешните загуби во пренесување на механичката енергија и друго.
Ефикасност на моторот значи % од потенцијалнта енергија на горивото, кој ќе се претвори во механичка. Таа зависи од геометријата на цилиндарот, количеството на запаливата смеса од воздух и гориво, компресијата, времето оставено за согорување на смесата, тајмингот на палењето и друго. Овие пак параметри зависат од многу други параметри како позицијата на лептирот на грлото на усисната грана, бројот на вртежи, формата на брегастите осовини, подесувањето на палењето и др.
Ефикасноста на моторот не е правопропорционална на оптеретувањето.
Под оптеретен мотор се подразбира побогата смеса со гориво отколку кај неоптеретен мотор. Или пак, повеќе стисната папуча за гас отколку idle.
Пишав што е оптеретен мотор. Значи глупо е да поистоветуваш било која од двете работи кои ги кажа(побогата смеса и повеќе стисната папуча на гас) со оптовареност на мотор. Затоа и реков дека прашањата ти се глупи. Но еве се извинувам ако се увреди. Прашањата ти се нелогични и затоа неможе да се одговори.
Што се однесува до побогата смеса, тоа значи неправилно работење на моторот или пак фаза на загревање кога е „под саух“. Кај сите модерни автомобили има мнгоу сензори преку кои се мери AFR (соодносот на кислород и гориво), а потоа компјутерот соодветно дозира така што смесата нема да биде богата или сиромашна. Доколку се случи смесата да е побогата, тоа значи дека нешто не е воред со некој сензор или друг дел од моторот. Тогаш се пали CHECK ENGINE сијаличката.
Без да се зема во предвид бројот на вртежите, и во случај кога набљудуваме еден ист мотор.
Бројот на вртежите е тесно поврзан со ефикасноста на моторот. Практично бројот на вртежите го одредува времето на една периода, а 1/4 од таа периода е времето во кое ќе треба да се случи палењето на смесата чиј тајминг е регулиран од компјутерот (кај модерните автомобили). Претпоставувам дека знаеш дека брзината на ширење на пламенот е константна (од прилика 20 метри во секунда), а тоа значи дека при различни вртежи различно ќе се однесува моторот поради што и нема рамномерна карактеристика. Најефикасно е согорувањето при пикот од вртежниот момент, односно тогаш се ослободува најмногу механичка енергија. Меѓутоа тоа не значи ниту најмногу снага ниту пак најекономично работење. Ваљда занеш дека снагата зависи од вртежниот момент помножен со бројот на вртежи, а економијата од потрошеното гориво за поминат пат.
Во кој случај моторот е поефикасен? Кога е оптеретен (забрзување од 0-60 за 5 секунди) или неоптеретен (0-60 секунди за 20 секунди)?
Финално на ова прашање не може да се одговори, пишав и зошто во еден од моите претходни постови.