Автор Тема: Промена на чаури на горна вилушка за 166 (ама важи и за 147/156/GT), Алфастично!  (Прочитано 24212 пати)

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore
Денес претпладне, за помалку од 3 саати ги сменив буферите, чаурите, селените (silent blocks) или кој како сака да ги нарече,  на горните вилушки на 166-ката.

Воглавно се водев според ова упатство: http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_wishbone_replacement.shtml

Но има и детаљи кои ќе ги опишам покасно.

Сега ќе догледам формула, па ќе изгледам тенис, па ќе одам на ручек и вечер ќе опишам детално и ќе надополнам со некоја сликичка!

Буфери 610x4 = 2440 денари, работна рака = 0 денари. Задоволство прајслес!


Едит: Одиме со прикаската.

Прво што ви треба е да го проучите упатството од горниот линк, убаво, два пати... па и 3 пати :)

Понатаму, дворче, сенка, две трупчиња од дрво и две дигалки (јас имам една „крокодилка“ и една стубна, хидраулични).

- Основен алат од типот крстач, прав штрафцигер, комплет окасти клучеви, комплет рачвасти, патент клуч.
- Алат за убедување: чекан, хебла (не е неопходна) и сл. WD40
- четири нови чаури (моите купени од Birth)
- еден помошник (не е неопходно, ама корисно, благодарност до татко ми за пружената рака помош)

Мерки на предострожност: Осигурајте колата да биде на рамно и да со дигната рачна, и задните тркала потпрени со камен/трупче или било што, што ќе обезбеди фиксација на задните тркала. Подигнатата кола никогаш не ја оставајте на дигалка, секогаш подметнете нешто што може да ја издржи тежината на колата. Дрвени трупци, Axle stands (кај нас не знам како се викаат), или слично. Останатите мерки на заштита, како ракавици цвикери и сл, се по желба, нема алат што искри, нема прашина, нема некои други посебни ризици.

Откако сме се осигурале дека колата е неподвижна одиме со работа:

- Прво ја подигаме со дизалица спротивната страна од онаа на која што мислиме да работиме, ја потпираме со трупче, доволно е гумата да виси во воздух, а може и да ја извадиме, ќе ни` треба извадена за после. Јас не ја извадив, зошто сакав веднаш да проверам откако ќе ја сменам едната страна дали добро вози колата.
- Ја подигаме малку страната на која работиме,
- ги олабавуваме штрафовите на тркалото,
- ја подигаме колата, така што тркалото ќе се најде во воздух,
- го вадиме тркалото.

Откако ќе го извадиме тркалото, имаме поглед на деловите од предната суспензија која изгледа отприлика вака (со мал опис на тоа што се вади):



А еве јас како ја сликав. За жал, брзав за формула да стигнам, не отсликав баш се` и најдобро (следниот пат, фотограф покрај мене):



Од искуството со првата страна што ја работев, открив кој е најдобриот редослед на откачување на деловите:

- Прво го отштрафуваме штрафот што ја држи јабучицата од горната вилушка, но не до крај. Мутерот го оставив на неколку навои, но самиот штраф да биде „пропаднат“. (Клуч 17-ка)
-WD40 по штрафот од сите страни. Тоа средство е немогуче! како убаво знае да продре, алал да му е!
- Земаме средство за убедување (5кг чекан), и  удираме по мутерот, дур не попушти јабучицата. Стварно е многу стегната! Еве слика откако излезе:



Тука ќе ни биде потребен имбус, зошто штрафот од самата јабучица има имбус лежиште во средина, за да може да го држиш на место дур го заштрафуваш, инаку се врти заедно со мутерот.

- Понатаму ги откачуваме држачите за кабел за АБС сензор, сензор за истрошеност на кочниците, и цревото за кочници, кои се закачени на самиот амортизер. Алат не е потребен, освен рамен штрафцигер за да се извадат осигурачите што го држат цревото за кочници (иако може и со рака, ама полесно е со штрафцигер)

- Следна работа, го отштрафуваме горниот штраф од балансерот (спона на баланс штангла), и го вадиме од лежиште (може пак да е потребно мало убедување со чекич). Двете страни од колата ги подигнавме, зошто само кога двете тркала се на исто рамниште или висат, балансерите не се под оптеретување и лесно се вадат. (клуч 17-ка)




- Следно, го вадиме долгиот штраф што го врзува амортизерот со долната вилушка. Може малку со втората дизалица да ја потпреме долната вилушка, за да го ослободиме штрафот од тензија. (Два клуча 19-ка)



- Откако сме го извадиле овој штраф, веќе амортизерот со пружината (strut-от) ни` се држи само на горните штрафови, под хауба, заедно со држачоот на горната вилушка (трите штрафа околу централниот отвор за амортизер + уште еден веќе изваден малку полево на сликата) (Клуч 13-ка).
Потребно е претходно да се извадат украсните/заштитните пластики кои се наоѓаат врз овие штрафови.



-Откако ќе ги изавиме тие штрафови, малку лево-десно одоздола, и држачот со вилушката се веќе надвор:



Следи одвојување на држачот од вилушката со два клуча 17-ка, а потоа вадење на гумените чаури од вилушката:



Новите чаури изгледаат вака:



Се набиваат со малку коломаст и убедување со помош на истиот дугачок штраф кој ја врзува вилушката на држачот.



Одмор....

...... Вода.......

Одмор......

Враќаме назад по обратен редослед. Внимаваме на добро затегање на штрафовите, сепак е подвозје, но не претеруваме, да не искинеме некој штраф.

Тоа е тоа во суштина. Има физичка работа, но се` се работи со нормален алат, и се` е доволно пристапно за да може човек сам да го направи.

WD 40 по секој мутер и штраф, е нешто што може да не` спаси од доста нервози при ваква работа ;)
Одвојте доволно време, не треба брзање, не е многу нити физички нити временски захтевна работа.

А, да.... Дали би го правел ова за некој друг? Нормално НЕ! ;D
« Последно менување: 08 Јули 2012, 22:49:51 pm Simo - Carrier166 »

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Tommy

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7340
ааа фаќаш публика Симо ... :)

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore
Дa, Пуштам прво трејлерче, па после цел филм ;D

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Dzo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3030
  • GTI®
наместо цели горни вилушки, се менуваат само буфери или?

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Dzo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3030
  • GTI®
да преземам дејство, оти кај мене смениа некој чаури мислам доле само, сеа му шета газот како курва битолска на широк сокак :)

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore
Ова е за предна горна виљушка. А ти обавезно центрирање на задница (и предница) и тоа задницата ќе им кажеш да ти ја затворат на максимум!

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore
Едитиран првиот пост со упатство за растурање и склапање. ;)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен kefi

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 97
аирлија работа дебел :) баш ме интересира каков ефект има. Горниве ти шкрипеа на нерамнини? Како е сега, и во каква состојба беше јабучицата? Што производител се вилушките?

Иначе, јас остаив на мајстори петокот, горна(мастер) пумпа за квачило, задни попречни шипки(rear transversal arms), плус филтри и уље, минус филтер за воздух :) Сабота центрирање кај Мето, па викенд тест до Ниш и назад.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore
Шкрипеа, воланот требаше да се „брка“ по нерамен пат и тропаа. Сега се` тоа е отстрането. Јабучиците како и што кажуваат по сајтови многу ретко страдаат.

Едната левата вилушка е некоја заменска, а десната беше оригинална со оригинални чаури.
Да напоменам дека беа репарирани (или „репарирани“) лани, и двете. На неоригиналната - левата, чаурите беа во многу полоша состојба од десната.
Како и да е, на оригиналната чаурите се произведени од BOGE, и си имаат каталошко бројче, ништо чудно да може да се најдат од сервис оригинални чаури, за оригиналните вилушки.

Еве што пишува на оригиналот: BOGE 2-13-104121-01  и 60651736 (ова второво ми личи на fiat-ов парт намбер)

BTW, на јабучиците им турив со шприц малку коломаст - ги напунив де, ама тоа не го ни спомнувам :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен SaleSk

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6187
  • 69
Dusevno bolniot covek nikogas ne napagja bez pricina.Po toa se razlikuva od normalnite ludje.

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17675
  • Alfa155 & AlfaGT
Alfa Romeo - turning drivers into mechanics ;D


Свака Част Симо

Отсутен AllMightyMe

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7080
Секоја чест Симо !!!

незнам само, моментот на ставање како иде, колку што знам мајсториве кај нас, ги ставаат под преса, менгеме и сл...


Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43918
  • Il Moderatore
Ма каква преса менгеме! Јас бев спремен да употребам малку повеќе сила, ама после ми текна дека со дугачкиот штраф што иде од крај до крај на вилицата, можам да го затегам и заштрафам, нормално без носачот на вилљушката и да си клаптнат на место. после го отштрафив, наместив носачот заштрафив, затегнав и тоа е тоа! Инаку, потешко одеше набивањето на оригиналната вилица, а на таа заменската си клапнаа малтене само со рака. Вадењето на старите чаури беше со еден убав голем штрафцигер, ко` што ја гледаш на менгеме ставена вилицата, со штрафцигерот у сред дупка и под агол тегнев, прво на една, па на друга страна, дур не излезе.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8535
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Брав царе! Сега и јас назад планирам сам да мењам. А следен пат и напред сам ќе мењам.

Тешко ли беше?