Со возилово добро се доловува реалната цена на чинење на едно возило.
И многу добро се доловува недостаток на развојна стратегија, иновативност, сервисна мрежа, доверба во бренд, пост продажна вредност...
Следната верзија од ова возило можеби ќе излезе како нов модел, а можеби не. Не знае нико,ј затоа што производителот е фокусиран да направи кола што е тренди (во моментов СУВ) по најефтината производствена формула. Притоа ќе ги запази нормите кои се бараат на хартија, и никој не знае колку тие норми (еко и безбедносни) се задржани после Х километри или годнини.
Речиси сите кинески производители немаат стратегија на долг рок, дејстуваат импулсивно, според потребите на пазарот и успеваат да исфрлат производи си еден куп импровизации и шминка. Ако утре видат дека производството на возила не е рентабилно за некој пазар ќе се повлечат или ќе прекинат со производство. А потрошувачите, кој ги е*е.
Друга работа што кинезите упорно пробуваат да ја наметнат на западните пазари е стратегијата: Произведуваме ефтино, брзо и исто како европските брендови. Ама во целата формула недостасува квалитет при изработка, спецификација на материјали кои што исполнуваат норми за квалитет и веројатно испитување на производите за долгорочност.
Сите овие аномалии ги пуштаат низ нивните производи и пазарот ги голта, затоа што се ефтини. ЕФТИНИ е единствениот критериум со кој што можат да парираат на западните конкуренти и со ништо друго.
Еве кај ова возило, кинезите понудиле 3 години гаранција. Ама каква е таа гаранција? Ако се распадне шалт таблата (што не е редок случај) да не очекувате дека ќе ви ја заменат? Ако се скрши зглоб во возење заради неквалитетен материјал и изработка и направите посериозна беља, да не ја покрие гаранцијата случајно штетата?
Цената што ја плаќаат потрошувачите со западните брендови е токму таа сигурност и доверба што самото возило го нуди. Изработката сама по себе е ефтина, технологијата и развојот се тие што се додаваат во вредноста на возилото. Денес Голф 7 е "квалитетно" возило затоа што потрошувачите кои што претходно купиле Голф 6 во цената платиле дел од развојот на производите кои што ќе искочат во иднина. Тој што денес купува голф 7 преку цената плаќа индиректно на развојот на новиот голф 8 што ќе искочи догодина. Традицијата на градење на база со знаење и проблеми со кои се соочуваат возилата при експлоатација, ги прави западните брендови по квалитетни и по надежни. Користејќи ги тие информации развојот и подобрувањето се побрзи, и поголеми со секој нареден модел на возило. Целата револуција во авто индустријата е благодарение на западната авто индустрија, и сите иновации потекнуваат од таму. Тој развој, тестирања, неуспешни обиди додека дојдат до конечното решение, чинат пари.
Киа и Хјундаи се сосема друга приказна. Влезе европски менаџмент во нив, дојдоа квалификувани инжењери и направија производи кои покриваат сегмент од пазарот кои што никој претходно не ги покриваше. Дополнително фокусирани се да понудат мотори и возила кои што источните пазари ги купуваат затоа што се примамливи и нудат 7 години гаранција. Имаше цела серија на Киа Сид каде што шалт таблата се расцветуваше напред кај отворите за вентилација. Речиси сите шалт табли ги заменија бесплатно во сервис. Сеуште се изгубени и талкаат со дизајнот и имиџот на возилата, затоа што се обидуваат да направат копии на по извикани брендови и модели. Но и покрај тоа возилата им се одлични. Сега се обидуваат да чепкаат ви во делови од пазарот каде што западните брендови се веќе докажани премиум играчи (Киа Стингер, Хјундаи Џенезис). Сега за сега имаат солиден настап, ама иднината ќе покаже дали и колку имаат причина да играат во таа област.
И украинските автобуси што ги купија градските власти во Скопје беа одлични за доловување на реалната цена за чинење на еден автобус.
Се распаднаа, нити делови има за нив ниту сервис, ниту фабриката постои. Ене ги дремат во Автокоманда растурени и спремни за на отпад.