Jason Camisa да ти порача нешто.
И тука кажува по некој булшит, али пак, како и за кочниците, доста точни работи има.
Колега, муабетов е реален за мотори од пред 25 години. Hi compression турбо мотор со GDI е поефикасен од еквивалентен/поголем атмосферец. 2 битни причини:
1. Во голем делод времето кога требаат од 0 до 10кс (во лер, и за крузанје до 40-50км/ч), моторот има помалку подвижни делови, всисува многу помалку воздух (те. потребно му е малку гориво), му треба помалку време/вода/железо (алуминиум) за да постигне работна температура... итн итн
2. Најбитно, искористување на технолигијата од 21 век. Модерни (сложени и прецизно изработени) компоненти (GDI пумпа, GDI инјектори), модерни GDI ECU кои се пресложени и функционирааат со помош на еден тон сензори, 10000 мапи (табели)... се со цел моторот да функционира во оптимален режим, те со максимално искористлива компресија за горивото кое го убризгава.
Пластично објаснето, моторот се понаша како да е голем бензинец, кој има варијабилна компресија во зависност од нашите потреби. На крузање е 10:1 комресија, на мало забрзување 14:1, на фулл гас како вистински турбаш (со максимален ignition advance поради одлична контрола на knock и убризгање)... и сето ова со можност за согорување и до 40:1 (воздух:гориво).