Автор Тема: Намалување на потрошувачката.  (Прочитано 282025 пати)

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #225 на: 23 Февруари 2011, 08:53:49 am »
Друже, грешна ти е пресметката. Навистина ти е грешна пресметката. Барам денес цел ден не можам да го најдам текстот. Ама ајде еве нека не биде Вејрон, истото и кај други возила важи. Ќе најдам и ќе ти докажам.
Не бе Фаланга, ич не ми е грешка. Тебе ти е грешна. Степенот е 3! Не е 4! Моќноста потребна за да развиеш некоја брзина е:
P(v) = 1/2 * p * v^3 * C
Каде P(v) e функција на моќноста во зависност од брзината, р e густината на воздухот и е константа, C е коефициент на аеродинамичност и е констаната, а v e брзината на возилото и е единствена променлива од која зависи моќноста.
Значи ако ја зголемиш брзината за x пати, потребната моќност ќе се зголеми за x^3 пати. Односно разликата во моќноста потребна за совладување на воздушниот отпор при брзини од 400km/h и 380km/h е 400^3 / 380^3 = 1.166 или 16.6%.
Понатаму, како што се вели во текстот кој го постираше погоре, отпорот на триење на гумите е линеареен во однос на брзината, а слични се и другите загуби. Односно тие загуби би биле 400/380 = 1.0526 односно 5.26%. Тоа значи дека потребната моќност за од 380km/h да се развие 400km/h ќе биде помала од оние 16.6%, но бидејќи на толкава брзина загуите во пренос и триење се много помали од оние на отпор на воздухот, истите можеме да ги занемариме.  Значи потребна е 16.5% поголема снага за од 380 да се развие 400.

Дури и ако одиме по твоите пресметки, како што велиш:
"Гледате што прават во Бугати за Вејронот. За да ја зголемат брзината од 380 на 400км/ч требаше да ја зголемат јачината на моторот за 400 коња!"
1001КС - 400КС = 601КС
1001 / 601 = 1.666, т.е. +66,6%
Според формулата која ја даваш погоре и која е грешна:
Nova jachina = stara jachina * [(nova brzina / stara brzina) na stepen 4]
Nova jachina = 601 * [(400/380)^4] = 601 * 1.228 = 738КС
738KS - 601KS = 137KS
Значи според твојот есап би им требало + 137КС снага за од 380km/h да постигнат 400km/h. Но таа не е точна бројка, точната би била:
Nova jachina = 601 * [(400/380)^3] = 601 * 1.166 = 701КС
701КС - 601КС = 100КС

Значи дефинтивно не им требале + 400КС за од 380 да дигнат 400. Ако земеме дека Вејронот со 1000KS оди 400km/h тогаш за да оди 380km/h ќе му треба следнава снага:
1000 * (380/400)^3 = 857KS.
1000 - 857 = 143KS
Значи за Вејронот да оди од 380km/h му требаат околу 857KS, а за да дигне 400km/h, округло му требаат дополнителни 143KS.

Околу формулите имаш овде:
http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics)





« Последно менување: 23 Февруари 2011, 08:58:14 am gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #226 на: 23 Февруари 2011, 11:10:10 am »
Океј, се гледа дека математикиве се твој домен. Ја си не се трудам да бидам скроз прецизен.

А можеме ли да направиме некоја математика и да пресметаме ако при 100км/ч аудито троши 5л тогаш за колку проценти повеќе би требало да потроши при 170км/ч ?

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #227 на: 23 Февруари 2011, 11:59:50 am »
Не се работи за скроз прецизен, туку бар за приближна прецизност. Тоа со 400-те коњи ми беше онака нелогично па затоа и го негирав.
Инаку тешко е да се пресмета ралзика во потрошувачка кај конкретното возило при 170km/h и 100km/h. Тука не се работи само за разлика во снагата која му е потребна за да постигне 170km/h во однос на 100km/h. Oвде влегува во игра i ефикасноста на моторот односно возилото како целина. Што се однесува до отпорот на ветерот ќе биде поголем за околу 5 пати.
« Последно менување: 23 Февруари 2011, 12:03:19 pm gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Bicikle

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10576
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #228 на: 23 Февруари 2011, 15:55:22 pm »
imase edno klicpce bmv vs nekoja kineska kola, kineskata bese napravena da stedi, a bmw-to imase 414 konji. Turija po eden galon benzin vo dvete.  kineskata kola bese napred, bmw to ponea. pokraj shto kineskata kola cela se prevrtuvase vo krivini, pobrzo go potosi benzinot. Znaci pri normalni brzini i pri normalni zabrzuvanja posnaznite koli po ne trosat, najcerojatno poradi toa shto motorot ne se tereti do maksimum. Inace na vremeto koga odev kicevo ili sk za 45 mionuti korsata mi trosese okolu 15 litri ... ko vozev so 90-100 po avtopat mi torsese upola otprilika.... ama i za saat i 15-20 minuti stigav...

Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20803
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #229 на: 23 Февруари 2011, 18:00:08 pm »
@Falanga: you got CALCULATED!!! :D

@Deni: знам дека обртаите се тие, потрошњата ми бодеше очи :)

@gOJDO: абе ја мислев, ти непресметливо гоедо си бил, ама ето вииш.... :)

Иначе, премногу параметри се во игра, баш како што објасни колегата од ПМФ погоре :) Не е само туку така, ќе даеш гас, ќе снимаш со телефон и ќе се ку***ш после тоа.
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #230 на: 23 Февруари 2011, 18:32:24 pm »
@Velestrumf

Убаво си мислел, јас сум непресметлив, ама сум пресметковен.

@Bicikle

Зависи на кое растојание возело BMW-то. Има растојание на кое се создава вакум, па така кинескиот шит ќе го шлепа BMW-то иако не се врзани со сајла/јаже. Исто така, отпорот на ветерот е помал кај вториот автомобил. Првиот прави тунел во кој ваздухот се движи насочено. Или наједонставно, кога покрај тебе ќе помине автомобил, ти дува во тебе и се крева прашина и откако ќе те одмине автомобилот. Или кога претицаш автобус на автопат, сигурно си приметил дека во еден момент како да те успорува/повлекува кон него. Фактички ти тогаш го шлепаш. Во физика има цела наука за ова, т.е. динамика на гасови. Ние го учевме по ветрогенератори затоа што таму игра улога на кое растојание ќе ги поставиш ветерњачите во полето.

Во секој случај ако пуштиш две исти коли да возат една зад друга со иста динамика, првата секогаш побрзо ќе го потроши горивото.
« Последно менување: 23 Февруари 2011, 18:34:43 pm gOJDO »
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #231 на: 23 Февруари 2011, 18:39:04 pm »
@Velestrumf

Убаво си мислел, јас сум непресметлив, ама сум пресметковен.

@Bicikle

Зависи на кое растојание возело BMW-то. Има растојание на кое се создава вакум, па така кинескиот шит ќе го шлепа BMW-то иако не се врзани со сајла/јаже. Исто така, отпорот на ветерот е помал кај вториот автомобил. Првиот прави тунел во кој ваздухот се движи насочено. Или наједонставно, кога покрај тебе ќе помине автомобил, ти дува во тебе и се крева прашина и откако ќе те одмине автомобилот. Или кога претицаш автобус на автопат, сигурно си приметил дека во еден момент како да те успорува/повлекува кон него. Фактички ти тогаш го шлепаш. Во физика има цела наука за ова, т.е. динамика на гасови. Ние го учевме по ветрогенератори затоа што таму игра улога на кое растојание ќе ги поставиш ветерњачите во полето.

Во секој случај ако пуштиш две исти коли да возат една зад друга со иста динамика, првата секогаш побрзо ќе го потроши горивото.

Особено важи за неаеродинамични коли. Оние со голем спојлер позади или комбиња или камиони. Сепак разликата е многу мала при нормални брзини. А и растојанието треба да се многу мало меѓу нив. Има врска, ама во 3та децимала на литарот.

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #232 на: 23 Февруари 2011, 19:21:13 pm »
Зависи од димензиите на возилото пред тебе и зависи од брзината. Можеш да се наместиш така што буквално тој пред тебе ќе те влече. Баш сум пробал да измерам, зад автобус на автопат со брзина од 120km/h на 10-тина метри е ефектот на влечење. Всушност тоа е повеќе ефект на туркање како резултат на турболенцијата која ја прави автобусот. Силовите линии одат над возилото, а во просторот меѓу возилото и автобусот се создава вакум кој на некој начин го ушмукува воздухот. Воздухот пак тебе те турка од зади, а вакумот те усисува од напред.

Во секој случај, заштедата ќе биде најмногу поради намалениот отпор на воздухот, поготово на таква брзина. Ако ти го намалат отпорот за 10-20% тоа е одлична заштеда на гориво и е изразена со стотици милилитри.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #233 на: 23 Февруари 2011, 19:51:11 pm »
И милијарда нанолитри.... Не е мала бројката... LOL

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 11061
  • Ќybriт Pro Max
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #234 на: 23 Февруари 2011, 23:32:58 pm »
imase edno klicpce bmv vs nekoja kineska kola, kineskata bese napravena da stedi, a bmw-to imase 414 konji. Turija po eden galon benzin vo dvete.  kineskata kola bese napred, bmw to ponea. pokraj shto kineskata kola cela se prevrtuvase vo krivini, pobrzo go potosi benzinot. Znaci pri normalni brzini i pri normalni zabrzuvanja posnaznite koli po ne trosat, najcerojatno poradi toa shto motorot ne se tereti do maksimum. Inace na vremeto koga odev kicevo ili sk za 45 mionuti korsata mi trosese okolu 15 litri ... ko vozev so 90-100 po avtopat mi torsese upola otprilika.... ama i za saat i 15-20 minuti stigav...

A да не си ја гледал заебанцијата на Кларксон кога мереа кој е поекономичен Приус или М3? :)

Отсутен Bicikle

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10576
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #235 на: 24 Февруари 2011, 15:09:59 pm »
заебанција е? да, зад аутот се намалува притисокот, ама не верува толку да влијае од мало колича, башка цела стаза беше кривини,не  онака точно зад енго да оди... ама и да иам влијание, поголемо од 20% не верува дека е... 414кс вс 14кс.. :)))

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #236 на: 24 Февруари 2011, 15:16:19 pm »
Врска нема М3 и Приус споредбата со притисок на воздухот, не се глупирајте.

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 11061
  • Ќybriт Pro Max
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #237 на: 25 Февруари 2011, 16:08:11 pm »
Врска нема М3 и Приус споредбата со притисок на воздухот, не се глупирајте.

Дени никој не рече притисок и споредба на притисоци и....
Бицикле спомна дека гледал нешто, јас препознав дека МОЖЕБИ ја гледал епизодата Топ Гиар кога возат Приус и М3 и Кларксон вели, ете исто трошат, ќе го најдам клипчето ќе го постирам.

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 11061
  • Ќybriт Pro Max
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #238 на: 25 Февруари 2011, 16:12:05 pm »
Врска нема М3 и Приус споредбата со притисок на воздухот, не се глупирајте.

Повели:

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55107
  • Махер
Одг: Намалување на потрошувачката.
« Одговори #239 на: 25 Февруари 2011, 16:18:51 pm »
Детално ми е познато, само да не случајно некој си помисли дека видеото има врска со отпор на воздухот и слични ефекти.