Автор Тема: 10-те најбрзи автомобили на денешницата  (Прочитано 49743 пати)

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Trion Nemesis
« Одговори #240 на: 07 Април 2014, 11:05:29 am »
Потполно непознат американски произведувач на автомобили Trion SuperCars најави амбициозен почеток на развој на нов хиперавтомобил, под номенклатура Nemesis. По зацртаните планови, наскоро се очекува функционален прототип, на кој ќе се вршат обемни тестови.



Најавениот хиперавтомобил ќе биде придвижуван од V8 twin-turbo мотор со преку 2.000кс и 8-степен секвенционален менувач, способен за забрзување до 100км/ч за 2,8 и постигнување на максимална брзина од преку 450км/ч.



За возење со екстремни брзини, подготвена е контрола Predator Mode, со активни аеродинамични елементи, модификации на внатрешно осветлување, систем за ослонување, растојание од коловозот и посебен издувен систем.



За да биде што полесно и поцврсто, болидот ќе има шасија и каросерија напревени од карбонски влакна и специјална Inconel (Ni – Cr) легура.




losiPatista

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #241 на: 01 Ноември 2014, 18:50:55 pm »




Want to be a racing driver? Got two million pounds to spend? Well then you’re in luck. This is the McLaren P1 GTR, arguably the ultimate track day car. For your £1.98 million you get a 3.8 litre V8 twin-turbo and electric motor with a rather tasty 986bhp, but that’s not even the best bit. You’ll be part of McLaren’s P1 GTR Programme…

Not a valid youtube URL

Отсутен Fic_CC

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 16758
  • Keep it 100
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #242 на: 26 Декември 2014, 20:19:31 pm »



Autobild.de имаат составено интересна листа на автомобили со најкратко забрзување од место до 200 км/ч. Првите 10 извледаат вака:

1st place: 9ff G-Tronic 1200 (997) • 0-100 km / h in seconds: 2:48 • 0-200 km / h in seconds: 6:52 • 0-300 km / h in seconds: 14.2
2nd place: Heffner GT 1000 TT • 0-100 km / h in seconds: 3.85 • 0-200 km / h in seconds: 7.82 • 0-300 km / h in seconds: 15.9
3rd place: McLaren 650s • 0-100 km / h in seconds: 3:00 • 0-200 km / h in seconds: 8.21 • 0-300 km / h in seconds: 23.7
4th place: MBT GT-R mission 1000 • 0-100 km / h in seconds: 3.15 • 0-200 km / h in seconds: 8:49 • 0-300 km / h in seconds: 22.5
5th place: Brömmler GT-R Alpha 9 • 0-100 km / h in seconds: 2.99 • 0-200 km / h in seconds: 8.62 • 0-300 km / h in seconds: 21.7
6th place: 9ff Turbo G-1000 (997) • 0-100 km / h in seconds: 3:06 • 0-200 km / h in seconds: 8.82 • 0-300 km / h in seconds: -
7th place: McLaren 12C Coupe • 0-100 km / h in seconds: 3:06 • 0-200 km / h in seconds: 8.82 • 0-300 km / h in seconds: -
8th place: Lingenfelter Corvette Z06 TT • 0-100 km / h in seconds: 4.31 • 0-200 km / h in seconds: 8.83 • 0-300 km / h in seconds: 16.3
9th place: Bugatti Veyron 16.4 • 0-100 km / h in seconds: 2.84 • 0-200 km / h in seconds: 8.85 • 0-300 km / h in seconds: 19.8
Place 10: Hennessey Viper 1000 TT • 0-100 km / h in seconds: 3.95 • 0-200 km / h in seconds: 8.86 • 0-300 km / h in seconds: 17.9


Извор: http://www.autobild.de/artikel/ranking-die-schnellsten-sprinter-5043840.html

Отсутен Fic_CC

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 16758
  • Keep it 100
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #243 на: 26 Февруари 2015, 00:57:21 am »

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #244 на: 04 Март 2015, 14:53:21 pm »














Цитат
Koenigsegg Direct Drive

As many of you have heard, Christian is not a fan of hybrids, as they are generally compromised when it comes to weight, complexity, cost, packaging and efficiency.

Given this the Regera is not what we at Koenigsegg would call a hybrid, as it does not have the traditional shortcomings of a hybrid. Instead the Regera is a new breed of Koenigsegg – and car for that matter.

Traditional, so called parallel, hybrids are compromised and heavy, as they have two independent propulsion systems. Alternatively, series hybrids are less compromised when it comes to weight, complexity and costs, but instead they are compromised when it comes to efficiency, as there is too much energy conversion going on.

This brings us to the Koenigsegg Direct Drive Transmission or KDD for short – invented by Christian von Koenigsegg and developed for the Regera by the Koenigsegg Advanced Engineering team.
The patent pending KDD system replaces the combustion engines traditional transmission and gives the added benefit of pure EV mode. What is unique is that the KDD manages to create direct drive to rear axle from the combustion engine without the need of multitude gears or other traditional types of variable transmissions, with inherently high energy losses.

During highway travel, for example, the KDD reduces drivetrain losses, compared to traditional transmission or CVT by over 50%, as there is no step up or step down gear working in series with the final drive – just direct power transmission from the engine to the wheels.

To supplement the energy from the combustion engine and to allow for torque vectoring, regenerative braking, extreme drivers response, reverse and energy conversion, there are three YASA developed electric motors. YASA´s axial flux motors are extremely power dense and allow for direct drive, making them a key-ingredient for the KDD. One YASA for each rear wheel, giving direct drive – this time electric – and one on the crankshaft, giving torque-fill, electrical generation and starter motor functionality.

The three electric motors constitute the most powerful electrical motor set-up in production car history, replacing the gears of a normal transmission while adding; power, torque, torque vectoring and yet still able to remove weight.



Цитат
The complete KDD system, including the battery, adds a mere 88kg to the Regera´s weight, compared to what the Regera would have weighed with a traditional ICE, coupled to a 7 speed DCT transmission instead of the KDD. Presently no other hybrid Hypercar even comes close to this type of weight ratio for their electrification. This is interesting, as they all have smaller battery capacity and less electric power than the Regera.




Powertrain stats

    1100 Hp of combustion engine power on 91 octane DIN or 95 octane RON (a bit more on E85)
    1250 Nm of combustion engine torque
    700 Hp of electric propulsion
    900 Nm of electric torque
    9 kWh 620 Volt, flooded liquid cooled battery pack

Combined numbers

    Over 1500 BHp or 1.11 MW
    Over 2000 Nm of torque
    Dry weight 1420 kg
    1628 kg curb weight (including all liquids and full fuel tank)




Што ќе ти е менувач кога имаш преку 2000Nm ;D ;D

http://koenigsegg.com/regera/

0-100km/h за 2.8s
0-300km/h за 12.3s
0-400km/h за помалку од 20 секунди
150-250km/h за 3.2s

Отсутен vlatko.klp

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6583
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #245 на: 04 Март 2015, 15:08:25 pm »
Najinteresniot moment e 150-250 za 3.2 sekundi. Wow tesko e i da si zamislis takvo zabrzuvanje.

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 11069
  • Ќybriт Pro Max
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #246 на: 04 Март 2015, 15:09:29 pm »
Ова 150-250km/h за 3.2s ми така малку како потресително

^ Edit> апси, исто мислиме  :)

Отсутен Kimi R

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3009
  • "Just leave me alone, I know what I'm doing"
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #247 на: 04 Март 2015, 19:55:37 pm »
Дечкиве од Конигсег се тотално забегани, секоја чест!

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55108
  • Махер
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #248 на: 04 Март 2015, 22:55:29 pm »
2KNm и 1МW е таман за претицање.

Отсутен Filip_90

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1839
  • VW Golf 5 1.9 TDI
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #249 на: 04 Март 2015, 23:08:08 pm »
Значи 300-400 околу 7 секунди, како 180 коњска кола од 0 до 100  ;D

Отсутен MKDPetar

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 589
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #250 на: 01 Ноември 2015, 15:38:09 pm »
Може линк од Васил за сликите и дијаграмите за Регерата.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #251 на: 01 Ноември 2015, 19:27:58 pm »
Може линк од Васил за сликите и дијаграмите за Регерата.

Линкот е одма под сликите и дијаграмите.

http://koenigsegg.com/regera/

Welcome back!

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #252 на: 23 Јануари 2016, 13:50:01 pm »
Not a valid youtube URL

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: 10-те најбрзи автомобили на денешницата
« Одговори #253 на: 03 Март 2016, 19:11:40 pm »
Браво за хрватите:
http://koli.com.mk/novosti_vnatresna.aspx?id=7929

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need