Taка беше зборот. Само да не се разбереме погрешно, јас имам изедено 20 мекдоналдс хамбургери во прошлиов месец дена, најмалце. Да не испадне дека ги хејтам.

Никако тоа.
Иначе сигурно има некои безвезе тестови, ама општо мекдоналдс ги дехидрира производите и месото трае поприлично повеќе од обично. Не е некоја филозофија туку само нема вода. Ако оставиш обична лесковачка ќе мувлоса за 3-4 дена, а мекдоналдсчето ќе си биде исто како кога си го оставил - освен што лепчето е стврднато.
Онтопик. Густина на енергија, да. Но дали е тоа важно? За мал дел од луѓе. Веќе се навикнати сите да полнат свашта постојано лаптопи/мобилни/батериски... итн. Скоро секој ден. Само колата остана ретро да трае месец дена еден резервоар. Ако се направи чиста транзиција ќе се навикнат сите за една година, и ќе заборават дека постоел бензин. Исто како и смартфоните. „И така јас спијам, она нека се полни...“ А и како што рипаат во димензии коливе има простор нуклеарна централа да пикнеш во нив (така е зборот) а камо ли батерии за 400-500км да пројдат. Еве ги се продаваат Тесли Еголфови, паѓаат во несвест луѓе - вклучувајќи ме и мене. Фасцинантна брзина и респонзивност. Нешто кое обично се чувствува при генерациски скок, а не при „нов модел“. Како да си отишол од хард диск на ССД осеќај. Исто.
Дали е битно да е кило? Или да се десет кила? Ако се подобро распределено низ подвозјето на колата да ја отежни на тие места на кои треба. Ако е послесен моторот и пропратните компоненти дали е важно? 120кг мотор, наспрема 45кг мотор? Мењач 30кг вс 0кг? Не е до килото работава. Работава е што има инфраструктура и таа е добро вкоренета во економијата на државите, и на лобистите. Сепак е најголема економска работа на планетава тргувањето со енергенси.
Значи пази. Не ти ни треба да има исто енергија. Прво електомотор има 95% ефикасност, еве 90 да земеме нека е. Бензинашите имаат 30% и тоа во оптимален режим, а они работат во оптимален режим скоро никогаш. Еве 20% од времето. И да е едниот 25% другиот 75%, и да е едниот 30% а другиот 90% значи точно 1 према три енергија ти треба. Понатаму, во реалноста, онаа во која живееме а не се вика Нирбургринг, моментот и расположливата моќност се главни. За градски услови каде е главната употреба на коли најважен дел е 0-30кмч забрзувањето и ефикасноста. Тука се неприкосновени електричните мотори кои со 40кс, ќе дадат исти перформанси како 150кс мотор да речеме. Ама нагоре ќе осиромашат. До 60кмч 40кс ќе е сигунрно близок со 80кс. Над 80 ќе се изедначат како одиш нагоре. Значи грубо ти треба половина од моќноста за да постигнеш исти перформанси грубо и осеќајно. Односно 1/6 од енергијата која си ја внел со фосилни горива. Плус комплетна електронска контрола можеш да имаш од компјутери кои ќе ти обезбедат 30000 корекции на движењето во секунда за да оптимизираат уште толку да се заштеди. Башка природна употреба на моторно кочење односно регенерација на батериите од самиот мотор. 1/8 од енергијата стигнавме.
И тоа ова само за рејнџ. И батерии во кои е вложено скоро ништо за развој на вакви размери последниве 50 години, во однос на она што е вложено да се искомплицира МВС за да е порасиплив и „поеколошки“.
И пак се враќаме на она главното кое сега е фама над фамите. Микро генератор во колата? 500 еур доплата за 30kw/45кс генератор кој ќе работи во оптимален режим и ќе ти овозможи бесконечна автономија? BMW i8 150000 еур и остали? Си прошол 400км на струја, и паднала под 30км рејнџ? Пррррррррр под хауба каде и онака има простор колку сакаш, 40kw константна струја, за полнење на батериите, а ти имаш пак пикови од 100kw да си се занасаш и претицаш.
Ако не е „конспирација“, иако не гледам на тоа искрено како ништо повеќе од бизнис ама ајде нека е таа единка. Тогаш се работи за страшна-страшна инертност на промена. А во денешно време на поган капитализам кај кој примарна градбена единка на човековото тело е парата, би рекол сепак дека се работи за молзачки бизнис и ништо друго.