Автор Тема: Дешаванки со кола ( тумбања, судари, несреќни моменти, одвратни искуства... )  (Прочитано 3176849 пати)

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34156
  • Таков е животот... јебига
Да почнеме.



Аааај не почињај и ти сеа, како не ве мрзи на ова топлово...

Отсутен zlatkoa

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3280
Да почнеме.



Аааај не почињај и ти сеа, како не ве мрзи на ова топлово...


Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20700
На кој не му е јасно зошто повисоките тела (општо тела, не само возила) се понестабилни, еве каде може да најде помош.

The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен Carpathian Lord

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 14172
Еве кога сме веќе кај превертувања и смртни случаи.


Отсутен pirat_07

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8157
  • Rural fuckin society - we live in!!!
(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)



Интересна ми е дискусијава околу стабилноста на SUV и не-SUV возилава.

Ај да го остаиме егото на страна и да ја повикаме физиката на помош. За целава оваа област на Машински Факултет на насока Моторни Возила има предмет кој се вика “Динамика на движење на моторни возила” од Драги Данев. Кој сака да се држи до факти нека ја прочита.

Да почнеме.

На сликата со црвена боја се означени следните параметри:

F1 - бочна сила која се јавува при движење на возилото во свиок (кривина)
F2 - Маса на возилото помножена со синус од аголот на наклон Фs сликата (G*sinФѕ)
R -  Висина на центарот на ротација на кабината во однос на подлогата
H - Висина тежиштето на возилото во однос на подлогата
S - широчина на возилото мерено од пневматик до пневматик (на сликата има возило со два пневматика по осовина, но тоа не ја менува суштински пресметката)
Фѕ - агол на наклон на возилото  во свиок

Главниот штос е во тоа силата F1 да е има што е можно помало влијание врз центарот на ротација. Колку што е поголемо растојанието од центарот на ротација на кабината во однос на тежиштето на возилото толку возилото е по ранливо во свиок и склоно на превртување.

Односно големината на параметарот Х е тој што пресудува дали возилото ќе се преврти или не.

ДВЕ ВОЗИЛА СО ИСТА ТЕЖИНА И РАЗЛИЧНА ВИСИНА СЕ РАЗЛИЧНО СТАБИЛНИ ВО СВИОК ЗАТОА ШТО ИМААТ РАЗЛИЧНА ВИСИНА НА ТЕЖИШТЕТО НА ВОЗИЛОТО ВО ОДНОС НА ПОДЛОГАТА, И СООДВЕТНО НА ТОА ИМААТ РАЗЛИЧЕН ЦЕНТАР НА РОТАЦИЈА НА КАБИНАТА ВО ОДНОС НА ПОДЛОГАТА. ШТОМ ВРЕДНОСТА НА СИЛАТА F1*X*SINФѕ Е ПОГОЛЕМА ОД СИЛАТА F2, ВОЗИЛОТО СЕ ПРЕВРТУВА, ОДНОСНО ГУБИ КОНТАКТ СО ПОДЛОГАТА НА ПНЕВМАТИКОТ ШТО СЕ НАОЃА СПРОТИВНО ОД НАСОКАТА НА ДЕЈСТВУВАЊЕ НА СИЛАТА F2.

Математиката за пресметка е малку покомплексна од горе искажаното, ама суштината е тоа што го напишав. Во пресметката влегуваат и други параметри и коефициенти, но суштината на физиката е таа.

На графикот ви е даден убав приказ како зависи аголот на “тумбање” во зависност од бочната сила, и дополнително графикот е испеглан со влијанието на суспензијата врз стабилноста.

Кај возилото 1 (сина линија) аголот на “тумбање” е мал, односно има низок центар на ротација на масата, и соодветно бочната сила што ќе ја издржи во свиок е значително поголема.
Кај возилото 2 (црвена линија) аголот на “тумбање” е голем, односно има висок центар на ротација на масата, и соодветно бочната сила што ќе ја издржи во свиок е значително помала.


Заклучок: Возилата со поголема висина имаат повисок центар на ротација на масата и се повеќе нестабилни во свиок од возилата што имаат помала висина.

Имајте пријатен ден и уживајте во бочната сила F1 секојпат кога ќе влегувате во свиок. Таа ја прави магијата.

ЕДИТ: Еве и едно видео каде што дечкото ја објаснува истата постапка. Немора да разбирате малезиски ако гледате што изведува од формулата.
Тотално не корисен пост ама нека го има и на оваа страна.

Отсутен zlatkoa

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3280
Тотално не корисен пост ама нека го има и на оваа страна.

Добро би било за сите што ја читаат темава да го објасниш делот "тотално некорисен", па еве и јас ќе научам нешто ново и ќе знам во иднина како да коментирам поконструктивно и покорисно.

Ако после твоето објаснување навистина се покаже дека мојот коментар е глуп и некорисен слободно нека го избришат администраторите.

Отсутен velestrumf

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20700
Ајм сенсинг сарказам ин „тотално некорисен пост“ :)
The numbers thing, the how-fast-can-we-drag-race-a-bunch-of-cars, is the realm of people who think more is better, not better is better. - Matt Hardigree, Jalopnik.

Отсутен zlatkoa

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3280

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43929
  • Il Moderatore
Интересни работи во енглеската википедија каде Филип не може да најде неточен податок https://en.wikipedia.org/wiki/Automobile_handling Се надевам дека Филип ќе го прочита целиот текст, може навистина ќе научи нешто корисно на форумов.


Цитат
A lower center of mass is a principal performance advantage of sports cars, compared to sedans and (especially) SUVs. Some cars have body panels made of lightweight materials partly for this reason.


Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Mercury

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 799
  • Т(д)ркач
Три дена го тупите за СУВ-от.Уште? >:(
Се знае дека е по склон на превртување за разлика од колата

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55051
  • Махер

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Научно е докажано дека науката не може се' да докаже

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55051
  • Махер

Отсутен achtung

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6642
Сељак со мондео ст220 светло плаво на истата раскрсница кај што излета тој со корсата прелета со над 100ка сега пред 5 минути и што да кажам понатаму....

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17675
  • Alfa155 & AlfaGT
Зимај снајперот ..