ТОНЧ!!!
U studiji koju je zatražilo nemačko ministarstvo za ekologiju, a izradio Institut za energiju i ekološka istraživanja očekuje se ogromna dodatna emisija štetnih gasova od strane plug-in hibridnih vozila u narednim godinama.
Šta više, procena je da će ona iznositi čak 4,3 miliona tona CO2 koje će ispuštati plug-in hibridi već 2030. godine u toj zemlji. Stoga se poziva na reviziju pravila o subvencijama za kupovinu ovih vozila i određenih poreskih olakšica koje se dobijaju za tu vrstu hibridnih automobila.
Ovo istraživanje ukazuje da će na nemačkim drumovima do 2030. godine biti oko 2,6 miliona plug-in hibridnih četvorotočkaša. U teoriji oni bi trebalo da ispuste 2,4 miliona tona ugljen-dioksida. U praksi je ta brojka daleko veća i iznosi 6,7 miliona tona.
Naučnici ukazuju da je problem u vezi sa malom autonomijom kretanja uz upotrebu samo električne enegije, dok je jedan od uzročnika ovoga i nedostatak dovoljno razgranate infrastrukturne mreže. Ukoliko bi se uvelo obavezno svakodnevno punjenje baterije, onda bi prekomerna emisija ugljen-dioksida od plug-in hibrida bila samo 0,8 tona 2030. godine.
Ističe se da je posebno veliki problem sa hibridnim automobilima koji su deo flotile pravnih lica. Ovde postoji velika doza nediscipline kada je reč o punjenju baterija, i osim toga, ta vozila prelaze velike količine kilometara na godišnjem nivou, pa se i ispomoć baterija u vožnju brzo iscrpi i nakon toga dolazi do prave “eko katastrofe”, jer SUS agregat tada vuče i dodatnu masu baterija te je i potrošnja tada drastično veća.
Stoga se navodi i da bi aktuelni plug-in hibridi mogli biti odgovorni za drastično uvećanje emisije štetnih gasova. Kao predlog rešenja navodi se uvećanje dometa u EV režimu vožnje, ali i umanjivanje subvencija za kupovinu ovakvog tipa hibridnih vozila.