...
Зошто не ја напишеш целата работа која е објавена во АДАЦ која е базирана на резултати од истражувања на производителите?
Делот за губење на својствата и квалитетот после седум години се однесува конкретно за зимските гуми.
Според мене никој никого не штити, ниту пак некој е продаден кон некој друг. Компании што произведуваат гуми за 40-50 милиони возила за домашен пазар + извоз низ цел свет сигурно знаат нешто повеќе за долготрајноста на пневматиците. Особено ако гумите на тие 50 милиони возила имаат двојно пократок рок на траење.
Според сојузот на гумаџиите и вулканизерите на Германија, нова гума како од фабрика (Fabrikneu) е до три години и максимум до пет години како нова (neu). Ако е правилно складирана и чувана, зошто да не. Конкретно и на двата сета гуми кои ги имам на фокусот се излезени со производството на неа (значи се стари околу шест години). Исто држат од денот како што сум ги купил. Многу често ги возам 180+ км/ч на автобан и сум кочел од тие брзини до 40-50км/ч и после пак забрзување до автопатски брзини. Ќе ги извозам до препорачан лимит од 3мм и ќе ги сменам за нови исти такви (Конти за летни, Семперит за зимски)
Еве го конкретниот текст од АДАЦ.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/ausstattung-technik-zubehoer/reifen/reifenkauf/reifenalter/#:~:text=Der%20Bundesverband%20Reifenhandel%20und%20Vulkaniseur,maximal%205%20Jahren%20als%20neu.
Hintergrund: Die Gummimischung des Reifens härtet über die Zeit aus, was vor allem Grip und Bremsweg bei Nässe verschlechtert. Das wurde bei Winterreifen besonders deutlich, weil die auch bei tiefen Temperaturen "weich" bleiben müssen. Sie büßen bereits ab ca. sechs Jahren einen Teil ihrer Wintereigenschaften ein, weshalb wir von einer Nutzung von Winterreifen, die älter als acht Jahre sind, abraten. Sommerreifen sollten nicht älter als acht bis zehn Jahre sein.
Зимските гуми до осум години, летните не постари од осум до десет. На крај, викаат десет години се сосема доволно за едни гуми без разлика колкав профил имаат.
Единствениот закон кој го имаат за старост на гуми е уствари за гуми за приколки и кампери. Тие не треба да бидат постари од шест години. Затоа што тие се расипуваат од стоење и стануваат јајцевидни со тек на време. И кога ги запнеш на аутобан експлодираат како расипани јајца.
Niti imam vreme da go baram tekstot niti imam potreba nesto nekomu da dokazuvam.
Nitu nekomu mislam da mu veruvam dali , kako , i kolku propisno gi cuval gumite. Samata guma kako materijal se raspaga sama od sebe pobrzo ili posporo vo zavisnost od ambinentnite uslovi, temperatura , vlaga, sonce itn...
Pogotovo ne na nasive prevaranti ovde kaj nas, a i na zapad ima svasta.
Zatoa "safety shot", stoeni gumi ili postari od 7-8 godini gledam da gi izvadam od kola.
Ne deka sum parajlija i imam pari za frlanje. Ednostavno na polocki diskovi i gumi ne stedam.
Ke zastedam na nesto drugo.
Ako ti se osekas siguren na autoban so 7-10 godini stari gumi OK, ne ti se mesam
Pa svabo menja kola na 5 godini nie tuka cepidlacime dali gumite traele 7,8 ili 10 god...
Ako se nema pari za novi, ili si cicija, ke traat sto drugo ke praat