Автор Тема: (Не)квалитетни горива и нивното влијание на моторот?  (Прочитано 70306 пати)

Отсутен Prcot

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3466
Одг: (Не)квалитетни горива и нивното влијание на моторот?
« Одговори #105 на: 29 Февруари 2012, 23:22:27 pm »
Биодизел можи да се произведува од масло кое го користат по кафани,со плус некои додатоци

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Одг: (Не)квалитетни горива и нивното влијание на моторот?
« Одговори #106 на: 29 Февруари 2012, 23:48:14 pm »
gOJDO,

Отвори учебник по хемија за трета година реформирано гимназиско образование од Слоботка Алексовска и Киро Стојановски и провери ја информацијава : Како мерка за квалитет на бензинот се користи ОКТАНСКИОТ БРОЈ. Енергетската вредност на бензинот нигде не се спомнува. Еве и други линкови:

http://hassam.hubpages.com/hub/Fuels-With-High-Octane-Number

https://dl-web.dropbox.com/get/Postnaftna%20ekonomija-%20Ivana.ppt?w=4295c765

http://www.chemgeneration.com/rs/milestones/aditivi-za-gorivo.html


И на сите други релевантни линкови ќе прочиташ дека

The quality of a fuel is measured with its 'octane number'. A good quality fuel has a good octane number.




Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
gOJDO,

Отвори учебник по хемија за трета година реформирано гимназиско образование од Слоботка Алексовска и Киро Стојановски и провери ја информацијава
Не би се потпрел на толку нерелевантни извори како Учебник по Хемија за Гимназиско образование од баба Слоботка и дедо Киро. Да биле релеватни немало да напишат бисер „Како мерка за квалитет на бензинот се користи ОКТАНСКИОТ БРОЈ“. Затоа ги прескокнувам и се повикувам на европските норми, кои се релевантни и според кои се прават горивата за ЕУ, односно во чии рамки треба да биде и нивниот квалитет. Во линков e прикажана Европската норма EN 228 каде е дефиниран квалитетот на бензинот прку дозволените граници на присуството на супстанци во бензин со октански број 95. Дадени се и стандардите за тестирање на присуството на секоја од супстанците. Оваа норма е стапена на сила по Европската Директива 98/70/EC која се однесува на квалитетот на горивата дизел и бензин. Во континуитет за квалитетот на дизел и бензин горивата следат директивите 2003/17/EC и како последна 2009/30/EC.
Цитат
The revised directive introduces for the first time a reduction target for greenhouse gas (GHG) emissions from fuels. By 2020, fuel suppliers have to decrease by 6% climate-harming emissions over the entire life-cycle of their products. This can be reached in particular by admixing biofuels to petrol and diesel as well as by improving production technology in refineries. Member states may require an additional 4% reduction from fuel companies, achieved through the supply of energy for electric vehicles or other clean technologies, including carbon credits from third countries (so-called "Clean Development Mechanism").

To enable these GHG emissions cuts, petrol may have a higher biofuel content. From 2011, petrol may contain up to 10% (vol.) ethanol. In order to avoid damage to old cars, however, fuel with 5% (vol.) ethanol will continue to be available until 2013, with the possibility for member states to extend that period.

The directive also incorporates the same environmental and social sustainability criteria for biofuels as in Directive 2009/28/EC. It imposes limits on the content of sulphur and metallic additives in engine fuel. Finally, the maximum vapour pressure of fuel is also prescribed in order to minimise emissions of volatile air pollutants.

The revised environmental quality standards as well as the sustainability criteria for biofuels will apply from 2011. Member states are required to transpose the directive into national law by the end of 2010.
Или ако ја сакаш целата директива, клик овде
Како што гледаш во квалитетот на бензинот кој се употребува во ЕУ, октанскиот број никаде не е критериум, што е многу логично бидејќи октанскиот број НЕ Е мерка за квалитет на горивото. Тоа е мерка за тоа колкав притисок горивото може да издржи пред да се самозапали. Па логично, октанскиот број се користи и кај други типови на горива, какви што се LPG или пак етанол кој со голема порција (пред 2011 во ЕУ до 10%, а по 2011 до 5%, кај нас господ знае колку %) се додава како адитив за да ја зголеми октанската вредност на дестилатот од безнин добиен при фракционата дестилација покрај другите состојки кој сакајќи или несакајќи се додадени.

Понатаму по логика дека октанскиот број е мерило за квалитет, тогаш водата е најквалитеттен бензин бидејќи има катаљарда октани. Можеш да ја напукаш на која сакаш компресија и нема да се самозапали.

Цитат
http://hassam.hubpages.com/hub/Fuels-With-High-Octane-Number
Не знам како можеш да се повикаш на блог од некој си Хасам од Пакистан. Како и да е чоекот убаво си објансил што под разбира под октански број: Octane number measures whether petrol is likely to cause knock in an engine, иако пред тоа има треснато глупост дека октанскиот број е квалитет на бензинот, што погоре видовме дека не е.
Цитат
https://dl-web.dropbox.com/get/Postnaftna%20ekonomija-%20Ivana.ppt?w=4295c765
Не функционира линкот.
Цитат
http://www.chemgeneration.com/rs/milestones/aditivi-za-gorivo.html
Не знам кој е авторот на текстов, ама и овој автор има проблем со тумачење на квалитетот на бензинот и го поистоветува со октанскиот број, за кој пак и вели дека е толеранција на компресија. Второво е точно, октанкиот број е само тоа мерило за толеранција на компресијата и ништо повеќе.

Цитат
И на сите други релевантни линкови ќе прочиташ дека

The quality of a fuel is measured with its 'octane number'. A good quality fuel has a good octane number.
Не би рекол, во релевантен линк нема да прочитам такви глупости. Колку октани има квалитетен дизел?

BTW, ако сакаш разгледај ги и нормите и стандардите за квалитет на горива и во други земји и континенти.

U.S. Army, методи за контрола на квалитетот на горивата
Стандарди за квалитет на бензин наложени од Австралиската влада
Ѕирни ги и кажи ми после тоа дали Октанксиот број е мерка за квалитет. И кажи ми зошто има разлика во однесувањето на моторот, неговата моќност и потрошувачка кога користиме горива со ист октански број наточени на различни пумпи. Тој примерот што го дадов со Љуизим Петрол и Лукоил и зошто во Грција и Турција 95-ката е подобра од нашата 98-ца?
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Гојденце,

     Баба Слоботка има сексиљава ќерка, па бев пристрасен малце - признавам ;D Дедо Киро беше и продекан за настава, а за органска хемија незнам кој би можел да му парира у МК :) Уствари прашај ги мајка ти и татко ти, ќе ти кажат ;)
     Да не спомна некој претходно некакви калории или можда мислел на некој зејтин за јадење - диеатата е важна работа за здравјето и изгледот  8)
     Нема везе, и така ниедно инспекциско тело во светот не испитува калоричност на горивото, пошто таква физичка величина никаде не се спомнува во Правилниците, Директивите ...
     Во врска октаните, незнам, ај еве уште еден амерички владин линк, кој вели: Gasolines are most commonly rated based on their Antiknock Index (AKI), a measure of octane quality.

http://mda.mo.gov/weights/fuel/testing.php

btw линковите ти се објавени во погрешна тема   :o Молам администраторите да ги префрлат тука http://forum.carclub.mk/index.php/topic,2125.0.html  :-*
« Последно менување: 01 Март 2012, 19:23:37 pm djidji »

Отсутен gOJDO

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7684
  • Хорска Секција
Најмила моја Џиџулке,

Со сета страхопочит спрема Баба Слоботка и Дедо Киро, а уште поголема почит спрема ќерка им, изјавувам дека мајка ми и татко ми не ги познаваат и немаат слишнато за нив. На татка ми учителка во средно училиште му била Калајџиева, а мајка ми има завршено во Охридската Гимнзаија. Поздрав до сите нив, без навреда. Ако во нивно време во бивша СФРЈ, кога најверојатно ги пишувале учебниците по хемија за трета година Гимназиско образование, под квалитет на бензин се подразбирал октанскиот број, денес тоа не е така и под квалитет се подразбираат други карактеристики. Затоа, нели, постојат стандардите еуро 1, еуро 2, еуро 3, еуро 4 и тн. Затоа и одредени типови на мотори, поготово дизел, страдаат од некои горива.

Потаќе, калоричната вредност на горивата јас ја спомнав како засебен термин од терминот квалитет и не реков дека се испитува калоричната вредност. Да не се повторувам, провери на 6-та страна постовите.

Потаќе, ја приложив европската норма EN 228 со која се утврдува квалитетот на бензинот во ЕУ. Според неа не се испитува калоричната вредност ниту октанскиот број на бензинот. Но се испитуваат други субстанци и адитиви кои влијаат и на калоричната вредност и на октанскиот број.
Уште потаќе, тоа од американцките владини линкови во превод на маќедонцки значи: Бензините најчесто се делат според нивниот анти-детонирачки индекс (AKI), мерка за октанскиот квалитет. Иако во минатото луѓето до Америка патувале со месеци со брод, денес и кај нас бензините се делат според октанскиот број. Сепак и при ист октански број постои разлика од гориво до гориво.
Ум шо идит отпосле не јет ум!

Отсутен marsher

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3177
    • smchiptuning
А бе како нежно си се викате-гОЈДЕНЦЕ, Џиџулке... ;D

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Најмила моја Џиџулке,

Со сета страхопочит спрема Баба Слоботка и Дедо Киро, а уште поголема почит спрема ќерка им, изјавувам дека мајка ми и татко ми не ги познаваат и немаат слишнато за нив. На татка ми учителка во средно училиште му била Калајџиева, а мајка ми има завршено во Охридската Гимнзаија. Поздрав до сите нив, без навреда. Ако во нивно време во бивша СФРЈ, кога најверојатно ги пишувале учебниците по хемија за трета година Гимназиско образование, под квалитет на бензин се подразбирал октанскиот број, денес тоа не е така и под квалитет се подразбираат други карактеристики. Затоа, нели, постојат стандардите еуро 1, еуро 2, еуро 3, еуро 4 и тн. Затоа и одредени типови на мотори, поготово дизел, страдаат од некои горива.

Потаќе, калоричната вредност на горивата јас ја спомнав како засебен термин од терминот квалитет и не реков дека се испитува калоричната вредност. Да не се повторувам, провери на 6-та страна постовите.

Потаќе, ја приложив европската норма EN 228 со која се утврдува квалитетот на бензинот во ЕУ. Според неа не се испитува калоричната вредност ниту октанскиот број на бензинот. Но се испитуваат други субстанци и адитиви кои влијаат и на калоричната вредност и на октанскиот број.
Уште потаќе, тоа од американцките владини линкови во превод на маќедонцки значи: Бензините најчесто се делат според нивниот анти-детонирачки индекс (AKI), мерка за октанскиот квалитет. Иако во минатото луѓето до Америка патувале со месеци со брод, денес и кај нас бензините се делат според октанскиот број. Сепак и при ист октански број постои разлика од гориво до гориво.


 ;D

djidji: Како мерка за квалитет на бензинот се користи ОКТАНСКИОТ БРОЈ
gOJDO: Снагата и потрошувачката на гориво и покрај тоа што точиме гориво кое е по-октанско од потребното се должи исклучиво на калоричната вредност, т.е. квалитетот на горивото.

 ;)

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
The quality of a fuel is measured with its 'octane number'. A good quality fuel has a good octane number.

Глупости. Октанскиот број нема благе везе со квалитетот на горивото.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Токму така

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Епа зш 98 ца или 100 ка е поскупа од 95 ка.

Ајде интелектуалци.....

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Зошто се наменети за помоќни возила и поскапи возила. А кај поскапите возила има price premium не само на горивото туку буквално на СЕ. Почнувајќи од гуми, па до акцесоари, гориво, масла и што уште не.

Отсутен Chlink

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8540
  • alfa 156 1.8 t.s & alfa 159 2.4 jtdm
Па обично 98 треба да е покалоричен од 95, ама веќе нема обично ништо кај нас. Тоа е како со коњиве во коливе, ситепо нив се мерат а не се меродавни, тука е и НМ ....

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Зошто се наменети за помоќни возила и поскапи возила. А кај поскапите возила има price premium не само на горивото туку буквално на СЕ. Почнувајќи од гуми, па до акцесоари, гориво, масла и што уште не.

А 95 односно 98 или 100 означува број на октани.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Разликата од 5 октани не знам како влијае на цената. Знае ли некој како тие адитиви влијаат на октанскиот број ценовно?

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Епа зш 98 ца или 100 ка е поскупа од 95 ка.

Ајде интелектуалци.....

Затоа што имаат адитиви кои ја покачуваат точката на спонтано самозапалување (flash point). Порано со таа цел се ставало олово, а денес - бидејќи оловото е забрането - се ставаат други ствари.

Па обично 98 треба да е покалоричен од 95

Не. Октанскиот број нема благе везе со калоричната вредност на горивото. Има везе со максималната можна компресија. Ако октанскиот број е поголем -> може да се постигне поголема компресија во цилиндарот -> може да се изгори повеќе гориво во секој циклус. Значи, поголем октански број кај мотори кои се така дизајнирани може да донесе повеќе коњи затоа што можат да изгорат (потрошат) повеќе гориво.

А 95 односно 98 или 100 означува број на октани.

Не „број на октани“ туку „октански број“. Октани не се некоја состојка на бензинот која тука ја има помалце а тука повеќе. Тоа е прост број, конвенција, која ја опишува отпорноста на горивото на спонтано самозапалување (запалување без искра/оган).