gOJDO,
Отвори учебник по хемија за трета година реформирано гимназиско образование од Слоботка Алексовска и Киро Стојановски и провери ја информацијава
Не би се потпрел на толку нерелевантни извори како Учебник по Хемија за Гимназиско образование од баба Слоботка и дедо Киро. Да биле релеватни немало да напишат бисер „Како мерка за квалитет на бензинот се користи ОКТАНСКИОТ БРОЈ“. Затоа ги прескокнувам и се повикувам на европските норми, кои се релевантни и според кои се прават горивата за ЕУ, односно во чии рамки треба да биде и нивниот квалитет. Во
линков e прикажана Европската норма EN 228 каде е дефиниран квалитетот на бензинот прку дозволените граници на присуството на супстанци во бензин со октански број 95. Дадени се и стандардите за тестирање на присуството на секоја од супстанците. Оваа норма е стапена на сила по
Европската Директива 98/70/EC која се однесува на квалитетот на горивата дизел и бензин. Во континуитет за квалитетот на дизел и бензин горивата следат директивите 2003/17/EC и како последна 2009/30/EC.
The revised directive introduces for the first time a reduction target for greenhouse gas (GHG) emissions from fuels. By 2020, fuel suppliers have to decrease by 6% climate-harming emissions over the entire life-cycle of their products. This can be reached in particular by admixing biofuels to petrol and diesel as well as by improving production technology in refineries. Member states may require an additional 4% reduction from fuel companies, achieved through the supply of energy for electric vehicles or other clean technologies, including carbon credits from third countries (so-called "Clean Development Mechanism").
To enable these GHG emissions cuts, petrol may have a higher biofuel content. From 2011, petrol may contain up to 10% (vol.) ethanol. In order to avoid damage to old cars, however, fuel with 5% (vol.) ethanol will continue to be available until 2013, with the possibility for member states to extend that period.
The directive also incorporates the same environmental and social sustainability criteria for biofuels as in Directive 2009/28/EC. It imposes limits on the content of sulphur and metallic additives in engine fuel. Finally, the maximum vapour pressure of fuel is also prescribed in order to minimise emissions of volatile air pollutants.
The revised environmental quality standards as well as the sustainability criteria for biofuels will apply from 2011. Member states are required to transpose the directive into national law by the end of 2010.
Или ако ја сакаш целата директива,
клик овдеКако што гледаш во квалитетот на бензинот кој се употребува во ЕУ, октанскиот број никаде не е критериум, што е многу логично бидејќи октанскиот број НЕ Е мерка за квалитет на горивото. Тоа е мерка за тоа колкав притисок горивото може да издржи пред да се самозапали. Па логично, октанскиот број се користи и кај други типови на горива, какви што се LPG или пак етанол кој со голема порција (пред 2011 во ЕУ до 10%, а по 2011 до 5%, кај нас господ знае колку %) се додава како адитив за да ја зголеми октанската вредност на дестилатот од безнин добиен при фракционата дестилација покрај другите состојки кој сакајќи или несакајќи се додадени.
Понатаму по логика дека октанскиот број е мерило за квалитет, тогаш водата е најквалитеттен бензин бидејќи има катаљарда октани. Можеш да ја напукаш на која сакаш компресија и нема да се самозапали.
http://hassam.hubpages.com/hub/Fuels-With-High-Octane-Number
Не знам како можеш да се повикаш на блог од некој си Хасам од Пакистан. Како и да е чоекот убаво си објансил што под разбира под октански број:
Octane number measures whether petrol is likely to cause knock in an engine, иако пред тоа има треснато глупост дека октанскиот број е квалитет на бензинот, што погоре видовме дека не е.
https://dl-web.dropbox.com/get/Postnaftna%20ekonomija-%20Ivana.ppt?w=4295c765
Не функционира линкот.
http://www.chemgeneration.com/rs/milestones/aditivi-za-gorivo.html
Не знам кој е авторот на текстов, ама и овој автор има проблем со тумачење на квалитетот на бензинот и го поистоветува со октанскиот број, за кој пак и вели дека е толеранција на компресија. Второво е точно, октанкиот број е само тоа мерило за толеранција на компресијата и ништо повеќе.
И на сите други релевантни линкови ќе прочиташ дека
The quality of a fuel is measured with its 'octane number'. A good quality fuel has a good octane number.
Не би рекол, во релевантен линк нема да прочитам такви глупости. Колку октани има квалитетен дизел?
BTW, ако сакаш разгледај ги и нормите и стандардите за квалитет на горива и во други земји и континенти.
U.S. Army, методи за контрола на квалитетот на гориватаСтандарди за квалитет на бензин наложени од Австралиската владаЅирни ги и кажи ми после тоа дали Октанксиот број е мерка за квалитет. И кажи ми зошто има разлика во однесувањето на моторот, неговата моќност и потрошувачка кога користиме горива со ист октански број наточени на различни пумпи. Тој примерот што го дадов со Љуизим Петрол и Лукоил и зошто во Грција и Турција 95-ката е подобра од нашата 98-ца?