znaci AUUU imas sondi i sondi na pazarot. Se vadi originalnata i se bara spored proizveduvacot zamena. Sovet ne kupuvaj Bosch, zasto se proizvedeni vo Turcija i se treta cetvrta klasa. Najdobro e da si otides vo Toyota i da si zemes od tamu. Toyota 1.6 motorot i 1.8 motorot ne se japonski i imaat Germanska eletktronika itn.. Kaj 1.4 e sosema drua prikaznata. 1.0 isto taka 1.33....
No dali si siguren deka e greskata od sondata ? Da ne imas problemi so MAF/MAP/TPS ima mnogu sto da se zafrkne. Napravi dijagnostika na 2-3 mesta i pobaraj da ti dadat kod na greskata i proveri podobro.
Katalizatorot mozes i da go otstranis go vadis i go krsis sitoto (ili go seces teloto - loceto i go prodavas sitoto - davaat mislam do 50EUR za nego vo Bugarija, kaj nas ne znam kako e), a na vtorata sonda se stava lazac (se namaluva protokot na gasovi, simulirajki katalizator... No toa ne raboti kaj site koli da znaes.
Koga imas 2 sondi pozelno e da se smenat dvete i da bidat komplementarni so pokazuvanjata, za da nemas problemi vo idnina. Site sto vozime moderni avtomobili treba da se pomirime so faktot deka odenje kaj majstorot vo garaza e minato. Samo specijaliziran servis so dijagnostika i pismen avtoelektronicar moze da pomogne. Pravilna dijagnostika polovina resen problem.
Obavezno treba na sekoj servis da se pravi dijagnostika.
Inaku se preporacuva posle 80000Km da se smeni sondata (sondite), MAF da se pregleda kako raboti - Lesno e na VAG vozilata se pravi so VCDS i e real time.... TPS se menuva najmnogu do 100000Km (tolku izdrzuva zasto e potenciometarski i se jadat grafitnite pisti - skoro kaj site vozila - benzinci i ponovi dizeli, senzor za temperatura na motor (kaj nekoi se 2 treba da se kontrolira na sekoi 50000Km.. Proizveduvacite sovetuvaat smena na 100000Km za bezgrizno vozenje)...
I taka da so nasite sovremeni vozila treba da si brkneme podlaboko vo dzebot koj e se poplitok. Ova vazi za bilo koja marka bilo Mercedes bilo Audi bilo Fiat ili VW....
Razlikata e samo vo cenite na senzorite. Postojat i trikovi na primer. Ako imas 1.6 AEE Golf 3 i da receme Skoda Felicija go vozi toj motor (AEE) vo VW cenata na sondata e povisoka od onaa vo Skoda taka da si kupuvas senzor od Skoda za poeftino i resavas problem...
Kaj onoj sto vozi da receme 1.8 Mazda motor koj e mozebi ist so Ford Mondeo 1.8 (treba da se vidi po brojot na motorot cenata na sondata za Mazda ili Ford ne e ista za istiot tip na motor (najcesto prvite bukvi od brojot na motorot se gledaat) i posle toa sekako se zema sonda za Mondeo koja e poeftina...
Na primer sondata za Alfa 155 twin Spart ima isti karakteristiki so onaa za Lada Niva so taa razlika sto Lada Niva ima sonda so 4 zici (2 greenje, 1 masa 1 signal) a Alfa mislam deka bese so 1 zica. Se kupuva sonda od Lada Niva 1.7I(1800 denari mislam deka bese vo Lada pretstavnistvoto) a za Alfa nekoi 6000 denari i se zasteduvaat nekoi paricki sekako. Drugar mi so Alfa 155 mi kaza... on proveril.
No za sve treba da se proveri pred da se kupi. E sega mozebi za tvojata Totoya po tie karakteristiki odgovara sonda od drugo vozilo. Posto motorot ti e "evropski" moze da pasuva od nekoe evropsko vozilo gledaj poeftina klasa (Lada 110, Niva, Skoda itn..).. Bitni se karakteristikite. A ako navojot ne odgovara se resava na drear za eftini pari...
Proveri na internet za sigurno. Taka ke zastedis nekoj dinar bar veruvam zasto dilerite ke te zakolat sarsko jagne vo fakturata ! Otvarajte oci na vreme.