Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 180471 пати)

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Или да се навратиме на првата страница од дискусијава:

Тргнувањето веднаш го измислија со еколошките правила. Се знае... палиш, саух, загреваш, па тргаш. Одсекогаш. Нема зошто модерниве машини да не го применуваат тоа правило (освен екологијата). Оптеретувањата (најмногу) на радилицата и на останатите делови се големи, а подмачкувањето не е доволно, маслото кога не е загреано не циркулира со потребната динамика. Бризгалките колку и да се трудат, кога е ладно возилото не можат да направат такво убаво распрснување на горивото како кога е моторот на РАБОТНА (намерно потенцирам) температура. Низ ладен издув потешко се движат издувните гасови, па и тој подобро работи кога е загреан...Маслото во менувачот е доста густо.. Барем 75W (ретки се колите како лада самара која имаше 10w-40 во менувач), па и тоа треба да се загрее како би провајдувало соодветно подмачкување..
Со стилото не беше толку страшна разлика, но со алфата 2 минути загревање ми ја намалуваат потрошувачката првите 3-4 километри од сабајле, а и побрзо префрлам на (еколошки) плин - покрај подобрата работа на целото возило (ем ми се одмрзнати стаклата). Така да НЕМА НИ ЕДЕН МЕХАНИЧКИ разлог (екологијата е прашање за себе), зошто е подобро да се тргне веднаш - поготово во зимски услови!

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Зошто не треба да се загрева у лер нема врска со екологија, има со непотребно абење на моторот. Аман више со таа екологија.

Има точно механички причини - моторот што помалку пати на број да се врти ладен. Да се загрее што побрзо.

Отсутен Harris

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1285
    • http://www.facebook.com/RenaultOwnersClubMacedonia
Фаланга +1000000000000

Значи ако возилото не запали без додавање гас , ондак нешто не е уред ...

А за загревање иам читано , сеа барам у History , Босански - Српски или Хрватски сајт (не форум) ... конкретно за '"турбо дизел'' мотори (пошо возам турбо дизел) и 100% сум сигурен дека пушуваше , дека првиот старт на моторот е најбитен , без разлика лето-зима моторот треба да се остави да работи у лер и првите 5-6 километри да се вози до 2000rpm .. Летно време се доволни и 30 сек , а зимно време 2-3 минути минимум , на ептен ниски температури (-20 , -30 тоа за во Русија) не е лошо и 10 мин да се остави у лер .. како и да е  , без разлика лето-зима ,  се препорачува возење до 2000rpm првите 5-6 километри ...

Е сеа дали тоа е само за турбо мотори или турбо дизел мотори , или па за сите мотори .. појма неам , ама 100% сум сигурен дека пишуваше така ... Ако го најдам у History одма оставам link ...


Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Не! Овој зборува зашто не треба на ладно да се нагази. Тоа никој не го спори! Не менувај тези (несакајќи, верувам) и читај повнимателно.

Го приметив тоа. Не дека менувам тези, бидејќи не менувам. Меѓутоа load e load, дали heavy или light. И овде зборуваме за детали и за многу мали разлики кои ПОСТОЈАТ и за кои не е точно дека не постојат. Иначе и јас не загревам кола 2-3-10 минути туку 30 секунди најмногу или пак 2 минути кога сум во сретково, кога е -20 а имам возење узбрдо каде е толку стрмно што втора брзина е многу и возам со прва под оптеретување.

Има точно механички причини - моторот што помалку пати на број да се врти ладен. Да се загрее што побрзо.

Абсолутно неточно!
Тоа е многу површно размислување така напишано за широка неупатена народна маса да не си го комплицира животот. Вистината е дека брзото загревање на моторот е штетно за моторот. Прочитај го линкот од симо а и мојот иницијален пост уште еднаш.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Зошто не треба да се загрева у лер нема врска со екологија, има со непотребно абење на моторот. Аман више со таа екологија.

Има точно механички причини - моторот што помалку пати на број да се врти ладен. Да се загрее што побрзо.

Јас сум убеден дека ако го завртам со 1.5 тони на грб, на 2000 вртежи 2 мениути, ќе има повеќе абење отколку 2 минути на празно да се врти на 900-1000 обртаи.
Но повторно ќе кажам, загреевањето пред се` го праам заради мојот личен комфорт, (илјадници пати низ темава сум го спомнал тоа), а возилото го имам исто така заради мој личен комфорт.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Ладен старт е у принцип штетен за моторот.  Има абење во секој случај. Финтата е како абењето да се минимизира. Финтата е како да се постигне баланс помеѓу овие два екстреми:

1. Нагазување ладен мотор: моторот ќе се загрее експресно, но поради големата оптовареност на ладните компоненти и ќе се абе експресно. Не чини.

2. Оставање камен-ладен мотор повеќе минути у лер. Компонентите се помалку оптоварени (но не и неоптоварени! да се потсетиме дека моторот енергијата улгавном ја користи да се врти сам себе!), меѓутоа времето на загревање е многу продолжено, па неоптеретените компоненти просто многу пати ќе револвираат, па кумулативната штета (абење) е пак голема.

Целта е да се постигне баланс: што побрзо загревање со што помалку абење. А тоа се постигнува со тргнување  веднаш и полека.

Јас сум убеден дека ако го завртам со 1.5 тони на грб, на 2000 вртежи 2 мениути, ќе има повеќе абење отколку 2 минути на празно да се врти на 900-1000 обртаи.

Сигурно дека ќе има повеќе абење, но тоа е цената која ја плаќаме тоа абење да трае што пократко, бројот на „ладни“ револуции да биде што помал. А ладен у лер ќе изврти 2 минути, ама пак ќе биде ладен, т.е. недоволно загреан. И после уз вожња продолжува абењето. Тоа помало абење првите 2 минути у лер е жив зијан. Клиповите шетале илјада пати горе-доле, но моторот и даље не е загреан. Подобро е уз блага вожња тие 2000 пати да се искористат за загревање, за откако ќе поминат тие 2 минути вожња (вс 2 минути лер) моторот да биде загреан, отколку полузагреан-незагреан.

Оставањето 2-3 минути у лер прави само мал (мал пошто нема оптоварување) зијан, но нема никаква корист. И кумулативно тоа мало зијанче се собира со текот на годините.

Загревање мотор у лер е за моторот ултимативно штетна навика. Моторот ќе трае повеќе, т.е. помалку ќе се аби, доколку се тргне веднаш (=после 5-10 секунди) полека.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Гледам по интернетов, никој не извади нож на тие што ги загреваат колите 2-5 минути (само забелешка).

Filip, ти уствари сакаш да кажеш дека овде: http://www.seekins.com/images/archive/column16.pdf од овој сајт: http://www.seekins.com/ кај што викаат дека: pre-heat your engine before operation. If that isn’t always possible, when you start an engine, give it a few minutes at idle before driving off. And, then, try to accelerate slowly for a while before you pour the coal to it.

уствари врска немаат со животот и се игноранти и немаат врска што пишале?

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен achtung

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6642
добро е филип, смири се :)

Отсутен Harris

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1285
    • http://www.facebook.com/RenaultOwnersClubMacedonia

Целта е да се постигне баланс: што побрзо загревање со што помалку абење. А тоа се постигнува со тргнување  веднаш и полека.


извини filip али логиката ти е глупа ..

колата кога се движи се лади , не се загрева ...

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Filip, ти уствари сакаш да кажеш дека овде: http://www.seekins.com/images/archive/column16.pdf од овој сајт: http://www.seekins.com/ кај што викаат дека: pre-heat your engine before operation. If that isn’t always possible, when you start an engine, give it a few minutes at idle before driving off. And, then, try to accelerate slowly for a while before you pour the coal to it.
уствари врска немаат со животот и се игноранти и немаат врска што пишале?

E aj сеа... ја ќе најдам 1000 линкови кои викаат да се тргне веднаш. Тие ли се игноранти?

Наместо ова, да пробаме да СФАТИМЕ што е поентата? А?

Симо, контекст, Симо. Пази ја првата реченица:

Today’s modern engines will start and run at super cold temperatures. And a lot of folks believe
that, if it runs, it can be driven just as if it was at operating temperatures. WRONG! WRONG!
WRONG! Your engine will suffer if that is how you treat it.

Никој не вика дека со ладен мотор треба да се тргне нормално, како да е загреан. Никој!

На пример, ако патуваш на работа по аутопут ко американец, не можеш да се тркалаш 40 на саат штедејќи го ладниот мотор. Чим се приклучуваш - мораш да го нагазиш и да цепнеш стотка.

Тогаш и јас би го подзагреал. Ама само во тоа сценарио.

колата кога се движи се лади , не се загрева ...

ај важи

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Да додадам на муабетов дека од некоја причина се продаваат греачи кои се поставуваат на картерот одоздола за да го греат моторот пред поаѓање. Таа причина мислам дека ја разјаснивме.

Филип, тука сме генерално со муабетите. Ама да не вулгаризираме.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Филип, тука сме генерално со муабетите. Ама да не вулгаризираме.

Ако те разбрав еве на.

Отсутен djidji

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 10557
Вакви филозофски теми многу му лежат на fillipv, поготово ако за тоа има линкови :) Чита на нет и не размишља многу - закон! А бе треба малце да се има осет, не сме ние репрограмабилни машини, колата сама покажува знаци дали може да тргнеш на ладно или сецка-се гуши, трокира ... И не секоја кола е иста, а треба нормално минута/две да се нормализира работата на моторот, „разбие“ маалце уљето да ги подмачка убаво сите канали. Никој не вика да се загрева колата до 90С, туку додека да се средиш и ти и припремиш колата за возење, апсолутно глупо е да запалиш и возиш, едноставно безмилосно! Замисли живиш на Партизанска и палиш, ама возиш полека да се загрее така... па кој ќе те трпи да возиш 40 на саат сабајле кога сите брзаат на работа? Ама ја загревам мотор дечки, извините и ме боли патка за сите други учесници во сообраќајот  - превише себично, нели! Прашај го татко ти дали и колку ја загревал колата на сабајле и зошто, ипак е поискусен од тебе, или можда возиш службено возило, па ај ќе тестираме :) За минута/две не може да се како викате абе моторот или бар не до толку да да се направи штета. Сум палел кола на -25С и многу добро знам како изгледа ако тргнеш одма, а како после две-три минути. Доста се замарате со глупости, како за оние 7С за зимските гуми, па не сте ваљда до толку ограничени со паметот, за да некој со линкови ви објашњава дека на 6.9С летните гуми се тапа или 7.1 степен зимските се тиња и вие одма гутате све. Некоја поконструктивна тема да беше бар, во упатството кај мене пишува дека не е потребно никакво загревање пред да се тргне, но не пишува да не се загрева во место. Ако е температурата надвор над цирка 15 степени, нема проблем за две-три минути и плинот да ти се активира, ама ако е -15 степени и моторот од ладното стегнат, ти ја палиш тој цвили, испушта чудни звуци, хидроподизачите не-подмачкани се слушаат... и сеа што - ти ќе тргнеш одма ? Превише се забегува од крајност у крајност, тоа ми е муабетот. Да, не е пожелно да с езагрева колата у лер (тоа значи дека не треба да се загрее до 90С), ама пожелно е да поработи две-три минути пред се ради тебе, па и ради колата, нормално и друго е дизел, а друго бензин (дизелот палиш, ако запали на многу ладно и возиш, а бензинецот си сака да влезе во Closed loop за да профункционира се како треба). Уосталом како што реков и претходно, секој према своите убедувања, АМА да не биде напорен и да ги наметнува своите на другите. Прво не е колегијално, а второ само си прави одбив кон другите, ама па некои за жал тоа ги храни, ги исполнува... недокажани, јебига. Кажи и ти на жена ти дека тој стик за под мишка не е добар пошто содржи Алуминиоум оксид, можда ќе те послуша и смени со друг, кој знае, а можда и тебе ќе те смени :)

Отсутен Harris

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1285
    • http://www.facebook.com/RenaultOwnersClubMacedonia
колата кога се движи се лади , не се загрева ...

ај важи
[/quote]

кога колата се движи ... ладниот воздух шо му праи на моторот ... ??

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Filip, ти уствари сакаш да кажеш дека овде: http://www.seekins.com/images/archive/column16.pdf од овој сајт: http://www.seekins.com/ кај што викаат дека: pre-heat your engine before operation. If that isn’t always possible, when you start an engine, give it a few minutes at idle before driving off. And, then, try to accelerate slowly for a while before you pour the coal to it.
уствари врска немаат со животот и се игноранти и немаат врска што пишале?

E aj сеа... ја ќе најдам 1000 линкови кои викаат да се тргне веднаш. Тие ли се игноранти?

Наместо ова, да пробаме да СФАТИМЕ што е поентата? А?

Симо, контекст, Симо. Пази ја првата реченица:

Today’s modern engines will start and run at super cold temperatures. And a lot of folks believe
that, if it runs, it can be driven just as if it was at operating temperatures. WRONG! WRONG!
WRONG! Your engine will suffer if that is how you treat it.

Никој не вика дека со ладен мотор треба да се тргне нормално, како да е загреан. Никој!

На пример, ако патуваш на работа по аутопут ко американец, не можеш да се тркалаш 40 на саат штедејќи го ладниот мотор. Чим се приклучуваш - мораш да го нагазиш и да цепнеш стотка.

Тогаш и јас би го подзагреал. Ама само во тоа сценарио.


Точно дека никој не вика тоа. Дури никој не вика дека и после 2-3 минути загревање треба да нагазиш ко` луд. Едноставно, станува збор за првите 5 минути од работата на моторот. Во ред, не сакаш во место да ти работи колата -твоја работа. Стај го газот во ладно седиште и чекај 5 минути дур да почне топол воздух да излегува од отворите. (веројатно веќе и си стигнал на работа, или си поминал голем дел од патот на ладно). Ама не ме убедувај дека мојот пристап е погрешен и дека му го скратувам векот на моторот со тоа што ќе го причекам, еве 5 нека бидат, минути да заврши со процесот на подгревање, а у меѓувреме јас ќе исчистам стакла и ќе се качам да го соберам детето од топол дом и го внесам во кола која набрзо ќе стане топла).
Муабетите по нет што ги читаш дека загревањето во место уствари може да му наштети на моторот се чисти бесмислици, пак ќе кажам, измислени за да се задоволат првенствено оние кои се грижат за околината, и да не праат глупости да ги загреваат колите по пола саат на паркинг.  На крајот на краиштата ЕДИНСТВЕНО кај МВС што се во возила се препорачува “употреби го веднаш“ кај сите други МВС во сите други апликации, вика „загреј го моторот, пред да го користиш“. Дури и за косилицата моја на бензин. Што праиме со тој податок? Зошто овие мотори по колите се исклучок од правилото?

Што се однесува до линковите, намерно фатив да барам линкови кои потврдуваат дека загревањето во место е добро (и фала богу, најдов релевантни), а ти како што милуваш да кажеш, не значи дека ако мнозинството мисли едно - дека е во право. Многу пати го имаш на тој начин дискредитирано „фактот“ илјадници линкови.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.