Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 180478 пати)

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
све све, само линк - не

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Eve ja ќе се потрудам да внесам малку сенс:

Цитат: Natural Resources Canada

The test results showed that with a 5-minute warm-up total fuel consumption increased by 7 to 14 percent and with a 10-minute warm-up total fuel consumption increased by 12 to 19 percent6. This also leads to a similar increase in carbon dioxide (CO2) emissions, as they are an unavoidable by-product of burning fossil fuels.

Contrary to popular belief, excessive idling is not an effective way to warm up your vehicle, even in cold weather. The best way to warm it up is to drive it. In fact, with today's computer-controlled engines, even on cold winter days, usually no more than two to three minutes of idling is enough warm-up time needed for the average vehicle before starting to drive – but make sure that windows are free from snow and properly defrosted before driving away!

Fuel combustion is also less efficient in a cold engine, and the air-fuel mixture is richer - in other words, there is more fuel and less air in the mixture. (The mixture of fuel vapour and air must be in proper proportion for efficient combustion.) The combined effect is a sharp increase in GHG and CAC emissions. On top of everything else, the catalytic converter doesn't work efficiently when it is cold. Therefore it is important to drive the vehicle so that it reaches its proper operating temperature as soon as possible in order to maximize fuel efficiency and reduce emissions.

Emissions, emissions, emissions.....

Штом Канада дозвољава 2-3 минути загревање - тоа е тоа! :) А воедно се поклопува со моето размислување за нормално, човечко - не многу потресувачко грижење за возилото и околината.

А, да. Линкот (корисен е): http://oee.nrcan.gc.ca/transportation/idling/14743

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20212
Цитат
As a matter of fact starting a cold engine and running it up to operating temperature puts as much ‘wear’ on an engine as driving it 10,000 miles at operating temperature. “

Ова само кажува дека е лошо и во лер да загрее и да го возиш до загревање, а не дека едното или другото е подобро.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Баш така. Единствено што ако возиш дур ја загреваш, ќе поминеш 3 километри, што значи дека у вожња е исто како 9,998 милји, наместо 10.000 милји :D

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Симо, ова што го цитираш не само што го потврдува тоа што го велам, туку и вели дека „ако више мораш да ја грееш колата пошто ти е ладно на газот, немој повеќе од 2-3 минути жифти све“.

И никаде, ама баш никаде не вика „арно е за колата ако работи малку у лер ладна пред да тргнеш“. Дајте за тоа линк.

Отсутен Harris

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1285
    • http://www.facebook.com/RenaultOwnersClubMacedonia
леелееее .. значи го отупевте со контрирање ... сеа ќе најдам линк ..

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Симо, ова што го цитираш не само што го потврдува тоа што го велам, туку и вели дека „ако више мораш да ја грееш колата пошто ти е ладно на газот, немој повеќе од 2-3 минути жифти све“.

И никаде, ама баш никаде не вика „арно е за колата ако работи малку у лер ладна пред да тргнеш“. Дајте за тоа линк.

Знам дека беше одамна во оваа дискусија и знам дека „ама ние не возиме такви коли“ али мене ми ја пуни душата. Загревање во место. Да можам и јас секое сабајле колата вака би ја загревал ;) :


Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен DarthJe5us

  • Авиону, сломићу ти крила..
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 20212
Јас ја загревам така што кога ќе тргнам возам смирено 500 м и после ја газам до 2800 во 3 брзини (дизел). И толку работна температура има. ;D

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
све све, само линк - не


Да му се невиди. Да не ти треба линк за да одиш у клозет да се испразниш а? Толку ти работи логиката и знаењето за физика што са секоја ситница ти треба линк? На оние што ги носат од струмичко со автобуси на партиски митинзи, е на таквите им треба линк за нешто што е очигледно.

Симо, ова што го цитираш не само што го потврдува тоа што го велам, туку и вели дека „ако више мораш да ја грееш колата пошто ти е ладно на газот, немој повеќе од 2-3 минути жифти све“.

И никаде, ама баш никаде не вика „арно е за колата ако работи малку у лер ладна пред да тргнеш“. Дајте за тоа линк.
Епа не вика. Претпоставува дека сам ќе ти текне зошто велат 2-3 минути загревање во место. Епа нека ти текне ајде. Некои работи се толку очигледни за кои не треба линк.

Отсутен Boshe

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 5315
  • Пиши лаже
@Симо

Јас ако ја загревам вака во гаража, има да се угушам. :D :D

Инаку, кога сме веќе кај темава, имам некои прашања.

- Имам слушано од други а и татко ми ми рекол дека дизел не се пали со гас. Исто и да не ја загревам така во место. (иако он го практикува тоа на службената. Не чека ни греачи ни ништо, само става во брава клуч и пали) :)
- Дали зимно време подобро ке загрее ако неколку пати дадеш/исклучиш контакт т.е да се запалат греачите 2-3 пати?
- Кај мене, бидејќи е старо возило има проблеми при палење зимно време, односно вергла и свири некој црвен извичник кога е прилично ладно. :) Кога ке ја запалам варираат обртаите на кратко, додека се смири на 800. Треба да ја оставам сама да се смири или да и дадам гас?

Благодарам.
Remember to keep yourself alive, there is nothing more important than that

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44367
  • Il Moderatore
Ајде Филип, еве ти аргумент валиден колку и сите твои: Интернет линк: http://www.seekins.com/images/archive/column16.pdf

Ако овој линк како аргумент не е валиден за тебе - тогаш сите што си ги постирал ти линкови со право не се валидни за мене. ;)

Question:
Why should I warm up the engine in my car before driving off?
Answer:
It simply a matter of how much you like your vehicle’s engine.

.....................

pre-heat your engine before operation. If that isn’t always possible, when you start an engine, give it a few minutes at idle before driving off. And, then, try to accelerate slowly for a while before you pour the coal to it.



Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Ниту едно возило не треба да се пали со гас. Кај карбураторските машини тоа е саухот кој компензира со повисока гас. Кај инџекш’н системите самиот компјутер си дозира колкава гас му треба.
Кај дизел, нема потреба од 2-3 пати греење. Греачите ако се исправни ќе си ја загреат нафтата онолку колку што треба и тоа е тоа.
Кога ќе ја запалиш колата треба да ја оставиш сама да се смири освен ако сака да угаси и трокира. Во тој случај треба да и помогнеш со гас да не паднат вртежите премногу па да изгаси па да ја верглаш пак.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Знам дека беше одамна во оваа дискусија и знам дека „ама ние не возиме такви коли“ али мене ми ја пуни душата. Загревање во место. Да можам и јас секое сабајле колата вака би ја загревал ;) :

Ало. Овој нема намера да тргне полека и нежно. Во тоа сценарио, сигурно дека е подобро претходно да се загрее у место.

Нема врска каква е колата, има врска како ќе се вози после стартот.

Да можам и јас секое сабајле колата вака би ја загревал ;)

Toa е само затоа што не разбираш зашто тоа не чини за моторот. Ако разбереш, веднаш ќе престанеш со таа непотребна и штетна (за моторот) пракса.

Кога ќе ја запалиш колата треба да ја оставиш сама да се смири освен ако сака да угаси и трокира.

Да, и тоа се случува за 5-10 секунди макс, не 2-3 минути.

Епа не вика.

Не вика.

Некои работи се толку очигледни за кои не треба линк.

бре бре бре

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34294
  • Таков е животот... јебига
Ајде Филип, еве ти аргумент валиден колку и сите твои: Интернет линк: http://www.seekins.com/images/archive/column16.pdf

Ако овој линк како аргумент не е валиден за тебе - тогаш сите што си ги постирал ти линкови со право не се валидни за мене. ;)

Question:
Why should I warm up the engine in my car before driving off?
Answer:
It simply a matter of how much you like your vehicle’s engine.

.....................

pre-heat your engine before operation. If that isn’t always possible, when you start an engine, give it a few minutes at idle before driving off. And, then, try to accelerate slowly for a while before you pour the coal to it.




Браво Симо. како што ветив тој што ќе го најде линкот добива од мене пиво и мезе. Бирај место и време.

Question:
Why should I warm up the engine in
my car before driving off?
Answer:
It simply a matter of how much
you like your vehicle’s engine.

Let’s say it’s minus 20 outside and your car has b
een parked there for four or more hours. The
engine block and coolant are now cold soaked
to minus 20 Fahrenheit. When you start the
engine up, the aluminum pistons
immediately start expanding to
ward maximum but the coolant
surrounded cylinder takes much longer to reach its
stabilized size. And, if you immediately
drive off placing a heavy load on the engine, thos
e pistons expand even fa
ster in comparison to
the cylinders. This can lead to cylinder wa
ll scoring and piston damage – an expensive
proposition down the road.


Да речеме дека работна темепратура на моторот е 80 степени во зима. Го вергламе на -20, тоа значи 100 степени температурна разлика од моментот на верглањето па до нормалната работна температура на моторот ЗА КОЈА Е ДИЗАЈНИРАН моторот да работи. Ако веднаш тргнете со возење тогаш одредени делови ќе имаат инстантна температура од 100-тина степени (клип, карики, издувни вентили, издувна грана, свеќици) а одредени делови ќе бидат -10 степени да речеме (картер, радилица, клипњачи, брегасти). Навистина не би сакале одредени делови да ви се 100 тепени а други -10. Тоа му ебе матер на моторот.
Затоа е добро да се остави моторот (доколку се има време нормално) да се загрее што е можно побавно и да му се дозволи на маслото и водата да ја разнесат температурата на водата. Од истата причина спортските и тркачките мотори имаат многу мала толерацнија во разлики во температурите и се оставаат во лер УБАВО да се загреат па после да се оптеретат. Ебеш 0,085 литри гориво за 5 минути ако ти е битно моторот да ти е здрав и жив. каква екологија какви бакрачи. Еден изел да го оставиш на ладно да работи 5 минути ќе загади повеќе од 10 бензинци за истото време на ладно.
Затоа, памет во глава. Кога е ладен моторот оставете го да работи во место барем една минута доколку ви е мил. Исчистете си ги стаклата, проверете си ги гумите, проверете си дали сте заклучилке дома или сте земале се што треба да земете. Ќе си направите услуга и себе си и на возилото.

Ете ти линк ФилипВ. како јас да сум го пишувал.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Ајде Филип, еве ти аргумент валиден колку и сите твои: Интернет линк: http://www.seekins.com/images/archive/column16.pdf

Ако овој линк како аргумент не е валиден за тебе - тогаш сите што си ги постирал ти линкови со право не се валидни за мене. ;)

Question:
Why should I warm up the engine in my car before driving off?
Answer:
It simply a matter of how much you like your vehicle’s engine.

.....................

pre-heat your engine before operation. If that isn’t always possible, when you start an engine, give it a few minutes at idle before driving off. And, then, try to accelerate slowly for a while before you pour the coal to it.




Браво Симо. како што ветив тој што ќе го најде линкот добива од мене пиво и мезе. Бирај место и време.

Question:
Why should I warm up the engine in
my car before driving off?
Answer:
It simply a matter of how much
you like your vehicle’s engine.

Let’s say it’s minus 20 outside and your car has b
een parked there for four or more hours. The
engine block and coolant are now cold soaked
to minus 20 Fahrenheit. When you start the
engine up, the aluminum pistons
immediately start expanding to
ward maximum but the coolant
surrounded cylinder takes much longer to reach its
stabilized size. And, if you immediately
drive off placing a heavy load on the engine, thos
e pistons expand even fa
ster in comparison to
the cylinders. This can lead to cylinder wa
ll scoring and piston damage – an expensive
proposition down the road.


Да речеме дека работна темепратура на моторот е 80 степени во зима. Го вергламе на -20, тоа значи 100 степени температурна разлика од моментот на верглањето па до нормалната работна температура на моторот ЗА КОЈА Е ДИЗАЈНИРАН моторот да работи. Ако веднаш тргнете со возење тогаш одредени делови ќе имаат инстантна температура од 100-тина степени (клип, карики, издувни вентили, издувна грана, свеќици) а одредени делови ќе бидат -10 степени да речеме (картер, радилица, клипњачи, брегасти). Навистина не би сакале одредени делови да ви се 100 тепени а други -10. Тоа му ебе матер на моторот.
Затоа е добро да се остави моторот (доколку се има време нормално) да се загрее што е можно побавно и да му се дозволи на маслото и водата да ја разнесат температурата на водата. Од истата причина спортските и тркачките мотори имаат многу мала толерацнија во разлики во температурите и се оставаат во лер УБАВО да се загреат па после да се оптеретат. Ебеш 0,085 литри гориво за 5 минути ако ти е битно моторот да ти е здрав и жив. каква екологија какви бакрачи. Еден изел да го оставиш на ладно да работи 5 минути ќе загади повеќе од 10 бензинци за истото време на ладно.
Затоа, памет во глава. Кога е ладен моторот оставете го да работи во место барем една минута доколку ви е мил. Исчистете си ги стаклата, проверете си ги гумите, проверете си дали сте заклучилке дома или сте земале се што треба да земете. Ќе си направите услуга и себе си и на возилото.

Ете ти линк ФилипВ. како јас да сум го пишувал.

Не! Овој зборува зашто не треба на ладно да се нагази. Тоа никој не го спори! Не менувај тези (несакајќи, верувам) и читај повнимателно.