Автор Тема: Дали подобро да се тргне веднаш или да се почека моторот да се загрее во лер?  (Прочитано 180885 пати)

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
А бе у суштина, сите збориме за загревање 30 секунди, 1 минута, две минути... никој не збори за 10 минути у место за да се загрее на работна температута, така да - што лаеме, кога сите тргнуваме (скоро) одма :)

aма зошто 1-2 минути? кој е бенефитот од тоа? Зошто 1-2 минути да се потрошат во лер, наместо во блага вожња? која е добивката од тоа?

Од тоа нема никаква корист. Има само (мала) штета... која се акумулира доколку при секое палење чекаш 1-2 минути. 30 дена * 2 палења * 2 минути = 120 минути = 2 СААТИ моторот работи ГРЧ ладен. Зашто? За кој к*р?

Ако потребниот број минути да се загрее моторот е x минути, зошто воопшто служи операцијата x=x+2?

конечно, зошто произведувачите на колите секогаш и без исклучок ЕКСПЛИЦИТНО советуваат да се тргне ВЕДНАШ? Зошто не напишат „остајте ја колата 1-2 минути во лер, па после тргнете, така е подобро“?

Глупи ли се инженерите во фабриките?

На ладно време е ОСОБЕНО штетна работата во лер, макар и 1-2 минути. Ако е надвор горештина +40 е помалку страшно, ама на -20 е ОСОБЕНО битно да се тргне веднаш (веднаш = не повеќе од 10 секунди дур да се подмачка све)

На цитроените со хидраулика ЕКСПЛИЦИТНО викаат „причекај додека колата не  добие потребна висина и нивелација“, па моторите не им откажале порано :)
30 секунди ми се доволни за да ми се наполнат хидрауличните подизачи убаво со уље и да не тропкаат, да ми се изнивелираат фаровите, и да паднат вртежите од 1500 на 1100. останатите триесет секунди ми за да упалам радио, изберам станица, уклучам грејачи на седишта, подесам кичма у седиште.
Уште една минутка си дозволувам да свртам едно крукче околу колата, и веќе почнува пријатен топол воздух да дува во пенџерите. ем веќе е потребно уште само една минутка возење на скап бензин, а после се префла на ефтин и еко прифатлив плин. (додека возам, потребни се отрпилика исто време, а ме кошта повеќе).

И искрено, ич не ми е гајле што колата нема да издржи 600.000 километри, туку само 400.000. И онака мислам да ја шитнам по 200 и нешто иљадарки. Else, нов мотор, од некој топол италијански приморски град, кај што не е потребно зимско загревање = 300-400 евра (помалку од годишна регистрација).

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
На цитроените со хидраулика ЕКСПЛИЦИТНО викаат „причекај додека колата не  добие потребна висина и нивелација“, па моторите не им откажале порано :)

Во тој случај има смисла. Спецификата на хидрауликата ја плаќаш со абење на моторот. Нема врска со нашиов муабет.

Само го избегна одговорот - зошто произведувачите на сите други аута викаат да се тргне веднаш, а не да се чека минута-две!

30 секунди ми се доволни за да ми се наполнат хидрауличните подизачи убаво со уље и да не тропкаат, да ми се изнивелираат фаровите, и да паднат вртежите од 1500 на 1100.

Истото ова ќе се случи и уз блага вожња. А подизачите се подмачкуваат за 5-6 секунди, а не 30.

останатите триесет секунди ми за да упалам радио, изберам станица, уклучам грејачи на седишта, подесам кичма у седиште.

Ова прави го пред, а не по палењето. Не го мачи моторот за џабе.

(додека возам, потребни се отрпилика исто време, а ме кошта повеќе).

Нема шанси да се грее исто брзо у лер и у вожња.

И искрено, ич не ми е гајле што колата нема да издржи 600.000 километри, туку само 400.000.

Еееее, па така кажи бе, а не ја тука се пењавам во илузија дека секој сака да му трае моторот што подолго.

И онака мислам да ја шитнам по 200 и нешто иљадарки. Else, нов мотор, од некој топол италијански приморски град, кај што не е потребно зимско загревање = 300-400 евра (помалку од годишна регистрација).

НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Цитат: filipv
НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Доколку е така, зашто летно време саухот работи 10 секунди зимно време до 5 минути ?

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
Само го избегна одговорот - зошто произведувачите на сите други аута викаат да се тргне веднаш, а не да се чека минута-две!

Еколошки глупости ;)


30 секунди ми се доволни за да ми се наполнат хидрауличните подизачи убаво со уље и да не тропкаат, да ми се изнивелираат фаровите, и да паднат вртежите од 1500 на 1100.

Истото ова ќе се случи и уз блага вожња. А подизачите се подмачкуваат за 5-6 секунди, а не 30.

Реков претходно, никој не седи во кола 10 минути. станува збор за 30 секунди до 2 минути. ти ми ги пресмета 2часа работа во место, ама пресметај колку чекаш на првиот семафор кога ќе тргнеш од дома за работа. Загреана ти е тогаш колата? WTF мислам, цепидлачиме за џабе, ама ај...



(додека возам, потребни се отрпилика исто време, а ме кошта повеќе).

Нема шанси да се грее исто брзо у лер и у вожња.

Времето на загревање до 25 степени (кога префрла на плин), е незначително различно. Времето за загревање до 90-100 степени (работна температура) може да е подолго (за 1 минута?!)


И искрено, ич не ми е гајле што колата нема да издржи 600.000 километри, туку само 400.000.


Еееее, па така кажи бе, а не ја тука се пењавам во илузија дека секој сака да му трае моторот што подолго.


Искрено не верувам дека и ти сакаш твојата кола да ја возиш 400.000 км :)

И онака мислам да ја шитнам по 200 и нешто иљадарки. Else, нов мотор, од некој топол италијански приморски град, кај што не е потребно зимско загревање = 300-400 евра (помалку од годишна регистрација).

НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.
[/quote]

Океј, нека е така, ама ете поголемиот дел од луѓето мислат дека е, и ги загреваат во зима (меѓу нив и јас), па јас ќе си изберам од топли краишта мотор, а не од жвицарска.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Цитат: filipv
НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Доколку е така, зашто летно време саухот работи 10 секунди зимно време до 5 минути ?

Затоа што во зимно време е потребно подолго време моторот да се загрее.

Во суштина неповрзано со темата „дали да се тргне веднаш или после минута-две“

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
Цитат: filipv
НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Доколку е така, зашто летно време саухот работи 10 секунди зимно време до 5 минути ?

Затоа што во зимно време е потребно подолго време моторот да се загрее.

Во суштина неповрзано со темата „дали да се тргне веднаш или после минута-две“
Темата е дали да се тргне веднаш или да се почека да се ЗАГРЕЕ во лер. Сите се согласивме чекањето да се загрее е нонсенс, па се пребацивме на цепидлачење :)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Цитат: filipv
НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Доколку е така, зашто летно време саухот работи 10 секунди зимно време до 5 минути ?

Затоа што во зимно време е потребно подолго време моторот да се загрее.

Во суштина неповрзано со темата „дали да се тргне веднаш или после минута-две“

Значи производителот не знае што е најдобро за неговото ауто.


Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Само го избегна одговорот - зошто произведувачите на сите други аута викаат да се тргне веднаш, а не да се чека минута-две!

Еколошки глупости ;) [/quote]

Сериозно го мислиш ова? Гледам смајли си турил, па да си прашам...


ти ми ги пресмета 2часа работа во место, ама пресметај колку чекаш на првиот семафор кога ќе тргнеш од дома за работа. Загреана ти е тогаш колата?

1. Позагреана е него после 2 минути у лер!

2. И да е незагреана, на времето потрошено на семафори x нема потреба да се ДОДАВА и времето y потрошено во лер.

Океј, нека е така, ама ете поголемиот дел од луѓето мислат дека е, и ги загреваат во зима (меѓу нив и јас)

Е аргументов ти вришти. Поголемиот дел од луѓето мислат дека Цеца е најбоља пеачка, па тоа не ја прави ни трошка подобра отколку што е. Немој симо да ме разочаруваш со argumentum ad populum.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Цитат: filipv
НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Доколку е така, зашто летно време саухот работи 10 секунди зимно време до 5 минути ?

Затоа што во зимно време е потребно подолго време моторот да се загрее.

Во суштина неповрзано со темата „дали да се тргне веднаш или после минута-две“

Значи производителот не знае што е најдобро за неговото ауто.



?

Сигурно дека знае.

Каква врска има колку трае саухот со тоа дали треба да се тргне веднаш или да се чека 1-2 минути?

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
Само го избегна одговорот - зошто произведувачите на сите други аута викаат да се тргне веднаш, а не да се чека минута-две!

Еколошки глупости ;)

Сериозно го мислиш ова? Гледам смајли си турил, па да си прашам...


ти ми ги пресмета 2часа работа во место, ама пресметај колку чекаш на првиот семафор кога ќе тргнеш од дома за работа. Загреана ти е тогаш колата?

1. Позагреана е него после 2 минути у лер!

2. И да е незагреана, на времето потрошено на семафори x нема потреба да се ДОДАВА и времето y потрошено во лер.

Океј, нека е така, ама ете поголемиот дел од луѓето мислат дека е, и ги загреваат во зима (меѓу нив и јас)

Е аргументов ти вришти. Поголемиот дел од луѓето мислат дека Цеца е најбоља пеачка, па тоа не ја прави ни трошка подобра отколку што е. Немој симо да ме разочаруваш со argumentum ad populum.
[/quote]

Пошто квотирањево на прачиња ми одзема време, а морам да одам:

За екологијата мислам дека е точно. Но дека се глупости е за тоа се шалев :)

Ситуација (од реален живот) Јас до прв семафор возам 2КМ, ти до прв семафор возиш 30 секунди. Ако семафорот е во некое градско место, 70% од времето го фаќаш на црвено и чекаш 40-90 секунди. (а понекогаш и два пати го исчекуваш). Јас што патувам 2км до прв семафор, сум ја загреал колата 2 минути во место, ти си одработил на семафор 2 минути, со тоа што ти си стартал одма и имаш 30 секунди „екстра брзо“ загревање? Кој мотор се изабил повеќе по 2 години? Who would know? така?

Ок, што се однесува до аргументот, нема везе, како што нема везе и дека ќе стигнам до менување мотор зошто ми се изабил.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Темата е дали да се тргне веднаш или да се почека да се ЗАГРЕЕ во лер. Сите се согласивме чекањето да се загрее е нонсенс, па се пребацивме на цепидлачење :)

Moјата поента е дека *секое* чекање е нон-сенс. За тоа сеа ја и ти се расправаме. Се што е над 10 секунди е глупост која предизвикува мала штета, а никаква корист. ОСОБЕНО во зима кога е многу ладно.

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Цитат: filipv
НИКАДЕ не е потребно зимско загревање. Колку поладно, толку поштетно е загревање у лер. Ако е надвор +40, тогаш палење и оставање у лер минута две е помалку језиво отколку ако не надвор -20.

Доколку е така, зашто летно време саухот работи 10 секунди зимно време до 5 минути ?

Затоа што во зимно време е потребно подолго време моторот да се загрее.

Во суштина неповрзано со темата „дали да се тргне веднаш или после минута-две“

Значи производителот не знае што е најдобро за неговото ауто.



?

Сигурно дека знае.

Каква врска има колку трае саухот со тоа дали треба да се тргне веднаш или да се чека 1-2 минути?

Па размисли малце. Доколку летно време и е потребно на една машина за пократок рок да достигне некоја иницијална температура, истата при надворешна температура од -15 степена ќе ја достигне за подолг период.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Па размисли малце.

важи, ама и ти.

Доколку летно време и е потребно на една машина за пократок рок да достигне некоја иницијална температура, истата при надворешна температура од -15 степена ќе ја достигне за подолг период.

Да, така е.

И на кој начин ова противречи на што било од она што го кажувам?

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 44370
  • Il Moderatore
Темата е дали да се тргне веднаш или да се почека да се ЗАГРЕЕ во лер. Сите се согласивме чекањето да се загрее е нонсенс, па се пребацивме на цепидлачење :)

Moјата поента е дека *секое* чекање е нон-сенс. За тоа сеа ја и ти се расправаме. Се што е над 10 секунди е глупост која предизвикува мала штета, а никаква корист. ОСОБЕНО во зима кога е многу ладно.

Види, за дизели до некаде се согласувам. Дизелите се термодинамички поефикасни и многу потешко се загреваат ако го загреваш во место. Пошто знам дека си љубител на дизел машини (од претходни твои постови), немам замерки за твојот принцип „стартувај и вози“, иако јас поради подоброто подмачкување на турбината, сепак на температури  под -3-4  би причекал една до две минути.

За бензинци е сепак малку другачие, Нема систем за предзагревање на горивото, бензинот не се распрскува така прецизно и лесно, потрошувачката е доста поголема, се ствара кондензација на цилиндрите, на сите овие работи кога ќе го додадеш екстра лоудот на движење на тонипол железо, со незагреани лагери, масло во менувач густо ко` мед и слични екстра напори, јас сепак ќе причекам моторот да дојде на ниво за кое сметам дека полесно ќе ги поднесе тие екстра напори.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Cuore Sportivo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 17676
  • Alfa155 & AlfaGT
Па размисли малце.

важи, ама и ти.

Доколку летно време и е потребно на една машина за пократок рок да достигне некоја иницијална температура, истата при надворешна температура од -15 степена ќе ја достигне за подолг период.

Да, така е.

И на кој начин ова противречи на што било од она што го кажувам?

Наместо на прашање да одговораш со прашање промуцкај мозокот и можеби ќе разбереш.

The best bet? Even when it’s 10 degrees F outside, start your car, let it run for 30 to 60 seconds to get all the fluids moving, then drive off gently. Your engine will warm up faster, your exhaust system will get up to temperature faster so the catalytic converter can do its thing, and you’ll use less fuel. Which is what you wanted all along anyhow, right?

If it's below zero outside, it would be a good idea to give the engine five minutes or a little less before you drive off into the frozen wilderness!

 — Richard Backus, editor in chief,  Gas Engine  and Motorcycles Classics  magazines