Оставена во брзина надолу, кинетичката енергија на возилото треба само да ги совлада силите на отпор при компресија во цилиндерот, на обичен воздух (зборуваме за ист однос на редукција, и.е. прва брзина или рикверц), а тоа е релативно лесно.
Напротив, не е воопшто лесно.
Замисли треба да гураш кола на рамно, два пати: 1. у лер и 2. у прва брзина. Како би го опишал 2? Релативно лесно? Во споредба со 1?
Колите е екстремно неефикасни машини. Најголем дел од енергијата на горивото се троши за моторот да се врти сам себе + трансмисијата. За екшуал терање на колата се троши мал процент.
@filipv Се согласувам дека се екстремно неефикасни машини, ама тоа е друг муабет. Тоа е кога работат. Кога се угаснати, небитно за темава на муабет:)
Екшли сум гурал кола и у лер и на сец у прва (алфи возам, искуство се билда
), зборот „релативно“ пред две години, не е џабе турен. Кај дизели потешко, ама кај спакрче со 3 цилиндри, да видиш ти како може надолу да отиде..
Туку, за да немаш дилеми, замисли еден ваков пример. Гурај кола во прва, и гурај кола во прва, ама со извадени свеќици, да видиш колку полесно се гура. Е сега, замисли кола оставена во прва брзина надолу, притисокот што го прави клипот во затворениот цилиндер со тек на време ќе се намали (дај му доволно време, ќе се намали, не е толку херметички затворен кога уљето ќе се слее во картер). Ќе си ја најдеш колата во ендек. И тоа како поминува потенцијалната енергија во кинетичка, се побрзо и побрзо ќе се движи колата накај ендек
BTW, за што се праело муабет тогаш?