Члинко друже ајде малце да објаснам јас што сум студирал по нетов пошто јас ти ги ставив бубачките во глава.
Влијание на гумите:
1. Поширока vs потесна гума: Тежината на колата се распоредува на поголема површина а тоа од своја страна повлекува некои измени:
1.1 на суво има подобар грип, подобар старт, подобро кочење подобро однесување во кривини
1.2 на мокро тоа што важи за на суво оди во обратна насока односно полошо се однесува колата бидејќи гумата зафаќа повеќе простор и повеќе вода мора да исфрли а во исто време бидејќи поголема е површината на распределба на тежината контра-силата на водата има поголемо влијание на гумата и повеќе ја исфрла према нагоре.
1.3 на снег е слично како и на мокро со тоа што пошироката гума потешко сече низ снегот и потешко доаѓа до асфалтот поради тоа што тежината на колата се распоредува на поголема површина. Затоа Рели колите на снег имаат такни гумички
2.
Повисок vs понизок профил на гума: зголемениот дијаметар предизвикува покомотно возење, подобра амортизација и намалена веројатност за пукција на гумата (затоа оние wrangler i bfgoodrich гуми што ги ставаат на monstertruck и оние офроуд возила се високи профили за потешко да се дупат газејќи врз коли и карпи и слично). Но од друга страна на асфалт при спортсо возење има многу поголема sidereal деформација што се јавува на суво и при вртење на големи брзини. Ова предизвикува непрецизно вртење, задоцнето вртење, големи деформации кои предизвикуваат прегревање на гумата а во најлош случај и истегнување на гумата од самиот бандаш
3.
Поголем дијаметар vs помал дијаметар на цело тркало (гума плус бандаш):
она што тебе те интересира во врска со перформансите (занемари ја точка 1 бидејќи не е релевантна тука), поголем дијаметар се однесува ИСТО како да ставиш замаец со поголем дијаметар (само битни се пропорциите). Последици на ставање на поголем дијаметар на гуми:
3.1 при драг трки разликата се увидува зависно од должината на патеката бидејќи малку послабо ќе забрзува (исто како да имаш подолга прва брзина) ама пак од друга страна за некоја секунда или дел во секунда подолго време ќе бидеш во прва брзина (за разлика од колата до тебе да речеме е иста кола ама со помал дијаметар на тркало). Ова значи дека малце ќе те јаде за третина кола на пример ама таа предност ќе му ја земеш додека тој шифта во втора брзина а ти си една секунда (да речеме една секунда) подолго во прва брзина. Кога ќе ставиш во втора веќе ти си скроз исто до него ама сепак тој побрзо забрзува бидејќи е со поголем број на вртежи и има поголем торк во моментот. Исто ќе биде и кога тој ќе шифта во трета а ти ќе бидеш во втора и пак ќе го стигнеш. Е сега зависи на кое растојание се тркаш, во твојот случај тој ќе тепа на пократка стаза ама ти ќе тепаш на подолга (поголем top speed). Со други зборови ефектот е исто како твоите брзини да се подолги или да речеме имаш поголем замаец.
3.2 тркалото со поголем дијаметар слично како и во точка 1 тежината ја распределува на поголема површина и важат истите правила како и кај точка 1 само во помал обем.
3.3 тркалото со поголем дијаметар соодветно го поместува тежиштето на колата (тежишната точка) према нагоре што негативно влијае на стабилноста во сите временски услови правопропорцијално на зголемениот дијаметар. Ново наши услови овој фактор би бил занемарлив.
Ако се сетам на уште некој ефект ќе пишам.
Еве се сетив ЕДИТ:
Поголемиот дијаметар на тркалото предизвикува послабо моторно кочење што негативно ќе се одрази на должината на кочењето како и загревањето и греењето на плочките на кочниците
