Ako e preporacano 5W30 nemora da znaci deka e bas toa najdobro za motorot, pogotovo ne kaj nas na +40 letno vreme. Ima i mnogu politika zad specifikaciite kako sto kaza @changetheoil savethecar , ne samo tehnika.
Minimum specifikacija, pa koj saka moze da odi i nagore.
Jas tuka sum rascistil i ne gi sledam slepo preporakite za stedenje. Vo moj motor tenka xW30 za letno vreme vise ne vlaga. Pogotovo ne za mojot stil na vozenje na povremeni ekstazi 
Воопшто не се согласувам од многу проста причина. Ако земеме пример дека 5-30 масло со спецификација 507.00 (без разлика на брендот) е масло за 2.0тди еуро 6 стандард. И сега ти сакаш мене да ми кажеш поради тоа што летно време е +40 степени, тоа допринесува до значително, незначително или пак било какво оштетување на моторот?
Доколку твојот стил на возење е екстремен односно со често максимално забрзување и максимално кочење, брзо возење при високи надворешни тогаш во горе-наведениов пример единствена сугестија би било да го смениш маслото порано, а не да ставиш 5-40 масло зошто не пости такво масло со 507.00 спецификација да речеме. Тој мотор бил развиен да вози на 5-30 или 0-30 масло а не на 5-40 или 10-40 или 10-60 (пошто нели обожуваш агресивно возење). Почнувајќи од како е обработен, какви материјали се користени, кариките, каналите низ кои што поминува маслото, турбината и нејзиното подмачкување, ДПФ филтер и неговата регенерација и важноста од користјќи масло со малку сулфурна пепел (low saps). На крај краева и да ја извадиш маста на колата 5-30 масло е стабилно и доколку имаш мерач на температура можеш самиот во тоа да се увериш.
А во реалноста, ако ставиш 5-40 масло кое што е во најмала мерка мид сапс или фулл сапс може само да доведе до порани проблеми со ДПФ. Па кога доаѓаат проблемо со ДПФ набрзо и моторот се сјебува доколку не се реши проблемот. Како канцер е. А ти продолжи да се секираш дали 5-30 било доволно или не кога ја газиш колата на +40 степени. Ете затоа постојат спецификации. А тука читаме како некоја будала мајстот демек ставил 5-40 масло на 1.6 хди мотор. Па тие се едни од нај-чувствителни мотори и турбини токму поради користење на несоодветно уље.
Да додадам, многу е лошо да се каже дека 5-30 масло на температура да речеме од 100 степени е полошо од 5-40 масло на температура од 100 степени само поради тоа што високозноста е поголема кај второво. Не постои таква корелација. Нема лошо и добро. Има само бројки кои како такви не покажуваат ништо.
Еве, научивме и дека 5-30 се користи во Германија поради париз договорот. Секој ден човек учи по нешто ново.
Инаку да ти одговорам на претходното прашање во врска со PSA B71 2290. PSA B71 2290 Peugeot engine oil specification introduced in 2009. B71 2290 is a low-SAPS oil intended for engines with diesel particulate filters and with Euro 5 emission standards. General specifications are: ACEA C2 or C3 with additional Peugeot-Citroen tests. Described by Peugeot-Citroen as "Synthetic Anti Pollution 5w-30" engine oil and equivalent to Total Activa Total Quartz INEO ECS.
Ovde ubavo pisuva:
"Synthetic Anti Pollution 5w-30"
Sto znaci ova "Anti Pollution" megu redovi? podobro za motorot ili mozebi preporaka bas poradi namalena potrosuvacka na gorivo.
A dali e toa istovremeno podobro i za motorot, odnosno dali e preporakata od tehnicka priroda?
Ima mnogu pozadina vo preporakite...
Pa uste istoto maslo ako go vozis 20, 30.000 km.......i sve toa spored preporakite.
Јас имам свое возило, возила на блиски семејства со промена на 30.000. И веројатно цел западен свет. Тебе срце ќе те фати, ама моторите се со лонг лајф промена и еве да чукнам и после 210.000 км поминати ништо не им фали. Чудна работа.
Ако пишува анти полушн според твојата логика тоа треба да значи дека е лошо за моторот? Нема потреба од корелација, погубен ти е муабетот.
@vlatko.klp:
znaci i si vo pravo ama nekogas gi mesash poimite.
znaci specifikacijata vw 504/50700 ne dozvoluva druga gradacija osven 5w30 i 0W30. ovaa specifikacija beshe i navedena za gradacijata 5w30 kako najdobra so favoritot mobil1 esp formula.
ova vazzi ako vozis diesel so dpf od vw kade sto vw te prinuduva da gi korisits tie gradacii.
pokraj vw, imas i drugi proizvoditeli na pr Mercedes koi isto taka proizveduvaat diesel motori so DPF i oni preporacuvaat vo specifikacijata 229.51 0w40 5w40 i 5w30.
"А во реалноста, ако ставиш 5-40 масло кое што е во најмала мерка мид сапс или фулл сапс може само да доведе до порани проблеми со ДПФ. "
razlikata pomegu vw507 i 229.51 e samo vo aditivite, kompozicijata na toa na koj del poveke saka vw i mb da mu dadat znacenje:
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.htmlovde mozes da vidis kako sekoja specifikacija si ima svoj setup pa taka ocigledno e deka na pr PSA B71 2290 so namaleniot hths od =>2.9 e najdobra vo fuel economy no zatoa gubi na mnogu bitni elementi kako: wear. sludge i pistons deposits plus za dpf ot ima isto slabi vrednosti.
na pr 229.51 so specifikacii 0w40 i 5w40 e isto dovolno dobro za DPF kako i 5w30. Tie gradacii se isto taka low saps.
Zapushuvanjeto na DPFot ne doagja od gradacijata nego doagja dokolku dojde do isparuvanje na masloto, togas pri isparuvanje pepelot zavrshuva vo DPFot. No, za da dojde do toa mora da dojde do isparuvanje i tuka e najbitniot moment, koe maslo pri opteretuvanje na motorot isparuva polesno 5w30, 5w40 ili 0w40.
nadvoreshnata temperatura igra uloga vo izborot na masloto no ne e najbitna za temperaturite nad 0, site znaat deka 0W e zimno vreme idealno. ne mozze 10w i 0W da imaat ist efekt na -20 za motorot, sepak nadvoreshnata temperatura e taa koja ja odreduva gradacijata.
Ako nemalo zimi vo evropa so minus stepeni zosto togas da se proizveduvaat 5w 0w masla? zar nema da e dovolno site da se 30W monogradni?? znaci sepak podmackuvanjeto na motorot treba da funkcionira i na -30 i na +30. Taka da 5w30
5w40 i 0w40 imaat drugi svojstva, minimalni no sepak egzistiraat.


ovaa e teorija: vo praksa gradacijata mozze da se utvrdi samo po hemiski pat vo labor. taka da imeto 5w30 samo ukazzuva deka masloto e od do vo specifikacijata na taa gradacija, mozze da dopira dole sprema 0w a mozze baznoto maslo da e pogusto pa da dopira skoro do 40w. ACEA odreduva standardirani testovi so koi se utvrduva gradacijata, zatoa maslo so isti aditivi sozdadeni od ista specifikacija ama so razlicna gradacija ne mozze da mu nashteti na motorot.
Toa e taka, zatoa sto gradacijata na masloto so tekot na izvozenite kilometri ne ja zadrzzuva istata gradacija nego ja menuva. Maslo so 5w30 posle 30.000km prasanje e koga ke se pomesha vo nego nafta, voda pri oksidiranje necistotii i sto li ne dali ke ostane na prvobitnata gradacija ili nema da stane 25w ili 20w?
Vo tvojot vw tdi euro6 dizel ne mozes da stavis 0w40 ili 5w40 maslo zatoa sto NE postoi na pazarot takvo.
koga bi postoelo(so isto bazno maslo i aditivi kako toa od 5w30) garantirano nema da go osteti motorot. koga nekoj proizvoditel bi napravil takvo maslo, vw nema da mu go certificira bidejkji oni striktno se odluccile za 5W30, poradi motorniti komponenti a i poradi klimatskite uslovi.
a ne samo vw nego site go sledat toa po default ete i mb so 229.52 ima samo 0w30 i 5w30.