Гласање

На колку вртежи обично менувате брзина во секојдневното, вообичаено возење?

1500-2000
10 (11.9%)
2000-2500
34 (40.5%)
2500-3000
23 (27.4%)
3500-4000
8 (9.5%)
4000-5000
9 (10.7%)

Вкупно гласови: 84

Гласањето е затворено: 15 Јануари 2014, 08:02:27 am

Автор Тема: Вашиот стил на менување брзини  (Прочитано 34186 пати)

Отсутен Strujata85

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 249
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #135 на: 26 Април 2014, 19:26:50 pm »
Најчесто менувам од 1500-2500 обрати.
Живејте го животот, бидејќи има рок на траење . . .

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Re: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #136 на: 26 Април 2014, 19:58:08 pm »
Во тој опсег на вртежи односот вложено/добиено е најпогоден, грубо кажано.

Не.

Таму е, просто, најголемиот момент. That's it. Тоа не е „најголемиот можен момент за зададено количество гориво“. Тоа е само „најголемиот можен момент“. И толку.

Отсутен DejzY

  • Редовен
  • ***
  • Пораки: 1004
Одг:
« Одговори #137 на: 26 Април 2014, 20:02:59 pm »
I jas kako strujata od 1500-2500. Na otvoreno na poveke.

Отсутен Carpathian Lord

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 13717
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #138 на: 26 Април 2014, 20:35:50 pm »
Зависи со што кола...и зависи кои услови

Битолска лагана вожња со Нубирата до 2000 обртаи ја газам...

Во Скопје исто...до 2500 обртаи (на семафори).

Алфата...не познава со моја нога испод 2000 :D

Отсутен Simo - Carrier159

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43561
  • Il Moderatore
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #139 на: 26 Април 2014, 21:02:52 pm »
Во тој опсег на вртежи односот вложено/добиено е најпогоден, грубо кажано.

Не.

Таму е, просто, најголемиот момент. That's it. Тоа не е „најголемиот можен момент за зададено количество гориво“. Тоа е само „најголемиот можен момент“. И толку.

Во којa точка е односнот вложено/добиено најголем? Под вложено се подразбира енергенс, под добиено енергија. Каде е тој однос најдобар кај моторите?

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #140 на: 26 Април 2014, 21:24:43 pm »
Во којa точка е односнот вложено/добиено најголем? Под вложено се подразбира енергенс, под добиено енергија. Каде е тој однос најдобар кај моторите?

Тој однос е, јасно, најдобар кога паразитските губитоци на енергија се најмали. А паразитските губитоци се функција од вртежите.

Па така, тој однос е најдобар при највисокиот можен степен на пренос при најниски можни вртежи.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43561
  • Il Moderatore
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #141 на: 26 Април 2014, 21:27:39 pm »
Ах, се изм`кна со менувачов, јас зборував за моторот.

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Tischläufer

  • Le Diesel
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 34046
  • Таков е животот... јебига
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #142 на: 26 Април 2014, 21:32:29 pm »
Таа точка е при најголемо можно оптеретување, тоест најголем можен торк. Толку.

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29523
    • CARclub.mk
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #143 на: 26 Април 2014, 21:32:45 pm »
Disregard степени на пренос. Да праиме муабет конкретно за моторот - избаци ги и дополнителните системи што го оптоваруваат моторот.

Кога пред неколку години имаше во Скопје дојдено тим од EfficientDynamics одделот на BMW (ја промовираа тогаш новата BMW 320d EfficientDynamics), праевме муабет за ефикасно (да го издвоиме тоа од економично/шпараџиско/Фаланга) возење. Еден од нивните инженери ми кажа дека при peak torque (и вртежите нему блиски) односот на вложено гориво вс добиени перформанси е најпогоден. При поголеми вртежи би имал подобри перформанси (ради поголем број на коњски сили, нели), но потрошувачката на гориво би била непропорционално зголемена.

Отсутен Simo - Carrier159

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43561
  • Il Moderatore
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #144 на: 26 Април 2014, 21:38:01 pm »
Јас мислам дека тоа е првиот постулат на торк/пауер кај МВС. Ако не е, треба да се прогласи за таков:

OK, now a little quick theory: The reason that economy (efficiency) maximizes at the torque peak is because this is the place where the engine is inhaling the greatest amount of fuel and air into the cylinder which, when burned, makes the peak amount of cylinder pressure and thus the maximum torque.



http://www.viragotech.com/fixit/FuelEconomyEngineEfficiencyPower.html


BTW, filipV, пробај со твојата „минимум вртежи, максимум пренос“ искачи се до стража ефикасно. потоа пробај дали е поефикасно со вртежите околу макс торк. Успут, во равенката за „ефикасност“ уфрли го и времето на качување на планината.


Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #145 на: 26 Април 2014, 21:42:53 pm »
Моторот е најекономичен во опсегот каде што е најмоќен има најголем максимален вртежен момент (грубо гледано) и дополнително, колку е пооптеретен толку поефикасно го троши горивото.



На сликава е претставена мапата за ефикасност на мал модерен турбодизел мотор. Ќе забележите дека ефикасноста е најголема онаму каде што вртежниот момент е најголем. Друга работа што може да се забележи е малата ефикасност на дното од сликата кој го опишува работењето на моторот со мало оптеретување.



Една е главните причини зошто повисоките степени на пренос се поекономични е затоа што го зголемуваат оптеретувањето на моторот.

http://www.ecomobile.gouv.qc.ca/en/bases/motive_force.php
« Последно менување: 26 Април 2014, 22:54:08 pm Vasil »

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #146 на: 26 Април 2014, 22:16:53 pm »
Таа точка е при најголемо можно оптеретување, тоест најголем можен торк. Толку.

Не.

Замисли атмосферски бензинец. Знам дека калосот кој го имав имаше макс торк на 4500 рпм. Дали тогаш беше најефикасен? Никако. Ако го возам у петта на 4500 рпм ќе поминам помало растојание пред да ми снема гориво отколку ако го возам у петта на 2000 рпм.

„Моторот е најефикасен при макс торк“ би важело само доколку моторот троши исто при сите вртежи. Па така, кај што прави највише торк - таму е и најефикасен. Просто. Е, арно ама, моторот не троши исто при сите вртежи.

Ајде да дисрегард мењач. Да замислиме дека е фиксиран у петта. Најмногу километри колата ќе помине при најниските можни вртежи. Крај.

Доколку моторот навистина е најефикасен при макс торк, тогаш при пониски вртежи од тоа треба да троши повеќе. А не троши.

Васил, моторот не е најекономичен кога е најмоќен. Си измешал моќност со момент. Моќноста се коњите. Единствената причина зошто повисоките степени на пренос се поекономични е затоа што ги намалуваат вртежите на моторот, т.е. ги намалуваат паразитските губитоци. Инаку, на некој начин си во право кога велиш дека повисокиот степен на пренос е поефикасен бидејќи повеќе го оптоварува моторот, но од тоа не следи дека моторот е најекономичен при макс торк. Замисли кола на угорница. Кога ќе биде пооптоварен моторот: во трета при макс торк или во петта при 1200 рпм (далеку од макс торк)?

Симо, во врска со качувањето на стража: не случајно потенцирав „наниски МОЖНИ вртежи“ наместо „најниски вртежи“. Ако на стража некоја кола е можно да се качи на 2000 рпм СИГУРНО ќе потроши помалце гориво отколку ако се качи на 4000 рпм, а максималниот момент може да биде кај сака сместен во вртежите, ирелевантно е. А она со вметнувањето на времето не сум сигурен што ти значи. Ако го вметнам времето (т.е. што пократко време тоа боље) тогаш е битно каде е максималната коњажа, а не максималниот момент. Значи во секој случај е небитно каде е максималниот момент.

Зеро, при макс торк моторот вади макс торк. Тавтологија. Но макс торк просто не е потребен за максимално километри со минимално гориво, а тоа е ефикасноста.

Да повторам: МВС најмалку троши при најмалите можни вртежи за зададената задача. Максималниот момент може кај сака да биде сместен, не менува ништо.

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29523
    • CARclub.mk
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #147 на: 26 Април 2014, 22:24:46 pm »
Не, тоа е економичност.

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #148 на: 26 Април 2014, 22:29:57 pm »
Не, тоа е економичност.

Економичност ултимативно е најдобар можен однос „вложено-добиено“. За што иначе њутнметрите ако не се впрегнат?

Баш пред некој ден читав за она water injection бла бла... На alison моторот му растел максималниот момент за десетина проценти, но со зголемување на потрошувачката за 80%. И сеа? И понатаму е најефикасен при макс торк - и покрај тоа што за тој макс торк е потребно скоро дупло повеќе гориво отколку за 10% помал торк?

Макст торк значи само тоа - макс торк. Како и зашто е добиен тој макс торк е сосем друга приказна.

Макс торк е потребен само при забрзување. Ако се прашуваме „кога е најефикасно ЗАБРЗУВАЊЕТО“, тогаш без муабет ќе се согласам и со двете руки ќе потпишам дека, да, најефикасно (и најекономично!) е при макс торк. Ама САМО за забрзување.

Отсутен zeroSignal

  • FEARLESS LEADER
  • Генерал Прва Класа
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 29523
    • CARclub.mk
Одг: Вашиот стил на менување брзини
« Одговори #149 на: 26 Април 2014, 22:37:02 pm »
Добро, за тебе економичноста е најважна. Ти ако треба ќе возиш 10 саата наместо 3, само за да потрошиш помалку гориво. Во ред.

Меѓутоа, тука збориме за ефикасност. При (и околу) Peak Torque, за количината вложено гориво, добиваш соодветни перформанси - да речеме дека перформансите се километри на час. При повисоки вртежи, ќе добиеш подобри перформанси (колата ќе биде побрза) ама ќе троши непропорционално повеќе гориво. Да кажеме (тресам од ракав сега, just to make a point) дека брзината ќе ја зголемиш за 50%, но потрошувачката на гориво за 100%.

При пониски вртежи, ќе добиеш пониска потрошувачка, но непропорционално поспоро ќе се движиш во однос на заштеденото гориво. Ќе ја намалиш потрошувачката за (повторно тресам од ракав) 20%, но брзината за 50%.

Се разбираме сега?