Зошто дизелот е поефтин од бензинот кога од 1 барел сурова нафта се добива повеќе бензин од дизел?
(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)
Баш читнав нешто оклу овие рафинерискиве рабоќе пред некое време. Накратко ова е прикаската:
Ова е само еден тип на сурова нафта, тука на сликата. Различни типови суровина имаат различна содржина деривати. Лесните сурови се подобри за овие потрошувачкиве деривати (бензин, дизел) додека тешките содржат процентуално помалку бензин. Исто така и количеството на сулфур е битен фактор во квалитетот. Помалце сулфур, подобра нафта и послесно се вади добар дизел.
Друго, зависи од процесот во рафинеријата кој се користи за работа. Некои се оптимизирани за ефтино производство на дизел, некои за бензин, некои за други деривати и така натаму.
Трета работа е, за модерниве дизели без сулфур (десулфуризација), процесот е прилично скап. Така да, дизел за танкери (и голф кец) е полесно и поефтино да се произведе отколку дизел за современиве возила.
Ако ги читаме одлуките на нашава ЕРЦ, еве на пример последната:
https://www.erc.org.mk/odluki/2022.07.22%20Odluka%20za%20ceni%20na%20ND.pdfВели:
Член 2
(1) Во највисоките малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт утврдени со членот 1 од оваа одлука, содржани се и највисоките набавни цени, коишто изнесуваат:
- Моторен бензин - ЕУРОСУПЕР БС - 95 - 52,890 (денари/литар)
- Моторен бензин - ЕУРОСУПЕР БС – 98 - 54,822 (денари/литар)
- Дизел гориво - ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) - 60,737 (денари/литар)
Значи, набавната цена на дизелот е 10-тина % поскапа од набавната цена на бензинот. Понатаму, давачките си го праат своето за бензинот да биде поскап.