Автор Тема: Formula 1 - Season 2013  (Прочитано 306318 пати)

Отсутен velkov

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 637
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1770 на: 23 Јули 2013, 15:20:39 pm »
A1 се враќа во календарот за 2014

http://mkformula1.blogspot.com/2013/07/2014.html

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1771 на: 23 Јули 2013, 16:20:18 pm »
Дитрих ако побара на Водно да се одржува една трка од календарот на Ф1...ќе прифатат !

Отсутен marjanot

  • Следен од Hammond на Инстаграм.
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 11094
  • Ќybriт Pro Max
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1772 на: 23 Јули 2013, 16:25:41 pm »

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1773 на: 23 Јули 2013, 17:08:03 pm »
Дитрих ако побара на Водно да се одржува една трка од календарот на Ф1...ќе прифатат !

Секогаш било така. Кога Шумахер беше шампион имаше 2 трки во Германија (едната беше ГН на Европа), после кога Алонсо го замени ГН на Европа се пресели во Шпанија па таму имаше 2 трки. Што бараат спонзорите со најмногу моќ, обично и добиваат. Догодина веќе ќе нема 2 трки во Шпанија, ама затоа по барање на најуспешниот спонзор во последно време, што спонзорира 2 тима ќе се врати Spielberg.

Патеката е реконструирана, фино изгледа. Плус не е тепсија.

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1774 на: 25 Јули 2013, 23:36:32 pm »
Тимовите се веќе распакувани. Доста беше пауза. Инаку за трката се очекуваат температури од околу 40 степени.

Малку шпионски слики за загревање:

Цитат
A selection of the best technical images from Thursdays preparations in Hungary

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Lotus E21 - Front Wing detail

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Mercedes W04 Front Wing and Nose. Several things of interest here, notice the team have added a subtle 'Pelican' bulge under the nose. This will alter the airflow characteristics in the region having an ongoing effect downstream toward the Turning Vanes and frontal region of the floor and Sidepods. The Inset shows the team have also added a Canard on the secondary section of the Endplate. The Canard sits horizontally behind their usual Cascade and is likely in response to the change in construction of the tyres for this race. The Canard will further aid in the manipulation of airflow that the Cascade usually conducts as the airflow heads toward the front wheel/tyre.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Force India VJM06 - Front Wing from behind, this great shot shows exactly what's going on behind the Front Wing Flaps. The lower strakes align with the strakes added to the front of the wings flaps over the last few races and are used to guide the airflow ahead of the front tyre. The rotation of the tyre behind the Front Wing also creates a pressure build up with errant airflow trying it's best to destroy any airflow regime. The strakes aid in countering this and turn the airflow on the desired trajectory.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Force India VJM06 - Rear Wing Endplate Louvres - as we know, these louvres help to bleed pressure from the outer portion of the wing reducing drag.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Williams FW35 - The newest of two Front Wings on show, this one features a standalone minor Cascade whilst the larger Cascade is split into 3 tiers

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Williams FW35 - The other Front Wing on display is a descendant of the FW34 with the addition of a turning strake added within the main Cascade.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Red Bull RB9 - This is an area that has been of relatively small development for Red Bull this year with similar Vortex Generators adorning the '9' as were on it's predecessors Sidepod.  The team have arrived in Hungary however with a new horizontal Cockpit Fin/Canard that replaces the inner VG. Furthermore, the shoulder joint (pictured here with the foam on the end) has been slightly inbound lengthening the distance between it's joint and the Airflow Conditioner outbound.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Red Bull RB9 - The team seemingly have 2 distinct design philosophies with regard to the placement of the FOM camera's. At Silverstone the team moved the camera's rearwards but for Nurburgring and once again here in Hungary we find them back in the Hammerhead position. Not only do they create a trailing vortex off the outer edge but their placement in the nose tip position generates a small amount of downforce. This is especially helpful around higher downforce configuration circuits such as the Hungaroring as it helps to make the car a little pointier.

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Red Bull RB9 - Front Wing detail

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Red Bull RB9 - Front Brake assembly during build up

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Red Bull RB9 - Exhaust detail during build up

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Ferrari F138 - Exhaust detail during build up (shows they once again use a Resonator chamber)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Sauber C32 - Exhaust and Cross Under Tunnel bodywork as tested at the Young Drivers Test, more images below

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Mercedes W04 - New Rear Wing with leading edge tyre wake holes as used by many other teams up and down the grid

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Ferrari F138 - Rear end during build up, note that the team have reduced the number of Vertical Floor Strakes behind the exhaust solution from 3 to 2

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Ferrari F138 - Exhaust solution exposed during build up

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Mercedes W04 - Close up of the subtle bulge added under the nose

(Фотографијата е скриена. Кликни тука за да ја прикажеш..)

Lotus E21 - Front Wing Cascade detail
http://somersf1.blogspot.co.uk/2013/07/hungaroring-technical-image-gallery.html

Отсутен Stratro

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 22225
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1775 на: 26 Јули 2013, 12:07:28 pm »
Hungarian Grand Prix 1st Free Practice Results: Vettel, Webber, Räikkönen, Alonso, Grosjean, Button, Sutil, Rosberg, Pérez, Maldonado, Gutierrez, Bottas, Hamilton, Vergne, Massa, Hülkenbeg, Ricciardo, di Resta, Pic, van der Garde, Bianchi, González.




Alonso looking for morale boost!
 
As Lotus’s Kimi Raikkonen metaphorically rubbed his hands with glee at the prospect of 40 degrees Celsius ambient temperatures here at the Hungaroring on Sunday, Fernando Alonso was admitting yesterday that if Ferrari don’t have a really strong race it will impact on the team’s morale and motivation during the upcoming summer break.
 


Awwww.. ;D

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1776 на: 26 Јули 2013, 12:27:00 pm »
Тоа е. Плачките на Ферари годинава почнаа уште на средината на сезоната. Со време си се фатија за работата, да не ги дочека крајот на сезоната неспремни.


Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1777 на: 26 Јули 2013, 12:50:40 pm »
Toa kako koga se zalis deka e veceto mnogu daleku ama koga veke gomnoto ti e na gazot, za da imas opravduvanje pred drugarite...ako se poseres !

Niedno WC ne e daleku, ako trgnes na vreme !

Отсутен pirat_07

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 8241
  • Rural fuckin society - we live in!!!
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1778 на: 26 Јули 2013, 16:16:45 pm »
Колку само елоквентно објаснување  :D

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1779 на: 26 Јули 2013, 16:19:54 pm »
Blagodaram ...;D

Отсутен Iceman_sk

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 111
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1780 на: 26 Јули 2013, 16:38:11 pm »
Sportex секоја чест за кажаното многу на место  ;D;D;D;D
Очите се бескорисни кога умот е слеп :)

Отсутен Sportex

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7879
  • Иштван Беќар Пецарош
    • camouflage.mk
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1781 на: 26 Јули 2013, 16:54:49 pm »
Na Cuore praseto !


Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6866
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1782 на: 27 Јули 2013, 15:01:42 pm »
Море маслинкава брз маме му е*ем :D Ке биде утре интересно, страшно брзи се и лотусиве. Форца Алонсо ! :D

Отсутен velkov

  • Јуниор
  • **
  • Пораки: 637
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1783 на: 27 Јули 2013, 15:20:49 pm »
што се случи со вебер? го пропуштив првиот дел

Отсутен Vasil

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3759
Одг: Formula 1 - Season 2013
« Одговори #1784 на: 27 Јули 2013, 18:08:13 pm »
Со што немаше проблем.

Цитат
His Red Bull lost both the quickshift on its gearbox and had a KERS failure during qualifying. Webber made it into the top ten but will start tenth after not doing a lap in Q3.

“KERS, gearbox, you name it,” said Webber when asked about his car problems. “Driving around so far off the potential it’s unbelievable.”

“Massively frustrating. We look stupid, it’s embarrassing, and it’s a brutal circuit to be out of position on. We should be challenging for the front row, which is possible, and we’re bloody tenth.

“A pain in the arse,” he added, “It’s amazing all the effort that you go to and then you have two weekends on the bounce where you get that.”

Webber said his qualifying setback will make for a difficult race: “We’ve got to get the car operating at the limit the first thing tomorrow. “It’s a long race with not everything functioning correctly.”

“KERS was 50% of it, there was other things, we managed to tick every bloody box in qualifying and made it hard. We’ve got to get that sorted for tomorrow but as usual it’s going to be hard to get the result we could have potentially got.”

Ако издржат гумите на Мерцедес може да има добра трка утре. Мерцедесите газеа во прв сектор, Фетел во втор и трет. Лотус и Ферари би требало да бидат блиску во трка како и обично.