Гласање

Choose your destiny!

Бензин
239 (58.3%)
Дизел
171 (41.7%)

Вкупно гласови: 410

Автор Тема: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња  (Прочитано 2002309 пати)

Отсутен FiLo

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 6688
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3900 на: 07 Февруари 2013, 17:35:58 pm »
Ај на 1000-че ке заокружиме :D Тогаш и во 6 брзина ке шлајфува, ке нема потреба да менуваш во помали брзини, ставаш 6 брзина и се додека не стигнеш на посакуваната дестинација не шалташ брзини надоле :)

Отсутен Tome-Colt

  • Близок до администрацијата
  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4619
  • Муфљуз
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3901 на: 07 Февруари 2013, 17:37:49 pm »
1000нм е убава бројка, за усукување осовини :)
„Јас, Филип, кењам по форуми и не треба човек ништо да ми верува. Се што пишав за брзината на возење е куп гомна од коњ.“

Отсутен MecheTo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 14398
  • Пудингот на шоферството
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3902 на: 07 Февруари 2013, 17:39:05 pm »
Не се усукува осовина така лесно,треба да си ептен абдал да ја скршиш.
God created Turbo Lag to give VTECs a Chance! :D

Отсутен Tome-Colt

  • Близок до администрацијата
  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 4619
  • Муфљуз
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3903 на: 07 Февруари 2013, 17:47:13 pm »
Знам бе Мече, го чепкам Дени малце :)
„Јас, Филип, кењам по форуми и не треба човек ништо да ми верува. Се што пишав за брзината на возење е куп гомна од коњ.“

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55054
  • Махер
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3904 на: 07 Февруари 2013, 17:52:17 pm »
Па има уште леб да јаде до V12 TDi. 1000Nm Stock.

Отсутен MecheTo

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 14398
  • Пудингот на шоферството
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3905 на: 07 Февруари 2013, 18:01:10 pm »
Тој е дупло поголем.
God created Turbo Lag to give VTECs a Chance! :D

Отсутен filipv

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 7511
  • и сега?
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3906 на: 07 Февруари 2013, 18:06:37 pm »
Само и тоа си сака ремап

 :)

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3907 на: 07 Февруари 2013, 20:41:10 pm »
Not a valid youtube URL

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен edonos

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3557
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3908 на: 07 Февруари 2013, 20:52:06 pm »
7 брзини му требаат за да развие 250км/ч.Нешто кое ако дизелот не би го имало може да ја сања таа брзина.
People should not fear their government.The goverment should fear its people.

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3909 на: 07 Февруари 2013, 20:54:52 pm »
The Devilish Diesel

By Henny Hemmes
Senior European Editor
The Auto Channel





BMW M550d
MUNICH - February 24, 2012: M GmbH, the daughter of BMW AG, has added another product category to its portfolio: M Performance Automobiles, which will be placed in between the standard line-up and the M cars. The first Performance models will make their debut at the Geneva Auto Show that opens its doors for the media on March 6.

The base models for the first M Performance cars are familiar: the 5-Series Sedan and Touring and the X5 and X6. They officially debut in Geneva along with another world premiere: the brand new 3.0-liter six-cylinder in-line diesel engine, which is exclusively developed for the M Performance models.


BMW M550d
Some five years ago, a team of 5 engineers started the development of the high performance diesel engine - based on a new idea to use 3 turbochargers instead of two. Last year, together with other technologies, such as a further developed common-rail injection system that raises pressure of the piezo injectors to 2,200 bar, as well as an upgraded cooling system, the diesel power plant was ready and propositions to the Board of Management of BMW AG were made for use of the new models to form the M Performance Automobiles unit.

Dr. Friedrich Nitschke, president of M GmbH, smiles when he says that the Board members who drove the new models were immediately impressed and willing to give the green light for the M Performance Automobiles.



BMW M550d
Dr. Nitschke: “We are targeting for customers who want more emotion and more performance, but who also want to have everyday usability. We are not simply adding M Sport Packages and increase the output of existing models. Performance Automobiles especially benefit from the expertise of M GmbH instilling power transfer and excellent dynamics.”

In order to prevent direct competition with the M5, a separate development team was formed especially for the development of the M Performance models.





BMW M550d
In the 550d xDrive, the new 3.0-liter six-cylinder in-line tri-turbo diesel engine delivers 280 kW/381 hp and 740 Nm/546 lb-ft of torque. The state-of-the-art tri-turbo system can produce an amazing maximum of 3.5 bar!

The fast sedan sets a new performance standard for diesels, with a sprint time from zero to 62 mph of 4.7 seconds. The top speed is limited to 155 mph (250 km/h), but will reach just under 186 mph (300 km/h), if we listen carefully and read between the lines of the answer to the question what the real top speed is. With a power to weight ratio of 6.8 kg/kW the sets a new standard for diesel engines. The Audi V12 is the only one matching the mighty M-diesel, but weighs a lot more.

M GmbH claims that the M550d xDrive is a true fuel sipper with 6.3 l/km or 44.8 mpg for the combined European cycle.

On paper the figures look promising, to say the least. Usually, diesel engines never lack torque, but they do not instantly respond to pressure on the throttle. However, when you drive the M550d xDrive, you realize that nothing is impossible …. Dr. Nitschke’s team of engineers has proven it with this new engine.





BMW M550d
When pushing the throttle, the saloon flies fiercely forward until the engine revs hit the limiter. Also in this Performance model, the 8-speed automatic transmission shows its qualities over and over. There is no proof of shifting and torque never seems to stop being available. Wow, the M550d xDrive is fast…devilish fast, and in the meantime the sound is absolutely fantastic.

But there is more to this new model. Except from flying on the unlimited stretches of Autobahn, the M550d xDrive’s dynamics are wonderful and it is a joy to drive actively on winding roads or cruise at lower speed. With its xDrive system it does not feel heavy, surprisingly so, it is some 220 pounds less than the ultimate M5.

It also costs less (around 80,000 euro in Germany - $107,000 approx. equivalent) and that is why BMW M GmbH will have an excellent business case. Since diesel engines are highly popular in Europe, there undoubtedly will be many customers falling for diesel Performance. It is a pity, though, that for the time being neither the M550d xDrive, the X5 M50d nor the X6 M50d will make it to the North American market, but other markets – except those where right hand drive cars are used – will be getting them.





Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43947
  • Il Moderatore
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3910 на: 07 Февруари 2013, 20:57:33 pm »
Torque remains the same at 737 pound-feet, a figure Mercedes-Benz says is limited from a theoretical peak of 885 lb-ft in a bid to safeguard the car’s five-speed automatic transmission and other driveline components.[/quote]

У превод, 1000Nm, ограничени. Од теоретски можни 1200Nm, заради мењачот и диференцијалот... :)
http://www.inautonews.com/mercedes-benz-sl-65-amg-black-series-670-hp-and-1000-nm-of-torque#.URQGVGfVqSo


Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.

Отсутен LosiPatista

  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 12136
  • Duh sa TDI-jom
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3911 на: 07 Февруари 2013, 20:59:47 pm »
Edo, ocigledno ne go razbiras principot na transmisijata. BTW, kako ti se dopaga dizel so 380ks? Moze li da se sporedi so 400ks Jaguar?

Torsion Beam - The Only Axle You Will Ever Need

Отсутен edonos

  • Сениор
  • ****
  • Пораки: 3557
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3912 на: 07 Февруари 2013, 21:13:54 pm »
Уште не ја знам максималната снага на јагуарот,ама мислам дека овоа бмв е побрзо.Бтњ нема што да се разбере ѕтансмисијата,бензинец со 7 брзини и прилично иста снага ко дизелов..Мислам дека ме разбираш..:D
People should not fear their government.The goverment should fear its people.

Отсутен Deni

  • Photo & Light
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 55054
  • Махер
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3913 на: 07 Февруари 2013, 21:19:10 pm »
Што толку ти мења 6 или 7 брзини? Дигни ја шестата колку седма и ете ти ја брзината. Само нема да се вика 7ма, туку ќе се вика 6та.


Отсутен Simo - Carrier159

  • Сам свој мајстор
  • Легенда
  • *****
  • Пораки: 43947
  • Il Moderatore
Одг: Diesel-ашишта vs Benzin-чиња
« Одговори #3914 на: 07 Февруари 2013, 21:20:41 pm »
Така и кај камионите, 16-та се вика. А видиш, мечено успешно со 5 брзини работи.. ;)

Auto ko i svaka Alfa automatski nevalja. Da je najbolji auto na svijetu - opet nevalja jer je Alfa.
Da Alfa nevalja će ti potvrdit SVI koji nikad nisu vozili istu. Jer da valja onda bi je vozili. A kako nisu - nevalja.