Колку шо знам се вози и на нафта и на гас комбинирано.Или камионот има поинаков систем кој вози само на гас.Ме интересира пошо ке видиме колку изнесува заштедата.Еден шлепер троши околу 25-35л нафта на изминати 100км.Се разбира тука игра улога и товарот и времето,а и патот.
Моторот конкретно на Стралисот што го спомнав е чисто на метан, бензински мотор во принцип
Специјално дизајниран за метан
грешка си оги. не е бензински мотор. дизел мотор со претрпена измена е... барем по она што од ландирензо е испратено, со стотици примери, она што го читав и научив од нив... значи да, моторот после зафатот е специјален мотор за цнг како погонско гориво, а преправен е од дизел мотор.
значи за дизел мотор да се преработи да работи чисто на цнг гас треба да ги претрпи следниве пормени:
-се менува дихтунот на глава со железен дихунг на кој му се крева главата нагоре за околу 4-5 сантими (зависно од спецификација на тој мотор, за цнг потребно е да има не повеќе од 14 бари во цилиндар). или пак се изработува ДЕКЛА (е тоа е декла а не главата) која се вметнува помеѓу главата и блокот-со два идентични дихтонзи за глава еден горе еден доле на деклата. нормално тоа повлекува други штрафови за глава, поглем ланец или каиш за спој помеѓу брегаста и радилица. односот на работење не се менува т.е. зголемениот број на запци нема да го смени односот на вртење помеѓу овие две затоа што не се менуваат каишниците (или звездите) туку само се оддалечуваат. и последниот зафат е наместо греачи се тураат свекици. доколку греачите се со предкомора на тој мотор, тогаш греачите си остануваат (чисто како штопни, исклучени од реле инсталацијата електрична за греење) а на новомонтираната декла се дотураат свекици (се буши, спрема и се тоа по ред.
цнг уредот за овој зафат си има електроника со своја бомбина и едноставно тој што монтира еднаш го сетира моментот кога да фрлаат свекиците струја и тој си останува засекогаш... така овој мотор се конвертира да биде чисто на цнг, без нафта. и како таков мотор, со ослабена компресија, практично тоа му доаѓа во просек со ПРЕПОЛОВЕНА компресија од стандардното, тој мотор би требало за минимум 50% подолг живот да има од класичниот мотор со фул компресија.
овој зафат е релативно скап зафат, меѓутоа дефинитивно јако исплатлив поготово на долгорочни стази, кога ке срачунаш колку километри проаѓа машината плус зголемена за 50% рокот на траење.
есапот:
29 кг метан се 1390 денари
25 литри нафта се 1800 денари.
значи заштеда од околу 400 денари на поминати 100 км. а камион со такви перформанси и намена на функционирање, ако не изврти денес и заштеди 20 евра, џабе инвестицијата тогаш.
инаку муабетов е за во другата тема за цнг-метански уреди, а тоа е овде:
http://forum.carclub.mk/index.php/topic,1980.new.html#newке го прекопирам постов и да продолжиме таму...